Verklikker licht aan.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2021 19:17 #1466828 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Parkeerlicht
Hallo Ton

Je schreef: "Maar ik heb niet het idee dat die mogelijkheid op mijn 945 MJ 1996 zit."

Maar dat kan natuurlijk wel ingebouwd worden. Dat werd "een paar" decennia geleden wel vaker gedaan. Schema's om dat te bewerkstelligen zag je geregeld ergens opduiken. Daarbij ging het volgens mij altijd om schema's die niet specifiek voor één type c.q. merk auto gedacht waren.

groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2021 08:32 #1466840 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic contact uit is licht uit bij mij
Bij mijn 940 van '96 gaat het licht geheel aan/uit met het contact.
Mijn lampen staan normaal gesproken altijd aan en worden op die manier via het contact aan/uit gezet. Mogelijk is dat anders als je de schakelaar in de stadslichtstand hebt staan (zal ik eens gaan uitproberen)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2021 19:55 #1466846 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ding-ding relais
Hallo Volvisti

In de Amerikaanse uitvoeringen zit een speciaal relais dat aangeeft dat het licht nog aan is als de sleutel nog in het contact steekt terwijl je de deur open doet. Na een keer of acht is ie stil meen ik. Of het alleen reageert op dimlicht of ook op stadslicht, dat weet ik niet. Het is overigens geen plug and play. De gaten zitten er wel in de relaisbak, maar de stekkertjes die ervoor moeten zorgen dat het relais op z'n plek blijft zitten, zitten er dus niet.

groetjes

Mathy

PS aangezien de dimlichten sowieso uitgaan als je de sleutel uit het contact haalt, zou je natuurlijk de stadslichten op het ding-ding relais kunnen aansluiten. Als die niet sowieso al de bedoeling is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2021 18:45 #1466858 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 760 1982
Deze had een lichtzoemer.
Je moest namelijk zelf het licht aan en uit zetten.

Moderators: Jerry Stam