Waar dient dit voor? T-stukje sproeiers koplampwissers
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2020 19:44 #1461435
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic ik ..
dacht iets toe te voegen door de functie van dat onderdeel ook te verduidelijken. Helaas word ik op een vervelende wijze verbeterd door Mathy alsof taal iets absoluuts is en niet iets relatiefs en hij wel even weet wat de term hoort te zijn en hoe ik dat hoor te zeggen.
Als heel veel mensen de term anti-terugslagklep gebruiken ( zie google nog steeds) dan wordt de term terugslagklep dus zeker niet door iedereen gebruikt.
En als ik bij Volvo zo'n ding bestel onder de naam anti-terugslagklep kom ik vast niet met het verkeerde onderdeel thuis en kijken ze me ook niet aan alsof ik Koeterwaals spreek.
Taalkundige verhandelingen zijn klaarblijkelijk niet besteed aan techneuten of mensen die zich zelf heel graag zo zien (en daarmee dan menen anderen te moeten verbeteren), ook al kan je daaraan twijfelen gezien andere postings van diezelfde mensen . Zoveel is voor mij wel duidelijk.
Nee. of het ding nu terugslagklep heet of anti-terugslagklep heet voegt niet zoveel toe blijkt nu, ook al meende ik een bijdrage te leveren door de werking te betrekken in mijn uitleg. Topicstarter vroeg duidelijk om de functie.
Hopelijk voegt het wel toe dat dat verbetertrekje stopt.
Als heel veel mensen de term anti-terugslagklep gebruiken ( zie google nog steeds) dan wordt de term terugslagklep dus zeker niet door iedereen gebruikt.
En als ik bij Volvo zo'n ding bestel onder de naam anti-terugslagklep kom ik vast niet met het verkeerde onderdeel thuis en kijken ze me ook niet aan alsof ik Koeterwaals spreek.
Taalkundige verhandelingen zijn klaarblijkelijk niet besteed aan techneuten of mensen die zich zelf heel graag zo zien (en daarmee dan menen anderen te moeten verbeteren), ook al kan je daaraan twijfelen gezien andere postings van diezelfde mensen . Zoveel is voor mij wel duidelijk.
Nee. of het ding nu terugslagklep heet of anti-terugslagklep heet voegt niet zoveel toe blijkt nu, ook al meende ik een bijdrage te leveren door de werking te betrekken in mijn uitleg. Topicstarter vroeg duidelijk om de functie.
Hopelijk voegt het wel toe dat dat verbetertrekje stopt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2020 00:29 #1461447
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Aannemen
Hallo Peter
Je kunt ook gewoon een keer iets aannemen van mensen en niet hele verhalen verzinnen over waarom jouw mening wel klopt. Of in heel veel woorden proberen om een fout achteraf zo in te kleden, dat het toch lijkt of je gelijk hebt. Want dat doe je geregeld en nu dus ook weer. En het feit dat iets op internet zus of zo genoemd wordt, wil niet zeggen dat dat dan de juiste naam is.
groetjes
Mathy
Je kunt ook gewoon een keer iets aannemen van mensen en niet hele verhalen verzinnen over waarom jouw mening wel klopt. Of in heel veel woorden proberen om een fout achteraf zo in te kleden, dat het toch lijkt of je gelijk hebt. Want dat doe je geregeld en nu dus ook weer. En het feit dat iets op internet zus of zo genoemd wordt, wil niet zeggen dat dat dan de juiste naam is.
groetjes
Mathy
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2020 13:19 #1461452
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Maar even gaan zoeken op
Maar even gaan zoeken op ‘terugslapklep’ en ‘anti-terugslagklep’. Deze definitie heb ik gevonden:
Definitie: www.encyclo.nl/begrip/Terugslagkleppen
Op anti-terugslagklep vind ik geen definitie. Dat is op zich logisch want de terugslagklep is een klep om terugslag te voorkomen. Een anti-terugslagklep is dan een klep om terugslag niet te voorkomen. En dan kan je zo’n klep dus net zo goed weglaten.
Mathy heeft het dus bij het rechte eind.
Definitie: www.encyclo.nl/begrip/Terugslagkleppen
Op anti-terugslagklep vind ik geen definitie. Dat is op zich logisch want de terugslagklep is een klep om terugslag te voorkomen. Een anti-terugslagklep is dan een klep om terugslag niet te voorkomen. En dan kan je zo’n klep dus net zo goed weglaten.
Mathy heeft het dus bij het rechte eind.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2020 14:08 #1461455
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Peter, je wordt niet graag
Peter, je wordt niet graag verbeterd, dat is me nu wel duidelijk gezien de hoeveelheid gespendeerde tijd en zoekwerk.
Lees het even terug: je geeft in je post aan "antiterugslagklep heet het geloof ik". Je bent daar dus niet zeker van als je het zo formuleert en bovendien was het antwoord, de suggestie van 'iets van terugslag' daarvoor al gegeven dus je voegde niets meer toe, behalve verwarring (of wilde je de vorige poster zélf verbeteren?).
Door de term 'geloof ik' laat je ook ruimte voor verder aanvulling/verbetering (even los van een mogelijk streeptje dan wel spatie na 'anti') en dan begrijp ik niet waarom je zo'n verbetering zo negatief opvat als je zelf ook je opmerkingen als aanvullend bedoelt.
Lees het even terug: je geeft in je post aan "antiterugslagklep heet het geloof ik". Je bent daar dus niet zeker van als je het zo formuleert en bovendien was het antwoord, de suggestie van 'iets van terugslag' daarvoor al gegeven dus je voegde niets meer toe, behalve verwarring (of wilde je de vorige poster zélf verbeteren?).
Door de term 'geloof ik' laat je ook ruimte voor verder aanvulling/verbetering (even los van een mogelijk streeptje dan wel spatie na 'anti') en dan begrijp ik niet waarom je zo'n verbetering zo negatief opvat als je zelf ook je opmerkingen als aanvullend bedoelt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2020 14:49 #1461457
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kinderen !!!
Doe normaal tegen elkaar . A.u.b
Zoiets onzinnigs over een t- stukje.
Tjonge jonge wat zielig ....
Er zijn wel ergere dingen toch?
Zoiets onzinnigs over een t- stukje.
Tjonge jonge wat zielig ....
Er zijn wel ergere dingen toch?
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2020 15:38 #1461460
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja,
Nog erger, ik moet morgen weer helemaal naar Kiel rijden en dan zitten we op een bijna lege boot, de dag erop 375 kilometer naar huis en dan 10 weken in quarantaine.
Vreselijk toch?
Groeten,
Ton.
Vreselijk toch?
Groeten,
Ton.
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
28-06-2020 16:30 #1461464
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Negatief reisadvies (off topic)
Heb erg met je te doen, Ton. Ik wens jullie heel veel sterkte de komende tien weken in jullie (naar ik aanneem tweede) huis 
Trouwens, er geldt nog steeds een negatief reisadvies voor Zweden ("vakantiereizen afgeraden"). Of heb ik tijdens mijn verblijf in Frankrijk iets gemist? Zelf wil ik binnenkort mijn 960 in Zweden ophalen. Die staat al sinds begin maart op me te wachten.
Adriaan
Trouwens, er geldt nog steeds een negatief reisadvies voor Zweden ("vakantiereizen afgeraden"). Of heb ik tijdens mijn verblijf in Frankrijk iets gemist? Zelf wil ik binnenkort mijn 960 in Zweden ophalen. Die staat al sinds begin maart op me te wachten.
Adriaan
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2020 16:42 #1461466
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Hej
Ja, nog steeds negatief reisadvies Adriaan dat klopt.
Maar het is inmiddels een beetje kinderlijk gedoe geworden, Nederland zegt nog steeds code oranje dus raadt Zweden zijn inwoners af naar Nederland te reizen.
Er is nu ook weer gedoe tussen Denemarken en Zweden.
Wij zitten in Zuid-Dalarna, 250 kilometer van Stockholm. Dalarna is ongeveer net zo groot als België dat een inwoneraantal heeft van 11,5 miljoen. In Dalarna wonen 275000 mensen.
Ook met jouw 960 ophalen moet je er op letten hoe Denemarken zich opstelt maar tot nog toe lijkt het er op dat een vorm van bewijs dat je op doorreis bent volstaat.
Ik neem aan dat jij niet Kiel Göteborg overweegt, maar een zuidelijke Ferry naar Duitsland is misschien ook een idee?
Je bent zeker ook nog niet aan proefritten in Zweden toegekomen?
Heb jij dan geen restricties in Frankrijk, kon je daar gewoon naar toe reizen?
Groeten,
Ton.
Maar het is inmiddels een beetje kinderlijk gedoe geworden, Nederland zegt nog steeds code oranje dus raadt Zweden zijn inwoners af naar Nederland te reizen.
Er is nu ook weer gedoe tussen Denemarken en Zweden.
Wij zitten in Zuid-Dalarna, 250 kilometer van Stockholm. Dalarna is ongeveer net zo groot als België dat een inwoneraantal heeft van 11,5 miljoen. In Dalarna wonen 275000 mensen.
Ook met jouw 960 ophalen moet je er op letten hoe Denemarken zich opstelt maar tot nog toe lijkt het er op dat een vorm van bewijs dat je op doorreis bent volstaat.
Ik neem aan dat jij niet Kiel Göteborg overweegt, maar een zuidelijke Ferry naar Duitsland is misschien ook een idee?
Je bent zeker ook nog niet aan proefritten in Zweden toegekomen?
Heb jij dan geen restricties in Frankrijk, kon je daar gewoon naar toe reizen?
Groeten,
Ton.
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
29-06-2020 14:20 #1461465
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic ...en over de discussie
...en over de discussie omtrent het terugslagklepje: de topicstarter heeft het over "een of ander mechaniekje met een veertje, en iets rubberachtigs wat duidelijk vergaan was".
Dat klepje fungeert in die toestand dus als anti-terugslagklepje, als het ware
Adriaan
Dat klepje fungeert in die toestand dus als anti-terugslagklepje, als het ware
Adriaan
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
29-06-2020 14:39 #1461473
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic ...
Naar Frankrijk met de Volvo geen probleem.
Nog wel even getankt in Martelange voor ÉÉN EURO EN ACHT CENT de liter...
Onderweg wat wegwerkzaamheden (Metz - Nancy), maar verder fijne, rustige rit.
Ja, ik heb eind februari - net op de valreep van de uitbraak - in Zweden twee dagen proefgereden om het motormanagement samen met een technicus van MaxxEcu nog wat af te stemmen op mijn rijstijl. Bijzondere ervaring.
Richting Zweden vlieg ik - hopelijk over vier á zes weken - naar Kopenhagen en dan met de trein naar Lund. Dan eerst een paar weken met de 960 toeren door Zweden. Daarna terug naar huis via Denemarken en Duitsland.
Adriaan
Nog wel even getankt in Martelange voor ÉÉN EURO EN ACHT CENT de liter...
Onderweg wat wegwerkzaamheden (Metz - Nancy), maar verder fijne, rustige rit.
Ja, ik heb eind februari - net op de valreep van de uitbraak - in Zweden twee dagen proefgereden om het motormanagement samen met een technicus van MaxxEcu nog wat af te stemmen op mijn rijstijl. Bijzondere ervaring.
Richting Zweden vlieg ik - hopelijk over vier á zes weken - naar Kopenhagen en dan met de trein naar Lund. Dan eerst een paar weken met de 960 toeren door Zweden. Daarna terug naar huis via Denemarken en Duitsland.
Adriaan
Moderators: Jerry Stam