Stuurhuis aan zijn einde ?
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2020 19:48 #1462156
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Aan het stuur draaien terwijl motor niet loopt
is nooit goed.
Vraag me af of dit niet eigenlijk normaal gedrag is ( van de stuurinrichting dus) en je je zorgen maakt om niets,
Vraag me af of dit niet eigenlijk normaal gedrag is ( van de stuurinrichting dus) en je je zorgen maakt om niets,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2020 19:54 #1462158
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik had dit niet met mijn oud
Ik had dit niet met mijn oud stuurhuis. Als ik hem met de wielen gedemonteerd op assteunen van links naar rechts draai dan davert hij enorm alsof hij helemaal niet ontlucht is ... het gaat er iedere keer wel weer uit.
Ik hoor het graag als er nog zijn met dit euvel.
Ik hoor het graag als er nog zijn met dit euvel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2020 19:54 #1462159
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen lekken trouwens
Geen lekken trouwens
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2020 20:04 #1462161
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Aha.
Nu zeg je iets wat wat toevoegt. Bij rijles (les 1, 35 jaar geleden, leerde ik dat sturen met motor uit niet goed is en vermeden moet worden)
Op bokken echter moet je soepel kunnen sturen. Dwz aan het stuur draaien dan want je gaat echt geen andere kant op.
Maar als het op bokken al niet goed gaat dan is er inderdaad toch iets verdacht.
Op bokken echter moet je soepel kunnen sturen. Dwz aan het stuur draaien dan want je gaat echt geen andere kant op.
Maar als het op bokken al niet goed gaat dan is er inderdaad toch iets verdacht.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2020 09:45 #1462173
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Eh,
Wij hebben laatst een stuurhuis van een Triumph Stag onder handen genomen, eigenlijk hetzelfde verschijnsel, wielen van de grond, motor stationair en rustig aan het stuur draaien.
Het stuur werd bijna uit de handen geslagen.
Hele stuurhuis uit elkaar, toen bleek al vrij snel dat hij eerder uit elkaar was geweest, en het hart met alle boringen was op een verkeerde stand weer gemonteerd.
Alle afdichtingsringen vernieuwd en op de juiste manier in elkaar gezet.
Heerlijk soepel sturen, deze stuurhuizen hebben meer bekrachtiging bij parkeren dan op snelheid, dat werkte ook weer fijn.
Achteraf gaf de eigenaar toe dat hij het stuurhuis zelf gereviseerd had.
Wat ik hiermee vragen wil, weet je wat er met dat gebruikte stuurhuis gebeurd is, is dat ook gereviseerd?
Groeten,
Ton.
Het stuur werd bijna uit de handen geslagen.
Hele stuurhuis uit elkaar, toen bleek al vrij snel dat hij eerder uit elkaar was geweest, en het hart met alle boringen was op een verkeerde stand weer gemonteerd.
Alle afdichtingsringen vernieuwd en op de juiste manier in elkaar gezet.
Heerlijk soepel sturen, deze stuurhuizen hebben meer bekrachtiging bij parkeren dan op snelheid, dat werkte ook weer fijn.
Achteraf gaf de eigenaar toe dat hij het stuurhuis zelf gereviseerd had.
Wat ik hiermee vragen wil, weet je wat er met dat gebruikte stuurhuis gebeurd is, is dat ook gereviseerd?
Groeten,
Ton.
Moderators: Jerry Stam