Volvo 740 waterlekkage passagierszijde rechtsvoor.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2020 19:48 #1463230 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Correctie, ruim 1 beker water
Correctie, ruim 1 beker water na nameten(zojuist getest op een handdoek)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2020 22:56 #1463232 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic zoals
fflunche aangeeft de strip niet loshalen. Eerst de ruitenwissers en de rubber dop eronder. Daarna de twee 10 mm boutjes links en rechts onder de motorkap van de parafaan vooraan. Daarna de aarde strip losmaken tussen de motor en de parafaan dmv een uit mijn hoofd 10 mm boutje in het midden van de parafaan. Daarna pas, als de drie boutje los zijn, voorzichtig met de kap open de parafaan lostrekken.

Naast de parafaan lekkages langs ruit etc, had ik ook een lek in het schutboard zelf die afwaterde via het kachelventilatorgat....

Terugplaatsen kan je alleen, maar wel met goed licht, de parafaan schuivend onder alle raamhouder/clips terugplaatsen (in het midden). Daarna pas de drie boutjes terugplaatsen.

Misschien zitten er bladeren of loopt het water niet goed weg via de zijkanten, dus ook naar kijken.

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2020 00:38 #1463233 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Parafan
weer terug plaatsen is in mijn ogen een two man job.
heb het ook wel eens alleen gedaan. Vandaar dat ik zeg two man job.
Het kan in je eentje maar heb je de ene zijde goed dan wil de andere zijn niet en vice versa. Je armen zijn te kort eigenlijk. Het is ook wel gelukt in mijn eentje maar ik vind het geen aanrader. eerder afrader. Ook rekening houden dat er een of meer van de 9 clipjes waarmee de strip op de parafan vastzit afbreekt. Dan gaat de strip kieren.
Risico op collateral damage is groter als je in je eentje aan de slag gaat met terugplaatsen.

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2020 00:41 #1463234 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Zaanstreek
da's niet in de buurt bij mij anders had ik wel even geholpen.
Ik zit in Arnhem.
Misschien dat iemand anders bereidwillig is.

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2020 01:11 #1463238 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Even een correctie
Mijn geheugen speelde me parten.
Het zat anders, Bij mijn 86'er 740 lekte het wel bij die aansluiting spatbord/schutbord.
Wat er gebeurt was doordat de kit daar was gaan scheuren was dat er water achter/onder gekomen was en dat had roestvorming veroorzaakt met als gevolg een gaatje in het schutbord. Daar ging het water doorheen.

Maar er zat ook een probleem onder de parafan. Dus wat ik zei dat het bij mij niet onder de parafan zat was niet correct. Daar zat ook een probleem. De plastic zwarte kap die het kachelhuis afdekt was losgekomen. Die met kit teruggeplakt.
Beide acties waren nodig bij mijn geval.

Was een combi probleem dus. Dat is bij lekkages wel vaker.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2020 08:46 #1463259 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gisteren even zeer secuur
Gisteren even zeer secuur alles bekeken(paravan is nog niet los).
Kitranden als bovengenoemd, zijn nog ok.
Ik zag wel, na wat poeren met een ijzerdraad in de paravan, dat de zwarte afdekkap deels los zit...dit zou al een oorzaak kunnen zijn inderdaad.

Heb nu ingepland dat ik alles onder de paravan ga nalopen, zodat ik daar voorlopig geen omkijken meer naar heb.
Kitranden van de carrosserie secuur nakijken(eventueel opnieuw kitten), afdekkappen ventilatie opnieuw met Butylkit inkitten, afwatering goed reinigen en eventueel licht tectyleren, algehele roestinspectie en eventueel plekjes verhelpen onder de paravan, ruitenwisserbediening nalopen en servicen(is nog goed, maar alle bewegende delen ff goed checken en eventueel smeren), kachelmotor vervangen(is erg slecht, heb een nieuwe liggen).
Terug bevestigen van de paravan zal ik ff met 2 man gaan doen dan inderdaad.

Mijn dank is groot voor de uitgebreide hulp hier, klasse mensen!!

Ik hou de voortgang wel ff op de hoogte hier. Zal ook ff foto's maken voor het archief. ;)

Moderators: Jerry Stam