Central lock met sleutel activeren lukt niet meer.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2020 11:51 #1464459
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ik begrijp nu dat ik eerst in
Ik begrijp nu dat ik eerst in de deur moet kijken als het weer het toelaat, drie of vijfdraads motortje.
Zit er een vijfdraads motortje in dan moet het mogelijk zijn én afstandsbediend én met de sleutel central lock te hebben.
Indien driedraads zou de afstands bediende eruit moeten om met de sleutel weer central lock te hebben.
Het echte lastige was eigenlijk dat we nu zonder werkende afstandsbediening de achterdeuren niet meer konden openen.
Voorlopig bedankt voor alle uitleg.
En langsfietsen kan altijd Adrian, met welk doel dan ook.
Groeten,
Ton.
Zit er een vijfdraads motortje in dan moet het mogelijk zijn én afstandsbediend én met de sleutel central lock te hebben.
Indien driedraads zou de afstands bediende eruit moeten om met de sleutel weer central lock te hebben.
Het echte lastige was eigenlijk dat we nu zonder werkende afstandsbediening de achterdeuren niet meer konden openen.
Voorlopig bedankt voor alle uitleg.
En langsfietsen kan altijd Adrian, met welk doel dan ook.
Groeten,
Ton.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2020 14:03 #1464462
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nou,
Die achterdeuren en de achterklep gaan keurig mee open en dicht met de afstandsbediening.
Wat ik bedoelde, als de geïnstalleerde afstandsbediening niet werkt, in mijn geval vanwege lege batterijen, had ik dus ook geen central lock met de sleutel.
Dan kan ik wel de beide voorportieren en de achterklep met de sleutel openen maar de achterportieren wordt lastiger want geen slotje en de knop verzinkt helemaal, niet vast te pakken om te openen.
Wat ik bedoelde, als de geïnstalleerde afstandsbediening niet werkt, in mijn geval vanwege lege batterijen, had ik dus ook geen central lock met de sleutel.
Dan kan ik wel de beide voorportieren en de achterklep met de sleutel openen maar de achterportieren wordt lastiger want geen slotje en de knop verzinkt helemaal, niet vast te pakken om te openen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2020 14:46 #1464463
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Knop verzinkt?
Ik neem aan dat je dat kleine knopje binnen bedoeld? Die heb je niet nodig om de deur te ontgrendelen, want je kunt de deur van binnenuit altijd met de gewone handgreep openen. Heeft ook iets met veiligheid te maken. Als dat bij jou niet lukt, dan heb je het kinderslot er op zitten.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2020 15:09 #1464464
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja,
Ja, dat is mij bekend, maar van buiten af lukt het niet en van binnen af aan stuk lastiger als je buiten de wagen staat.
Gelukkig heb ik nog niet zo lang geleden het slot van de achterklep weer gangbaar gemaakt, die kon ik al langer met de sleutel niet openen.
Dat was het eerste dat ik zondag dacht, ik kan nu wel de achterklep openen.
Gelukkig heb ik nog niet zo lang geleden het slot van de achterklep weer gangbaar gemaakt, die kon ik al langer met de sleutel niet openen.
Dat was het eerste dat ik zondag dacht, ik kan nu wel de achterklep openen.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2020 16:59 #1464466
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Zoals Mathy al schrijft kun
Zoals Mathy al schrijft kun je een universele afstandsbediening op twee manieren aansluiten: op het Central Lock relais of rechtstreeks op de bedrading van het bestuurderportier. Het kan zijn dat Gerben daar een speciale manier voor had waardoor de sleutelbediening is afgeschakeld. Heb je Gerben al gemaild?
Piet
Piet
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2020 18:02 #1464461
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Kijken
Een 5 draads aansluiting zal er inzitten. Anders heeft de ab nooit gewerkt..
3draads schakelaar zit er af fabriek in. Kijk maar met een spiegeltje achter het plaatwerk als dat lukt. Of een foto met flits in de deurbak.
Probeer meteen in de 3 draads stekker richting cv het cv te activeren, dan weet je meer.
Stekker C79 bruin zwart aarde aan een andere. ATR voor open en AL2 voor close.
Achterdeuren moeten toch openen met de ab. Anders heb je nog een ander probleem bij.
3draads schakelaar zit er af fabriek in. Kijk maar met een spiegeltje achter het plaatwerk als dat lukt. Of een foto met flits in de deurbak.
Probeer meteen in de 3 draads stekker richting cv het cv te activeren, dan weet je meer.
Stekker C79 bruin zwart aarde aan een andere. ATR voor open en AL2 voor close.
Achterdeuren moeten toch openen met de ab. Anders heb je nog een ander probleem bij.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2020 19:05 #1464468
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja hoor,
Ik heb al contact gehad met Gerben, hij kan zich juist deze hulpactie niet precies meer herinneren.
Maar ik weet mij te herinneren dat het oude "af fabriek" alarmsysteem uit de wagen verwijderd is, daarmee dus ook het daarbij behorende central lock via afstandsbediening.
En ik denk niet dat de deurbekleding er toen af geweest is, zover ik mij kan herinneren is de hele ingreep onder het dashboard uitgevoerd.
Maar ik weet mij te herinneren dat het oude "af fabriek" alarmsysteem uit de wagen verwijderd is, daarmee dus ook het daarbij behorende central lock via afstandsbediening.
En ik denk niet dat de deurbekleding er toen af geweest is, zover ik mij kan herinneren is de hele ingreep onder het dashboard uitgevoerd.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2020 22:02 #1464469
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Ook als de ingreep
Ook als de ingreep rechtstreeks op de bestuurderdeur is geweest hoeft dat niet via het deurpaneel te zijn geweest, kan ook onder het dashboard vandaan.
Wat je zou kunnen doen is de bedrading van de universele afstandsbediening volgen naar plaats van de ingreep en de originele bedrading (tijdelijk) herstellen en nagaan of de central lock via de sleutel dan wel weer werkt.
Afhankelijk van het resultaat weet je dan in ieder geval wat meer over in welke richting je moet zoeken.
Piet
Wat je zou kunnen doen is de bedrading van de universele afstandsbediening volgen naar plaats van de ingreep en de originele bedrading (tijdelijk) herstellen en nagaan of de central lock via de sleutel dan wel weer werkt.
Afhankelijk van het resultaat weet je dan in ieder geval wat meer over in welke richting je moet zoeken.
Piet
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2020 08:50 #1464472
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Vraag Ton: waar moet ik zoeken?
Juist daarom de test in de schakelaar.
De AB kan op vele plaatsen ingebouwd zijn en ergens weggestopt.
De test geeft duidelijkheid of bij inbouw de deurschakelaar onklaar is gemaakt.
Doet de cv bij de test het wel dan is het de schakelaar zelf.
Doet de cv het niet dan is de weg naar de CV onderbroken.
Door in dat geval vanaf de schakelaar de draad te volgen ben je sneller bij de onderbreking.
Die vind je in 90% van de gevallen achter het paneel bij de deurstijl.
De AB kan op vele plaatsen ingebouwd zijn en ergens weggestopt.
De test geeft duidelijkheid of bij inbouw de deurschakelaar onklaar is gemaakt.
Doet de cv bij de test het wel dan is het de schakelaar zelf.
Doet de cv het niet dan is de weg naar de CV onderbroken.
Door in dat geval vanaf de schakelaar de draad te volgen ben je sneller bij de onderbreking.
Die vind je in 90% van de gevallen achter het paneel bij de deurstijl.
Moderators: Jerry Stam