benzinepomp gedemonteerd
- Mathy van Nisselroy
- Junior lid
-
Minder
Meer
15-12-2020 02:30 #1464430
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Meer d'r in dan d'r in kan
Hallo Volvisti
Het is me de laatste jaren al een paar keer gelukt om ruim 76 liter brandstof in een 75 liter tank te krijgen. De auto rijdt nog steeds. De laatste keer was 27 november j.l. Sindsdien weer een keer getankt, maar dan dus weer iets eerder. Toen ging er net geen 72 liter in. Sinds ik dagelijks naar Sittard en terug rijdt en de benzine in Duitsland ongeveer even duur c.q. goedkoop is als in België (en ze in Duitsland niet zo moeilijk doen over tanken door Nederlanders als in België momenteel) is er eigenlijk geen reden meer om te gaan tanken vóór het lampje aan gaat.
groetjes
Mathy
Het is me de laatste jaren al een paar keer gelukt om ruim 76 liter brandstof in een 75 liter tank te krijgen. De auto rijdt nog steeds. De laatste keer was 27 november j.l. Sindsdien weer een keer getankt, maar dan dus weer iets eerder. Toen ging er net geen 72 liter in. Sinds ik dagelijks naar Sittard en terug rijdt en de benzine in Duitsland ongeveer even duur c.q. goedkoop is als in België (en ze in Duitsland niet zo moeilijk doen over tanken door Nederlanders als in België momenteel) is er eigenlijk geen reden meer om te gaan tanken vóór het lampje aan gaat.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2020 11:51 #1464438
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alleen op LPG
Als je op benzine rijdt, kun je maar heel kort met weinig benzine in de tank rondrijden, dus daar hoef je je geen zorgen over maken. Tanken voordat het lampje gaat branden lijkt mij dan ook grote onzin. Dat wordt ook weer bewezen door de LPG rijders die wél langdurig met maar een paar liter benzine in de tank en brandend lampje kunnen rondrijden zonder dat de benzinepomp vroegtijdig de geest geeft. Drooglopen is natuurlijk weer wat anders.
Vanwege verhalen over een defecte benzinepompen heb ik er ook wel eens aan gedacht de benzinepomp uit te schakelen bij rijden op LPG. Nooit iets van gekomen dus kan ik ook niet zeggen of er dampbellen zouden ontstaan in de stilstaande benzine in de inspuitgalerij boven een hete motor. Uiteindelijk draait de pomp na 6 ton nog steeds, dus ik vermoed dat de turbinepomp uit de laatste serie 940s kwalitatief gewoon beter is (afkloppen...)
Vanwege verhalen over een defecte benzinepompen heb ik er ook wel eens aan gedacht de benzinepomp uit te schakelen bij rijden op LPG. Nooit iets van gekomen dus kan ik ook niet zeggen of er dampbellen zouden ontstaan in de stilstaande benzine in de inspuitgalerij boven een hete motor. Uiteindelijk draait de pomp na 6 ton nog steeds, dus ik vermoed dat de turbinepomp uit de laatste serie 940s kwalitatief gewoon beter is (afkloppen...)
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2020 13:46 #1464442
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic turbinepomp?
Wat is daar de specificatie van of apart aan?
In alle LPT's zit toch dezelfde pomp.
Mijn pomp zal wel pech hebben gehad met wat verontreiniging in de benzine of droogdraaien bij een vorige eigenaar.
Er heeft nooit gas ingezeten en ik heb de tank nog nooit leeg gereden.
In alle LPT's zit toch dezelfde pomp.
Mijn pomp zal wel pech hebben gehad met wat verontreiniging in de benzine of droogdraaien bij een vorige eigenaar.
Er heeft nooit gas ingezeten en ik heb de tank nog nooit leeg gereden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2020 16:23 #1464443
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uit: https:/
Uit:
volvo700vereniging.nl/node/50937
wijziging modeljaar 1998:
<blockquote>
De brandstofpomp is ten opzichte van vorige uitvoeringen kleiner en lichter geworden. Bovendien is het tandwiel van de pomp vervangen door een turbine waarmee een meer gelijkmatige brandstofstroom wordt geboden.
De nieuwe pomp vervangt de oude uitvoering als vervangingsonderdeel en kan met een ombouwset in auto's vanaf modeljaar 1995 worden aangebracht.
</blockquote>
wijziging modeljaar 1998:
<blockquote>
De brandstofpomp is ten opzichte van vorige uitvoeringen kleiner en lichter geworden. Bovendien is het tandwiel van de pomp vervangen door een turbine waarmee een meer gelijkmatige brandstofstroom wordt geboden.
De nieuwe pomp vervangt de oude uitvoering als vervangingsonderdeel en kan met een ombouwset in auto's vanaf modeljaar 1995 worden aangebracht.
</blockquote>
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2020 16:55 #1464445
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Alleen op LPG
In de Ardennen ging de wageen in storing bij benzinebedrijf. Nooit meer willen starten en bij omschakelen van LPG op benzine beetje 'blubberend' lopen en daarna hulpeloos afslaan. Dus: stekker uit benzinepomp getrokken, via een trucje op LPG gestart en vrolijk doorrijden zonder de pomp te mollen. thuis had ik weinig tijd dus ik heb een nieuwe pomp gekocht en een maand later bij het olie verversen gemonteerd.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2020 17:04 #1464446
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Diesel?
Ik heb ooit een benzinepomp die vastzat 'experimenteel gereviseerd". Gewoon volgepropt met diesel en daarna vergeten. Toen er ineens (meestal is dit ineens....) een pomp naar Filistan ging herinnerde ik mij dat verdieselde ding en kon het ook nog vinden. Even getest op 12 Volt en het geval bleek weer 'los', en meteen was de diesel uit de pomp. Even laten lopen met benzine, en in de wagen gehangen. De pomp heeft het nog een paar jaar gedaan...
- Mathy van Nisselroy
- Junior lid
-
Minder
Meer
15-12-2020 20:30 #1464450
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Waar?
Hallo Jur
Je schreef: "naar Filistan"
Waar ligt dat?
groetjes
Mathy
Je schreef: "naar Filistan"
Waar ligt dat?
groetjes
Mathy
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2020 08:09 #1464456
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Dank
Dank Rob voor het opzoeken. Er gaat weer een belletje rinkelen. De vervangingspomp was wat kleiner en voor montage moest er wat gemodificeerd worden. De Bosch pomp wordt ook in de 850 toegepast dacht ik. Deze pomp is wel lekker stil.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2021 15:29 #1465705
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Turbinepomp
Ook de turbinepomp kan dus kapot. Hij heeft het wel 670K km uitgehouden, dus geen schande. Met dank aan de snelle levering door Timen een dag later weer mobiel. Vervangen stelt uiteindelijk niet zo heel veel voor.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2021 16:50 #1465791
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic antwoord aan Mathy
(Modedit JS: Stukje niet relevant verwijderd)
Dan het bericht over 'het aan de beurt zijn'. Wanneer de benzinepomp droog draait gaat-ie onherroepelijk kapot. dat kan even duren, maar het kan ook heel snel. Ik denk dat dit van de kwaliteit van de pomp afhangt en van zijn levensduur tot dat moment. Wie exact wil weten wanneer dit gebeurt is bij deze uitgenodigd voor een praktijkonderzoek.
Wat je overigens kunt doen om 'm niet op gas te laten rijden, toevallig net ontdekt bij het oplossen van een storing, om de aansluiting van de veiligheid los te halen bij de bobine. nummer 1 van de bobine-aansluiting is ook verbonden met de krukassensor. Bij de Vialle-AMS is deze met een tweede draad verbonden, zolang er een signaal van de sensor op staat loopt de motor, haal je deze draad los dan gaan direct de afsluiter op de tank en de afsluiter van de verdamper dicht, een veiligheid om het gas te blokkeren bij stilstaande motor. Dit om te voorkomen dat je geliefde pedaalemmer gelanceerd wordt naar Mars zoals die asfaltschuiver van Elon Musk. Rare vent overigens, wat heb je aan een elektrische auto zonder gelegenheid om 'm op te laden...
De storing was een in de stekker geoxideerd draadje waardoor de wagen niet meer op gas wilde lopen. alleen maar te vinden bij doormeten of te hard aan het draadje trekken. Grinnik.
Met andere woorden. Trek je deze stekker van de bobine dan loopt het gebakje alleen op benzine. Het verwarrende is dat het lampje op de brandstofschakelaar dan gewoon groen blijft branden terwijl je (vijf liter ?) benzine dan gewoon opraakt.
Zo, en nu weer aan het werk.
Dan het bericht over 'het aan de beurt zijn'. Wanneer de benzinepomp droog draait gaat-ie onherroepelijk kapot. dat kan even duren, maar het kan ook heel snel. Ik denk dat dit van de kwaliteit van de pomp afhangt en van zijn levensduur tot dat moment. Wie exact wil weten wanneer dit gebeurt is bij deze uitgenodigd voor een praktijkonderzoek.
Wat je overigens kunt doen om 'm niet op gas te laten rijden, toevallig net ontdekt bij het oplossen van een storing, om de aansluiting van de veiligheid los te halen bij de bobine. nummer 1 van de bobine-aansluiting is ook verbonden met de krukassensor. Bij de Vialle-AMS is deze met een tweede draad verbonden, zolang er een signaal van de sensor op staat loopt de motor, haal je deze draad los dan gaan direct de afsluiter op de tank en de afsluiter van de verdamper dicht, een veiligheid om het gas te blokkeren bij stilstaande motor. Dit om te voorkomen dat je geliefde pedaalemmer gelanceerd wordt naar Mars zoals die asfaltschuiver van Elon Musk. Rare vent overigens, wat heb je aan een elektrische auto zonder gelegenheid om 'm op te laden...
De storing was een in de stekker geoxideerd draadje waardoor de wagen niet meer op gas wilde lopen. alleen maar te vinden bij doormeten of te hard aan het draadje trekken. Grinnik.
Met andere woorden. Trek je deze stekker van de bobine dan loopt het gebakje alleen op benzine. Het verwarrende is dat het lampje op de brandstofschakelaar dan gewoon groen blijft branden terwijl je (vijf liter ?) benzine dan gewoon opraakt.
Zo, en nu weer aan het werk.
Moderators: Jerry Stam