Remslangen vervangen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2020 15:05 #1109806
door V700 register
Remslangen vervangen is gemaakt door V700 register
Na 26 jaar kan het denk ik weinig kwaad om de remslangen van onze 940 preventief te vervangen.
Zoals gebruikelijk heb ik me goed ingelezen in de materie. Zeker in geval van remslangen schijnt een goede voorbereiding zich terug te betalen.
Omdat ik nog geen open ringsleutels heb ben ik op zoek gegaan naar de juiste maten.
Ik vermoed 11 mm voor de wartel van de leiding en 14 mm voor de remslang. Is dat correct?
En welke kruipolie die voor particulieren goed verkrijgbaar is, adviseren jullie?
Grt,
Martijn
Zoals gebruikelijk heb ik me goed ingelezen in de materie. Zeker in geval van remslangen schijnt een goede voorbereiding zich terug te betalen.
Omdat ik nog geen open ringsleutels heb ben ik op zoek gegaan naar de juiste maten.
Ik vermoed 11 mm voor de wartel van de leiding en 14 mm voor de remslang. Is dat correct?
En welke kruipolie die voor particulieren goed verkrijgbaar is, adviseren jullie?
Grt,
Martijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2020 18:56 #1460743
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Wartel vd leiding
?
De remslang is toch de leiding ?
Bedoel je de ontluchtingsnippel op de klauw ? Die is inderdaad 11 meende ik,
In ieder geval aan de voorzijde vd auto.
14 weet ik zeker voor de remslang.
Laatst nog losgedraaid.
Elke kruipolie is al beter dan WD40 want dat is geen kruipolie.
WD40 als merk heeft echter wel kruipolie en die is best goed,
Met die vd Big Bazar (Action achtige winkel) van 1,95 kreeg ik echter ook alles los.
De beste kruipolie schijn je zelf te kunnen maken. ( half ATF, half Aceton)
De remslang is toch de leiding ?
Bedoel je de ontluchtingsnippel op de klauw ? Die is inderdaad 11 meende ik,
In ieder geval aan de voorzijde vd auto.
14 weet ik zeker voor de remslang.
Laatst nog losgedraaid.
Elke kruipolie is al beter dan WD40 want dat is geen kruipolie.
WD40 als merk heeft echter wel kruipolie en die is best goed,
Met die vd Big Bazar (Action achtige winkel) van 1,95 kreeg ik echter ook alles los.
De beste kruipolie schijn je zelf te kunnen maken. ( half ATF, half Aceton)
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2020 22:06 #1460751
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic 11mm
De wartel is inderdaad 11mm sleutel.
Mocht je trouwens onderstaande set in gedachten hebben. Kan ik zeggen, laat maar lekker liggen want de aanschuining van de ringen is zo groot dat je bij de wartel eigenlijk niet goed op de zeskant zit.
www.hbm-machines.com/producten/werkplaat...et-voor-remleidingen
Wat betreft kruipolie maakt het inderdaad niet echt uit, zolang het geen WD40 is. Staan genoeg filmpjes/testen van op internet maar eigenlijk nooit één merk/type wat er altijd het beste uit komt. Echter was het bij mij vorig jaar zo dat ik na 2 weken lang bijna dagelijks inspuiten het alsnog niet los kwam. En heb uiteindelijk maar een soldeer brander erop gezet en daarna kwamen ze zonder enige moeite los.
Weet niet wat voor slangen je erop wil zetten maar wil je toch wel RVS slangen aanraden omdat je dan een betere “response” hebt omdat deze niet “opzwellen” als je remdruk gaat leveren. Iets wat rubber slangen wel doen.
www.fineline-imports.nl/goodridge/remsla...3-p18544-242474.html
Mocht je trouwens onderstaande set in gedachten hebben. Kan ik zeggen, laat maar lekker liggen want de aanschuining van de ringen is zo groot dat je bij de wartel eigenlijk niet goed op de zeskant zit.
www.hbm-machines.com/producten/werkplaat...et-voor-remleidingen
Wat betreft kruipolie maakt het inderdaad niet echt uit, zolang het geen WD40 is. Staan genoeg filmpjes/testen van op internet maar eigenlijk nooit één merk/type wat er altijd het beste uit komt. Echter was het bij mij vorig jaar zo dat ik na 2 weken lang bijna dagelijks inspuiten het alsnog niet los kwam. En heb uiteindelijk maar een soldeer brander erop gezet en daarna kwamen ze zonder enige moeite los.
Weet niet wat voor slangen je erop wil zetten maar wil je toch wel RVS slangen aanraden omdat je dan een betere “response” hebt omdat deze niet “opzwellen” als je remdruk gaat leveren. Iets wat rubber slangen wel doen.
www.fineline-imports.nl/goodridge/remsla...3-p18544-242474.html
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2020 09:58 #1460878
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Wat kruipolie ben ik het niet
Wat kruipolie ben ik het niet met vorige sprekers eens: Innotec deblock oil steekt met kop en schouders boven Imal en dergelijke uit. WD40 (de universele) zit daar dan weer ver onder. Helaas is Innotec inderdaad lastig maar niet onmogelijk verkrijgbaar voor particulieren.
Uit het hoofd heb je een 11-12 en een 13-14 sleutel nodig bij Volvo. Ik heb ze gewoon bij brezan oid gekocht.
Uit het hoofd heb je een 11-12 en een 13-14 sleutel nodig bij Volvo. Ik heb ze gewoon bij brezan oid gekocht.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2020 10:05 #1460879
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Verdorie
Ofwel Caramba, een oude naam maar bestaat volgens mij nog steeds.
Werd vroeger alom gebruikt, ik weet nog steeds hoe het ruikt, rook.
Groeten,
Ton.
Werd vroeger alom gebruikt, ik weet nog steeds hoe het ruikt, rook.
Groeten,
Ton.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2020 11:06 #1460881
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik kwam het een paar jaar
Ik kwam het een paar jaar geleden nog een keer tegen in een shop bij een tankstation, maar heb het verder in Nederland nergens te koop gezien de laatste twintig jaar. Inderdaad prima spul, maar ik heb geen direct vergelijk met deblock oil.
- Marcel Blauw (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2020 19:22 #1460896
door Marcel Blauw (GAST)
Beantwoord door Marcel Blauw (GAST) in topic "Helaas is Innotec inderdaad
"Helaas is Innotec inderdaad lastig maar niet onmogelijk verkrijgbaar voor particulieren."
Her en der verkrijgbaar op het onvolprezen internet.
Kijk bijvoorbeeld eens op Marktplaats.
Wel even op de prijs letten en vergeet de verzendkosten niet.
Die kunnen nogal verschillen.
Her en der verkrijgbaar op het onvolprezen internet.
Kijk bijvoorbeeld eens op Marktplaats.
Wel even op de prijs letten en vergeet de verzendkosten niet.
Die kunnen nogal verschillen.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2020 02:37 #1460903
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Caramba
schijnt inderdaad goed te zijn. Die van de Aldi ook trouwens. ( uit eigen ervaring)
Wat je met de universele WD40 bedoelt Willen volg ik niet.
WD40 is van oorsprong bekend van …. WD40
Maar als merk "'WD40" heeft het een hele reeks spuitbusproducten.
PTFE spray
Copper Spray
White Grease
Etc etc
En dus ook kruipolie.
Kruipolie van WD40 is dus niet "WD40"
Wat jij de universele noemt is denk ik WD40 (blauw/gele bus) en niet de kruipolie van WD40.
Wat je met de universele WD40 bedoelt Willen volg ik niet.
WD40 is van oorsprong bekend van …. WD40
Maar als merk "'WD40" heeft het een hele reeks spuitbusproducten.
PTFE spray
Copper Spray
White Grease
Etc etc
En dus ook kruipolie.
Kruipolie van WD40 is dus niet "WD40"
Wat jij de universele noemt is denk ik WD40 (blauw/gele bus) en niet de kruipolie van WD40.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2020 07:35 #1460909
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Je begrijpt het dus wel. Die
Je begrijpt het dus wel. Die blauw-gele bus die al jarenlang op elke straathoek te koop is, en niet de reeks met specifieke produkten (waar ik weinig ervaring mee heb overigens) die sinds enkele jaren bij ons te koop is.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2020 01:34 #1460941
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic WD40 (de universele) zit daar dan weer ver onder.
Ja...ik begreep het al wel, maar dacht dat jij het niet begreep 
En dat je met "universele" universele kruipolie bedoelde want het ging immers over kruipolie en dat is wat WD40 nou juist niet is.
Het is inderaad slechts een "universeel" goedje ( soort oma's 1001 wondermiddeltje voor van alles) maar het is zeker geen kruipolie in tegenstelling tot wat wel eens gedacht wordt. Als men die functie verwacht zal het resultaat tegen kunnen vallen.
Maar die WD40 productlijn is best prijzig. Denk dat je voor de helft voor de naam en de loonkosten van de marketingafdeling van WD40 betaalt en niet voor het werkzame bestanddeel.
De roestoplosser die wel eens bij de Lidl van het merk W5 te koop is werkt ook prima. Het heet geen kruipolie maar werkt wel zo. Beter dan de universele WD40.
En het Aldi spul. Ik kreeg er vastzittende remzuigers mee los die met 10 Bar perslucht nog niet los wilden. Wel meerdere dagen laten sudderen in de kruipolie.
Geduld versterkt de werking van kruipolie.
Het Aldi spul heeft wel een raar weeig geurtje moet ik zeggen, niet heel fijn.
Ik kan me eigenlijk niet herinneren iets niet los gekregen te hebben op de wijze zoals het bedoeld is.
Goed gereedschap+goede kruipolie+geduld+beleid=succes.
En dat je met "universele" universele kruipolie bedoelde want het ging immers over kruipolie en dat is wat WD40 nou juist niet is.
Het is inderaad slechts een "universeel" goedje ( soort oma's 1001 wondermiddeltje voor van alles) maar het is zeker geen kruipolie in tegenstelling tot wat wel eens gedacht wordt. Als men die functie verwacht zal het resultaat tegen kunnen vallen.
Maar die WD40 productlijn is best prijzig. Denk dat je voor de helft voor de naam en de loonkosten van de marketingafdeling van WD40 betaalt en niet voor het werkzame bestanddeel.
De roestoplosser die wel eens bij de Lidl van het merk W5 te koop is werkt ook prima. Het heet geen kruipolie maar werkt wel zo. Beter dan de universele WD40.
En het Aldi spul. Ik kreeg er vastzittende remzuigers mee los die met 10 Bar perslucht nog niet los wilden. Wel meerdere dagen laten sudderen in de kruipolie.
Geduld versterkt de werking van kruipolie.
Het Aldi spul heeft wel een raar weeig geurtje moet ik zeggen, niet heel fijn.
Ik kan me eigenlijk niet herinneren iets niet los gekregen te hebben op de wijze zoals het bedoeld is.
Goed gereedschap+goede kruipolie+geduld+beleid=succes.
Moderators: Jerry Stam