verbruik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2020 11:50 #1463139
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De SG2 heeft oorspronkelijk
De SG2 heeft oorspronkelijk een benzinemotor en dit kan niet zomaar probleemloos omgezet worden naar diesel. bij Renault zullen ze ook niet happig zijn om de administratieve rompslomp in orde te brengen. vandaar mijn idee om het op een benzine te houden van een achterwiel aangedreven wagen. de volvomotor die ik heb is geen 2.3. dacht dat het een 2.1 was. 2.0 kan dus ook. is wel met injectie en turbo. grtjs Bernard
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2020 12:04 #1463140
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo, bedankt voor je
Hallo, bedankt voor je reactie. Ik heb een opmerking inv de term plankgas. nu moest ik inderdaad plankgas rijden om 90 te halen met de huidige 76 pk motor. In mijn idee is plankgas rijden met de Volvomotor niet nodig om 100 te halen. ik denk dat een beladen Volvo met caravan erachter aan bij 100 nog geen plankgas rijdt en rustig in toeren blijft. Bij de Volvomotor geraak ik over de 120 pk en met een interessant koppel. Dacht dat dit bruikbaar was in een camper. Wou dus horen wat het verbruik was in het geval van een beladen Volvo met caravan. 1:4 is in dit geval niet meer van deze tijd. 1:10 is wel haalbaar. mvg Bernard
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2020 12:14 #1463141
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo,
Hallo,
de motor zit bij de SG2 onder de voorzetel, dus binnen in de stuurhut. daar is juist plaats voor een 4 cylinder. zelfs de V6 van Volvo kan er niet in wegens de chassisbalken die erg nauw staan. ook moet ik de radiator en koelers voor de Volvo verplaatsen. maar dat is haalbaar. Ik koos voor Volvo omdat ik een achterwiel aangedreven motor zocht die bij 3.5 ton gewicht een goede verhouding had tussen pk en koppel bij 100/u . ( wat bij BMW bv niet het geval was ). de SG2 is ingeschreven als benzine en een ombouw tot diesel is dan ook problematisch administratief gezien. De benzinemotor is ook wat stiller dan de diesel. ( geen enkele SG2 had een radio ingebouwd.) Dus vandaar mijn voorkeur voor Volvo en mijn vragen. mvg Bernard
de motor zit bij de SG2 onder de voorzetel, dus binnen in de stuurhut. daar is juist plaats voor een 4 cylinder. zelfs de V6 van Volvo kan er niet in wegens de chassisbalken die erg nauw staan. ook moet ik de radiator en koelers voor de Volvo verplaatsen. maar dat is haalbaar. Ik koos voor Volvo omdat ik een achterwiel aangedreven motor zocht die bij 3.5 ton gewicht een goede verhouding had tussen pk en koppel bij 100/u . ( wat bij BMW bv niet het geval was ). de SG2 is ingeschreven als benzine en een ombouw tot diesel is dan ook problematisch administratief gezien. De benzinemotor is ook wat stiller dan de diesel. ( geen enkele SG2 had een radio ingebouwd.) Dus vandaar mijn voorkeur voor Volvo en mijn vragen. mvg Bernard
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2020 09:13 #1463160
door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic @Coen1970, mijn 164 rijdt 1
@Coen1970, mijn 164 rijdt 1 op 7 op gas met veelal 120kmp/u en een AW71L 4 bak, vind ik niet gek!
Moderators: Jerry Stam