Schokdempers, top mounts en veerpootlagers vervangen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2020 13:31 #1464647 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn enthousiasme over de
Mijn enthousiasme over de Kayaba veerpootlagers is tot het nulpunt gedaald.
Ja, ze maken nog steeds een enorm degelijke indruk, echter bij lage buitentemperaturen lijken ze over het rubber van de top mount te schuren wat een metaal-op-rubber geluid veroorzaakt. heel irritant.

Inmiddels heb ik de lagers (nogmaals, zucht) uitgewisseld door SKF lagers en nu is alles weer mooi stil.

Als iemand interesse heeft in de Kayaba lagers (deze zijn nagenoeg nieuw) dan hoor ik het graag. Ook de originele top mounts en schokdempers heb ik nog. Deze spullen zijn natuurlijk niet nieuw meer en met reden vervangen. Ze zijn echter ook niet versleten en weggooien vind ik zonde (en kan altijd nog).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• R Newvolvo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2020 15:16 #1464652 door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Jammer om te horen
Martijn, jammer om te horen. Wel fijn dat het nu naar behoren werkt! Al doende leert men...

Voor slijtagedelen houd ik persoonlijk altijd zelf aan om origineel Volvo of Febi/SKF/FAG te halen. Van welk merk had je de topmounts gekocht, en hoe bevallen die? Is de pasvorm goed samen met de nieuw geïnstalleerde SKF lagers?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-01-2021 13:00 #1464659 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De top mounts zijn van Kayaba
De top mounts zijn van Kayaba. Volgens mij een degelijke firma die kwalitatief goede spullen levert. Op basis van foto's denk ik dat Sachs dezelfde top mounts levert. Dat in combinatie met de look en feel van de top mounts geeft mij de overtuiging dat ze kwalitatief in orde zijn.
Ook de pasvorm is gewoon in orde. Bij de originele top mounts klemmen de veerpootlagers op het rubber. Bij de Kayaba top mounts is dat niet het geval. Hier zit wat speling tussen het lager en het rubber. Dat is echter geen probleem gebleken. Sterker nog: misschien is het wel een voordeel om het lager bij demontage van de veerpoot misschien uit elkaar wordt getrokken omdat het lager aan de onderkant ook vastgeklemd zit.

Moderators: Jerry Stam