Central lock met sleutel activeren lukt niet meer.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2020 18:31 #1110328
door Ton Visser (GAST)
Central lock met sleutel activeren lukt niet meer. is gemaakt door Ton Visser (GAST)
De batterijtjes van de central lock afstandsbediening bleken afgelopen weekend leeg te zijn.
Geen ramp, die zijn te vervangen.
Maar er zit ook een andere zijde aan dat kleine ongemak, dan blijkt namelijk ook dat de central lock via de bestuurdersdeur als je de sleutel gebruikt niet meer werkt.
Terwijl dat dacht ik wel zo hoort te zijn, U ziet hem al aankomen, waar moet ik zoeken om dat weer te herstellen?
En echt, ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar het antwoord niet kunnen vinden.
Groeten,
Ton.
Geen ramp, die zijn te vervangen.
Maar er zit ook een andere zijde aan dat kleine ongemak, dan blijkt namelijk ook dat de central lock via de bestuurdersdeur als je de sleutel gebruikt niet meer werkt.
Terwijl dat dacht ik wel zo hoort te zijn, U ziet hem al aankomen, waar moet ik zoeken om dat weer te herstellen?
En echt, ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar het antwoord niet kunnen vinden.
Groeten,
Ton.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2020 08:58 #1464431
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic in de bestuurdersdeur
Het motortje in de bestuurdersdeur is motor en schakelaar in één. Die zou je dus moeten testen.
Andere optie is de bedrading vanaf deze schakelaar. Wellicht voor de hand liggend om die eerst te controleren, aangezien daarvoor de bekleding er misschien niet af hoeft.
Andere optie is de bedrading vanaf deze schakelaar. Wellicht voor de hand liggend om die eerst te controleren, aangezien daarvoor de bekleding er misschien niet af hoeft.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2020 09:40 #1464433
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Vele opties
Slotplaat
Motor schakelaar
CV relais
Alarm ab installatie - bedrading
CV uit sync
Waar gaat het mis?
Kun je de sleutel kwartslag heen en terug bewegen? Gaat het slot mee?
Bij een 95 er ligt de dubbele relais stekker bij de stuurkolom. Daar kun je de CV testen en kijken welk alarm/ ab je hebt.
Begin daar maar mee:
volvo700vereniging.nl/node/51334
Je verbindt aarde 31 met open en close dan test je het cv relais.
Een blik op het schema van het cv en alarm kan ook helpen.
Motor schakelaar
CV relais
Alarm ab installatie - bedrading
CV uit sync
Waar gaat het mis?
Kun je de sleutel kwartslag heen en terug bewegen? Gaat het slot mee?
Bij een 95 er ligt de dubbele relais stekker bij de stuurkolom. Daar kun je de CV testen en kijken welk alarm/ ab je hebt.
Begin daar maar mee:
volvo700vereniging.nl/node/51334
Je verbindt aarde 31 met open en close dan test je het cv relais.
Een blik op het schema van het cv en alarm kan ook helpen.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2020 10:30 #1464434
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nou,
Voor de duidelijkheid, het originele alarm en central lock is destijds door Gerben vervangen door een after market central lock set.
Heel eerlijk gezegd weet ik niet of de functie met de sleutel met die wijziging intact is gebleven, normaal gesproken gebruik ik de sleutel niet om de wagen te openen.
@ Adrian, sleutel in het slot heen en weer werkt zoals het hoort. En wat ken er eventueel mis gaan bij de slotplaat?
Groeten,
Ton
Heel eerlijk gezegd weet ik niet of de functie met de sleutel met die wijziging intact is gebleven, normaal gesproken gebruik ik de sleutel niet om de wagen te openen.
@ Adrian, sleutel in het slot heen en weer werkt zoals het hoort. En wat ken er eventueel mis gaan bij de slotplaat?
Groeten,
Ton
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2020 11:33 #1464435
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic ok
Je hebt denk ik de batterijtjes al vervangen en de de cv werkt al weer.
Dan heb je nog twee mogelijkheden:
de inbouw van de AB
de schakelaar in de CV motor van de bestuurdersdeur
Om deze laatste te controleren haal je de bekleding eraf en verbindt zelf de commando draadjes van de schakelaar, ook aarde met open en close. Zitten alle drie in de driepolige stekker(de 2 polige is voor de motor). Wijst zichzelf en je kunt geen vlieg kwaad doen.
(Slotplaat:
stangetje losgeschoten
kan vast zitten en beweging niet overbrengen)
Dan heb je nog twee mogelijkheden:
de inbouw van de AB
de schakelaar in de CV motor van de bestuurdersdeur
Om deze laatste te controleren haal je de bekleding eraf en verbindt zelf de commando draadjes van de schakelaar, ook aarde met open en close. Zitten alle drie in de driepolige stekker(de 2 polige is voor de motor). Wijst zichzelf en je kunt geen vlieg kwaad doen.
(Slotplaat:
stangetje losgeschoten
kan vast zitten en beweging niet overbrengen)
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2020 11:37 #1464437
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja,
Ik heb toen ik thuis kwam de reserve zender gepakt en de cv werkt gewoon Adrian.
Dat zou dus inhouden dat de inbouw van de cv uit te sluiten is?
En dat laatste zal ik binnenkort gaan controleren.
Zover bedankt,
Ton.
Dat zou dus inhouden dat de inbouw van de cv uit te sluiten is?
En dat laatste zal ik binnenkort gaan controleren.
Zover bedankt,
Ton.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2020 12:25 #1464440
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic nee
Inbouw kan op verschillende manieren aangesloten worden met bediening via plus op de motor op via min op open en close.
Het kan zijn dat niet de 'juiste' gekozen is of wat met de aansluiting niet helemaal correct is uitgevoerd.
Of wel de juiste en je schakelaar werkt al lang niet meer.
Eerst die schakelaar maar eens testen.
Het kan zijn dat niet de 'juiste' gekozen is of wat met de aansluiting niet helemaal correct is uitgevoerd.
Of wel de juiste en je schakelaar werkt al lang niet meer.
Eerst die schakelaar maar eens testen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2020 20:48 #1464451
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Setje van Gerben
Hallo Volvisti
Ik vermoed dat het setje, dat Gerben destijds heeft ingebouwd, het centralevergrendelingsrelais niet bedient. In het originele kastje dat aan het slot zit, zit (als je zowel met de sleutel als met de afstandsbediening de centrale vergrendeling kunt bedienen) zowel een motortje/servo als een schakelaar. Voor de schakelaar heb je drie draden nodig, voor de servo twee. Dat wil zeggen dat als er aan het nieuwe kastje dat Gerben in de bestuurdersdeur heeft ingebouwd geen vijf draden zitten, er waarschijnlijk geen schakelaar in zit. En de centrale vergrendeling dus nooit met de sleutel bedient kan worden.
Centrale vergrendeling met en zonder afstandsbediening werd trouwens destijds gewoon door Volvo Cars aangeboden. Zowel als standaard in of optie op bepaalde modellen c.q. uitvoeringen als als achteraf te monteren accessoire. Werkt zoiets niet nadat je het achteraf hebt ingebouwd, dan ligt dat in de meeste gevallen niet aan de ingebouwde spullen, maar naar alle waarschijnlijkheid aan degene die het erin geschroefd heeft.
groetjes
Mathy
Ik vermoed dat het setje, dat Gerben destijds heeft ingebouwd, het centralevergrendelingsrelais niet bedient. In het originele kastje dat aan het slot zit, zit (als je zowel met de sleutel als met de afstandsbediening de centrale vergrendeling kunt bedienen) zowel een motortje/servo als een schakelaar. Voor de schakelaar heb je drie draden nodig, voor de servo twee. Dat wil zeggen dat als er aan het nieuwe kastje dat Gerben in de bestuurdersdeur heeft ingebouwd geen vijf draden zitten, er waarschijnlijk geen schakelaar in zit. En de centrale vergrendeling dus nooit met de sleutel bedient kan worden.
Centrale vergrendeling met en zonder afstandsbediening werd trouwens destijds gewoon door Volvo Cars aangeboden. Zowel als standaard in of optie op bepaalde modellen c.q. uitvoeringen als als achteraf te monteren accessoire. Werkt zoiets niet nadat je het achteraf hebt ingebouwd, dan ligt dat in de meeste gevallen niet aan de ingebouwde spullen, maar naar alle waarschijnlijkheid aan degene die het erin geschroefd heeft.
groetjes
Mathy
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2020 00:00 #1464444
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Wat is er mis met een normale sleutel?
Die lockt en unlockt ook centraal. Voordeel: minder storingscomponenten.
Dit heet ervaring. Ik bouwde ooit A.I. in. wanneer ik thuis op een knopje drukte startte de wagen en reed smartsgewijs automatisch voor. Maar na een week reed het ding tegen een boom. De storing was heel gemakkelijk verholpen, gewoonal die niet-af -fabriekzooi er uit slopen, en zie daar. Mijn sleutel werkte weer. En ik had wat plaatwerk voor het oud-ijzer.
Ik ken de commentaren: "Vroeger staken wij het petroleumstel aan met een tondeldoos." Maar de charme en de betrouwbaarheid van erfgoed is dat je het gebruikt zoals in de tijd waarin het werd gemaakt.
Dit heet ervaring. Ik bouwde ooit A.I. in. wanneer ik thuis op een knopje drukte startte de wagen en reed smartsgewijs automatisch voor. Maar na een week reed het ding tegen een boom. De storing was heel gemakkelijk verholpen, gewoonal die niet-af -fabriekzooi er uit slopen, en zie daar. Mijn sleutel werkte weer. En ik had wat plaatwerk voor het oud-ijzer.
Ik ken de commentaren: "Vroeger staken wij het petroleumstel aan met een tondeldoos." Maar de charme en de betrouwbaarheid van erfgoed is dat je het gebruikt zoals in de tijd waarin het werd gemaakt.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2020 09:38 #1464457
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Niet te ingewikkeld
Inbouw is alarmkastje eruit AB erin. 6 draadjes wat frutten. En alarm verbinding herstellen. Dat is het.
Alle componenten zaten al in de auto.
CV en deurmotoren.
Er zal wel ergens een draadje los zitten.
Als het Corona gordijn is opgetrokken in het voorjaar kom ik wel een keertje kijken op de fiets.
Knal vaak een rondje door de polder via Spijkerboor.
Alle componenten zaten al in de auto.
CV en deurmotoren.
Er zal wel ergens een draadje los zitten.
Als het Corona gordijn is opgetrokken in het voorjaar kom ik wel een keertje kijken op de fiets.
Knal vaak een rondje door de polder via Spijkerboor.
Moderators: Jerry Stam