960 automaat start niet/slecht (schakelaar in de automaat?)
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-06-2020 15:16 #1461409
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Er kunnen meerdere problemen
Er kunnen meerdere problemen tegelijkertijd zijn. Als deze problemen logischerwijze niet aan elkaar te koppelen zijn, beschouw ze dan als losstaande problemen.
En een elektrisch probleem (denk aan kabelboom) is dan wel 1 probleem dat kan leiden tot de genoemde gevolgen. Maar overtuig je dan wel dat de bekabeling het probleem is.
Als bijvoorbeeld de spiegels op dezelfde zekering zitten als de ramen, dan zit het probleem niet in de stroomvoorziening naar je deuren.
En een elektrisch probleem (denk aan kabelboom) is dan wel 1 probleem dat kan leiden tot de genoemde gevolgen. Maar overtuig je dan wel dat de bekabeling het probleem is.
Als bijvoorbeeld de spiegels op dezelfde zekering zitten als de ramen, dan zit het probleem niet in de stroomvoorziening naar je deuren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-06-2020 17:05 #1461412
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Puzzelen met E-schema
Ik zou er eens rustig voor gaan zitten en het E-scheam uitpluizen. Ik zie zo geen gemeenschappelijke oorzaken.
Benzinemeter: Weet je zeker dat je nog wel benzine hebt? Toerenteller doet het nog wel? Die hebben beide dezelfde voeding.
Electrische ramen: zowel links als rechts uitgevallen?
Je hebt bij de accu zitten rommelen, alles weer goed vastgezet? Geen connectoren per ongeluk losgetrokken?
Alle zekeringen schoon en in orde, ook de dikke 50A zekeringen boven de accu (11A)?
Geen aftermarket alarmsysteem ingebouwd of electrohobbybob in de weer geweest?
Rob
Benzinemeter: Weet je zeker dat je nog wel benzine hebt? Toerenteller doet het nog wel? Die hebben beide dezelfde voeding.
Electrische ramen: zowel links als rechts uitgevallen?
Je hebt bij de accu zitten rommelen, alles weer goed vastgezet? Geen connectoren per ongeluk losgetrokken?
Alle zekeringen schoon en in orde, ook de dikke 50A zekeringen boven de accu (11A)?
Geen aftermarket alarmsysteem ingebouwd of electrohobbybob in de weer geweest?
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2020 10:13 #1461424
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hi Rob, ik weet zeker dat er
Hi Rob, ik weet zeker dat er genoeg benzine inzit. Heb er 15 liter verse benzine ingedaan. De meter blijft links in de hoek staan en het reservelampje brandt. Dus de meter "doet het elektrisch wel", maar lijkt niet het goede niveau meer aan te geven. De toerenteller werkt en de klok ook.
Ja alle, links/rechts en voor/achter, elektrische ramen doen geen pukkel meer. Ik dacht me te herinneren dat er een relais overging als je ze bediende, maar die hoor ik ook niet meer. En de ventilatie, helemaal niets meer.
Het alarm , ik weet niet hoe en wie dat ingebouwd heeft.
Die zekering en connectoren ga ik controleren. Het was me wel opgevallen dat sommige zekeringen, links van het dashboard, wat corrosie hadden. Dus ik ga me idd maar eens over het elektrische schema buigen. Op suggestie van Willem ga ik de luchtmassameter even afkoppelen en neem dan meteen een bus contactcleaner mee.
Komen de elektrische ramen en de climate control elektrisch gezien ergens bij elkaar?
Groet, Jeroen
Ja alle, links/rechts en voor/achter, elektrische ramen doen geen pukkel meer. Ik dacht me te herinneren dat er een relais overging als je ze bediende, maar die hoor ik ook niet meer. En de ventilatie, helemaal niets meer.
Het alarm , ik weet niet hoe en wie dat ingebouwd heeft.
Die zekering en connectoren ga ik controleren. Het was me wel opgevallen dat sommige zekeringen, links van het dashboard, wat corrosie hadden. Dus ik ga me idd maar eens over het elektrische schema buigen. Op suggestie van Willem ga ik de luchtmassameter even afkoppelen en neem dan meteen een bus contactcleaner mee.
Komen de elektrische ramen en de climate control elektrisch gezien ergens bij elkaar?
Groet, Jeroen
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2020 12:10 #1461449
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik vermoed eerder, dat de
Ik vermoed eerder, dat de diverse storingen hun gemeenschappelijke oorzaak in de twee jaar stalling hebben, maar technisch los van elkaar staan. Corrosie in de diverse stekkers en andere zaken die wat vast zitten. Tankvlotter bijvoorbeeld: je hebt best kans dat die vanzelf weer loskomt als je met de auto gaat rijden.
Een goed contactcleaner die geen residu achterlaat (motip bijvoorbeeld) en behandeling van een hoop stekkers, verwacht ik.
Een goed contactcleaner die geen residu achterlaat (motip bijvoorbeeld) en behandeling van een hoop stekkers, verwacht ik.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2020 12:05 #1461575
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic volt
Zakt een motor in dan is dat vaak een teken van wegvallende spanning, voltage.
De ander factoren wijzen daar ook op.
Zet eens een voltmeter op je sigaaraansteker. Dan kun je de spanning onderweg controleren.
De ander factoren wijzen daar ook op.
Zet eens een voltmeter op je sigaaraansteker. Dan kun je de spanning onderweg controleren.
Moderators: Jerry Stam