Waar dient dit voor? T-stukje sproeiers koplampwissers
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2020 14:48 #1109866
door Jerry Stam (GAST)
Waar dient dit voor? T-stukje sproeiers koplampwissers is gemaakt door Jerry Stam (GAST)
Ik heb de voorbumper los gehad omdat hij niet helemaal mooi zat. Nu kom ik dit T-stukje tegen in de leiding van de sproeiers van de koplampwissers. Als ik de sproeiers activeer, komt er een straal water uit het zwarte dopje, en gaat er niets naar de sproeiers. Ik heb het open gemaakt, en er zit een of ander mechaniekje in met een veertje, en iets rubberachtigs wat duidelijk vergaan was.
Weet iemand wat de functie is van dit onderdeel, en waarom er geen gewoon t-stuk in zit? Dient dit als ontluchting, of vorstbeveiliging o.i.d.?
Weet iemand wat de functie is van dit onderdeel, en waarom er geen gewoon t-stuk in zit? Dient dit als ontluchting, of vorstbeveiliging o.i.d.?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-06-2020 16:35 #1461286
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic eenwegklepje/ terugslagklepje
een klepje dat er voor zorgt dat de leiding vol blijft staan met vloeistof en dat je als je pompt, je meteen sproeit. Zijn een euro of 4 meen ik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2020 08:15 #1461312
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor de info, ik haal
Dank voor de info, ik haal een andere.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2020 00:34 #1461417
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Antiterugslagklepje
Heet het geloof ik.
Ergens bij of In je achterklep zit er ook eentje (estate versie).
Maar dan met een 90 graden vormpje.
Ergens bij of In je achterklep zit er ook eentje (estate versie).
Maar dan met een 90 graden vormpje.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2020 01:05 #1461420
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Zonder "anti"
Hallo Peter
"Terugslagklep(je)". Da's lang genoeg.
Er zit er onder motorkap ook nog eentje voor de ruitensproeiers (van de voorruit).
groetjes
Mathy
"Terugslagklep(je)". Da's lang genoeg.
Er zit er onder motorkap ook nog eentje voor de ruitensproeiers (van de voorruit).
groetjes
Mathy
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2020 02:05 #1461421
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Nou......
Op het gevaar af in een taalkundige discussie te belanden die jij nu enigszins triggert door mij te willen "verbeteren"...
Weet niet of jij erover gaat of een bepaald woord wel of niet volstaat hoor. Ik trouwens ook niet.
Da's aan de lezer.
"Terugslag" is het effect dat vloeistof in een leiding de verkeerde kant op stroomt.
Dit effect wil je tegengaan. Tegen = anti.
Vandaar "anti-terugslag". Want dat is wat je aan werking wilt.
"Klep" op zich zegt helemaal niets over de werking van die klep in welke richting dan ook. Kan net zo goed een klep zijn die terugslag toestaat.
De term "anti" icm "terugslag" zegt juist wel wat. Dat verduidelijkt wat die klep doet. Dus dat is geen overbodige toevoeging zoals jij meent.
Google maar eens op "antiterugslagklep". Dan kom je die term net zo vaak tegen (of misschien wel vaker zelfs dan terugslagklep).
Het verschil zit erin dat een techneut doordat ie de werking al kent kan volstaan met de term terugslagklep.
Da's een open deur dus voor iemand die al weet wat dat onderdeel doet. Zoals jij.
Voor iemand die wil weten wat dat onderdeel doet ( de topicstarter) is de term "antiterugslagklep" van grotere waarde (denk ik)
Met of zonder koppelstreepjes. Kanzijn dat ie het ook al begrepen had bij terugslagklep. Dat kan ik niet beoordelen.
De een wellicht wel, een ander wellicht niet.
Antiterugslagklep zit in een andere categorie dan optelefoneren waar jij (denk ik) een parallel mee trekt. Da's wat anders, das een contaminatie van twee werkwoorden. Telefoneren en opbellen.
Zo heb je ook een nietpistool, een lijmpistool en een schietpistool. Ook daarbij volsta je niet alleen met pistool maar voeg je iets toe wat de werking verduidelijkt.
Weet niet of jij erover gaat of een bepaald woord wel of niet volstaat hoor. Ik trouwens ook niet.
Da's aan de lezer.
"Terugslag" is het effect dat vloeistof in een leiding de verkeerde kant op stroomt.
Dit effect wil je tegengaan. Tegen = anti.
Vandaar "anti-terugslag". Want dat is wat je aan werking wilt.
"Klep" op zich zegt helemaal niets over de werking van die klep in welke richting dan ook. Kan net zo goed een klep zijn die terugslag toestaat.
De term "anti" icm "terugslag" zegt juist wel wat. Dat verduidelijkt wat die klep doet. Dus dat is geen overbodige toevoeging zoals jij meent.
Google maar eens op "antiterugslagklep". Dan kom je die term net zo vaak tegen (of misschien wel vaker zelfs dan terugslagklep).
Het verschil zit erin dat een techneut doordat ie de werking al kent kan volstaan met de term terugslagklep.
Da's een open deur dus voor iemand die al weet wat dat onderdeel doet. Zoals jij.
Voor iemand die wil weten wat dat onderdeel doet ( de topicstarter) is de term "antiterugslagklep" van grotere waarde (denk ik)
Met of zonder koppelstreepjes. Kanzijn dat ie het ook al begrepen had bij terugslagklep. Dat kan ik niet beoordelen.
De een wellicht wel, een ander wellicht niet.
Antiterugslagklep zit in een andere categorie dan optelefoneren waar jij (denk ik) een parallel mee trekt. Da's wat anders, das een contaminatie van twee werkwoorden. Telefoneren en opbellen.
Zo heb je ook een nietpistool, een lijmpistool en een schietpistool. Ook daarbij volsta je niet alleen met pistool maar voeg je iets toe wat de werking verduidelijkt.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2020 02:13 #1461422
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Peter
In de techniek wordt zoiets een terugslagklep genoemd.
groetjes
Mathy
In de techniek wordt zoiets een terugslagklep genoemd.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2020 13:06 #1461425
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo staat het iig in de
Zo staat het iig in de onderdelenlijst (zal wel van "Check Valve'' vandaan komen, of in het Zweeds: backventil)
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2020 15:29 #1461427
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic ...
Hallo Mathy
Je wilt persé je gelijk halen lijkt het wel een beetje met hoe dat ding volgens jou heet. Of hoe anderen het moeten noemen volgens jou gezien je verbeterneigingen, wat je niet erg siert als ik zo vrij mag zijn te zeggen.
Zoals ik al zei er zijn zat technische sites waar het een anti-terugslagklep heet.
Dus, in de techniek wordt zoiets net zo goed ook een anti-terugslagklep genoemd.
Heb je die zoekterm al ingegeven trouwens ? Of heb je die moeite niet genomen ?
Weet niet wat jij met een generieke term als "de techniek" bedoelt als ik op technische sites net zo goed de term anti-terugslagklep tegenkom.
Maar er zijn hier ook wat mindere techneuten die om uitleg vragen qua werking.
Blijf jij het maar gewoon noemen zoals je wilt. Dan zorg ik wel voor meer uitleg.
Deal ?
Grt
Peter
Je wilt persé je gelijk halen lijkt het wel een beetje met hoe dat ding volgens jou heet. Of hoe anderen het moeten noemen volgens jou gezien je verbeterneigingen, wat je niet erg siert als ik zo vrij mag zijn te zeggen.
Zoals ik al zei er zijn zat technische sites waar het een anti-terugslagklep heet.
Dus, in de techniek wordt zoiets net zo goed ook een anti-terugslagklep genoemd.
Heb je die zoekterm al ingegeven trouwens ? Of heb je die moeite niet genomen ?
Weet niet wat jij met een generieke term als "de techniek" bedoelt als ik op technische sites net zo goed de term anti-terugslagklep tegenkom.
Maar er zijn hier ook wat mindere techneuten die om uitleg vragen qua werking.
Blijf jij het maar gewoon noemen zoals je wilt. Dan zorg ik wel voor meer uitleg.
Deal ?
Grt
Peter
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
27-06-2020 19:00 #1461429
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic terugslagklep
er zit een klep in die open gaat bij gebruik en weer terugslaat als er geen vloeistof door de leiding gaat. Daarom noem ik het een terugslagklep en vrijwel iedereen die met die dingen werkt. Zo staat het ook in de eerste post onder de vraag, door mij.
Taalkundig is misschien interessant dat het bij dinguz dus een anti-terugslagklep is geworden, die zelfs lekt. Als jij op zoek ben naar een anti-terugslagklep kan je hem misschien van hem krijgen?
Verder is het wel handig dat Matty aangeeft hoe het ding bij Volvo en bij iedereen heet en dat jij daar dan tegeninbrengt dat op google heel veel mensen heel veel termen gebruiken?
Maar verder voegt het allemaal niet zo veel toe?
Taalkundig is misschien interessant dat het bij dinguz dus een anti-terugslagklep is geworden, die zelfs lekt. Als jij op zoek ben naar een anti-terugslagklep kan je hem misschien van hem krijgen?
Verder is het wel handig dat Matty aangeeft hoe het ding bij Volvo en bij iedereen heet en dat jij daar dan tegeninbrengt dat op google heel veel mensen heel veel termen gebruiken?
Maar verder voegt het allemaal niet zo veel toe?
Moderators: Jerry Stam