gezoem of luchtverplaatsing achterin de auto
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2020 12:56 #1109950
door V700 register
gezoem of luchtverplaatsing achterin de auto is gemaakt door V700 register
Ik merk in mijn S90 dat er geluid uit de achterkant van de auto komt, het klinkt als gezoem of iets van luchtverplaatsing. Wat opvalt is dat er een duidelijke relatie is met de stand van het gaspedaal: het komt met name voor bij stationair draaien, of tijdens het rijden wanneer je het gas loslaat. Naarmate je meer gas geeft verdwijnt het. Het is niet snelheidsafhankelijk. Ik hoor het goed wanneer ik in de bestuurdersstoel zit, maar wanneer ik in de kofferbak luister wordt het overstemd door andere geluiden, dan hoor ik het niet.
Iemand enig idee waar te zoeken? Hebben ze dit allemaal?
Iemand enig idee waar te zoeken? Hebben ze dit allemaal?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2020 13:23 #1461928
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Boven je hoofd?
Hallo Dinguz
Komt het geluid niet uit de binnenverlichtingsunit die tegen de hemel zit? Daar kan een klein gaatje in zitten waar lucht door wordt aangezogen, als je een ECC (automatische airco) hebt.
groetjes
Mathy
Komt het geluid niet uit de binnenverlichtingsunit die tegen de hemel zit? Daar kan een klein gaatje in zitten waar lucht door wordt aangezogen, als je een ECC (automatische airco) hebt.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2020 13:27 #1461929
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brandstof pomp?
Brandstof pomp?
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2020 13:59 #1461930
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Mathy
Mathy geeft inderdaad het goede antwoord. En dit vacuum wordt opgebouwd door de motor en een motor heeft stationair meer vacuum dan als je gas geeft dus vandaar ook het effect met spelen van het gaspedaal.
Wat je eens zou kunnen checken zijn de terugslagklepjes die in je motorruimte zitten of die nog lekker zijn. Tenminste bij een 940 zitten ze in de motorruimte of dit bij een S90 zo is weet ik niet. Zijn deze slecht dan houdt die geen vacuum en geeft het spelen van het gaspedaal een nog groter effect.
Wat je eens zou kunnen checken zijn de terugslagklepjes die in je motorruimte zitten of die nog lekker zijn. Tenminste bij een 940 zitten ze in de motorruimte of dit bij een S90 zo is weet ik niet. Zijn deze slecht dan houdt die geen vacuum en geeft het spelen van het gaspedaal een nog groter effect.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2020 15:55 #1461935
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zojuist getest, en het is
Zojuist getest, en het is inderdaad een gaatje in het paneel van de binnenverlichting.
Waarvoor dient dit, meet de ECC daar de temperatuur mee of zo?
Heeft iemand nog een plaatje waar ik die vacuümleidingen en terugslagkleppen moet zoeken?
Waarvoor dient dit, meet de ECC daar de temperatuur mee of zo?
Heeft iemand nog een plaatje waar ik die vacuümleidingen en terugslagkleppen moet zoeken?
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2020 16:35 #1461936
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Dat gaatje in het witte
Dat gaatje in het witte slangetje hoort er te zitten en zorgt er voor dat er continue lucht langs de temperatuursensor wordt gezogen. Als dat niet zou gebeuren zou de sensor de temperatuur van de stilstaande warme lucht bij het plafond meten.
Maar dat gaatje hoort natuurlijk geen geluid te maken. Meestal is er na 20 jaar wat stof of zo in het slangetje naar binnen gezogen. Je kunt het beste proberen het slangetje vanaf de andere kant uit te blazen.
In de motorruimte gaan er vlak bij de airco droger drie vacuumleidingen door het schutbord. De twee buitenste hebben een wit/zwart plastic vacuumklepje, één ervan gaat naar het vacuumreservoir onder het dashboard, de andere is het slangetje waar we het over hebben en gaat naar de binnenverlichting. De middelste komt terug van de vacuumregeleenheid onder het dashboard en gaat naar de kachelkraan.
Piet
Maar dat gaatje hoort natuurlijk geen geluid te maken. Meestal is er na 20 jaar wat stof of zo in het slangetje naar binnen gezogen. Je kunt het beste proberen het slangetje vanaf de andere kant uit te blazen.
In de motorruimte gaan er vlak bij de airco droger drie vacuumleidingen door het schutbord. De twee buitenste hebben een wit/zwart plastic vacuumklepje, één ervan gaat naar het vacuumreservoir onder het dashboard, de andere is het slangetje waar we het over hebben en gaat naar de binnenverlichting. De middelste komt terug van de vacuumregeleenheid onder het dashboard en gaat naar de kachelkraan.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2020 20:29 #1461944
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor de info!
Dank voor de info!
Ik heb de binnenverlichting los gehad, er zat behoorlijk stof op de sensor; deze gereinigd, en de leiding doorgeblazen. Verder de vacuümklepjes getest, diegene van de binnenverlichting is inderdaad stuk, de andere is nog goed. Ik ga vervanging regelen.
Ik heb de binnenverlichting los gehad, er zat behoorlijk stof op de sensor; deze gereinigd, en de leiding doorgeblazen. Verder de vacuümklepjes getest, diegene van de binnenverlichting is inderdaad stuk, de andere is nog goed. Ik ga vervanging regelen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2020 02:16 #1461953
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Olie
Hallo Volvisti
Let bij het doorblazen er wel op, dat de meeste persluchtsystemen gebruik maken van een olievernevelaar om apparaten die van perslucht worden voorzien te smeren. Of je vacuumleiding vrolijk wordt van dat beetje olie weet ik niet, maar voorbijkomende stofdeeltjes houden wel van een babbeltje met zo'n drupje olie. Wat dan weer zorgt voor plaatselijke opstoppingen.
groetjes
Mathy
Let bij het doorblazen er wel op, dat de meeste persluchtsystemen gebruik maken van een olievernevelaar om apparaten die van perslucht worden voorzien te smeren. Of je vacuumleiding vrolijk wordt van dat beetje olie weet ik niet, maar voorbijkomende stofdeeltjes houden wel van een babbeltje met zo'n drupje olie. Wat dan weer zorgt voor plaatselijke opstoppingen.
groetjes
Mathy
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2020 21:37 #1461965
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als je compressor ook
Als je compressor ook gebruikt kan worden om auto's te spuiten, dan heb je er al een filter in zitten dat die olie afvangt. Anders heeft Mathy best een punt.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2020 21:46 #1461967
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Doorblazen doe ik met een
Doorblazen doe ik met een fietspomp geschikt voor een racefietsventiel. Eventueel een stukje tape om het slangetje en pompen maar.
Piet
Piet
Moderators: Jerry Stam