Te hoog CO door loze leiding EVAP systeem 960 bj 1997?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2021 20:59 #1464747 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OBD2, MIL, Lambda
Beste liefhebbers,

Dank voor jullie reacties, ik zal even gezamenlijk antwoorden op jullie bevindingen. Ik moest even googlen om een beeld te krijgen van de afkortingen.

Een OBD-2 lezer is nieuw voor mij maar inderdaad een must om te hebben. Moet ik ergens op letten of is een model van c.a. €50,- bij de Conrad al voldoende? Zijn deze ook compatibel met VW's en Porsches voor voor 2000?

De temperatuursensor is recentelijk vervangen.

Een Lambdasonde is onderweg en wil ik zelf uitwisselen. Een foutmelding van de Lambda heb ik merkwaardig genoeg nog niet gekregen. Waar zit deze en is deze zelf om te wisselen. Ik heb gelezen dat hier special gereedschap voor nodig is, klopt dat?

"pulsduur van de injectoren te verkorten..." is dit zelf in te regelen?

De brandstofdrukregelaar heb ik proberen te demonteren maar ik krijg de benzineslang naar de motor niet los.... Jammergenoeg zijn die dingen te duur om zo maar uit te wisselen.

Tot slot en niet lachen,... een nieuwe LMM á €12,50 is onderweg via Ali-express, gewoon om te proberen.... ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2021 21:12 #1464748 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Reactie
Of de OBD-2 poort ook al door Porsche en VW gebruikt werd voor 2000 durf ik niet te zeggen. Volvo was er vroeg bij wat betreft deze nieuwe diagnose poort. Beste even het specifieke model googlen dan kom je er vanzelf achter. De goedkopere meters zijn iets minder uitgebreid dan die uit de garages. Maar volstaan prima voor het uitlezen van foutcodes. Je hebt ook varianten met een bluetooth verbinding dan kun je alles zien via een app op je telefoon. Zit wel een seconde vertraging op. (zit sowieso een vertraging op de poort)

Bij een 940 kan je een lambdasonde prima wisselen zonder speciaal gereedschap. Of dat ook zo is met een 960 durf ik niet met zekerheid te zeggen. Lijkt mij enig zins stug met een grote steeksleutel / bahco kom je er wel volgens mij?

Nee, je kan de pulsduur van de injectoren niet zelf regelen met de OBD-2 scanner. Rversteeg doelt erop dat de verschillende sensoren die metingen verrichten zouden moeten ingrijpen bij extreme waardes. Waaronder dus verkorten van de inspuittijd. Dit regelt het ''brein'' van de auto. Daar kunnen tuners vast wat mee maar je kan beter zorgen dat hij functioneert met de ''stock'' settings.

En een LMM van alie zou ik nooit vertrouwen. Een te arm lopende motor kan schade en vermogensverlies opleveren. Met de OBD reader kan je ook de lambda waarde zien als die ver afwijkt kan je verder diagnosticeren of je LMM mogelijk defect is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2021 21:20 #1464749 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aanvulling.
Onverbrande benzine kan veel oorzaken hebben. Hoe loopt de motor stationair? Er wordt nu met name verwezen naar sensoren. Maar mogelijk is het een slecht functionerende ontsteking, of een lekkende injector?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2021 21:58 #1464750 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb deze (niet lachen, ook
ik heb <a href=" bit.ly/38hiJQV " target="_blank">deze (niet lachen, ook Ali). Duurt wel even voordat ie binnen is maar leest de gekste dingen uit. Als je in de buurt van Utrecht bent, mag je 'm wel lenen. Ik denk niet dat je er iets aan hebt mbt de automaat. Had jij trouwens begin dit jaar ook dat automaatprobleem al?

Moderators: Jerry Stam