Tank gaat niet helemaal vol

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2019 00:12 #1458114 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Wanneer je naar oude
Wanneer je naar oude tankbonnen kijkt dan zou je een verschil moeten zien met de meest recente. Want dan tank je minder, dat houdt in: een deuk in je tank. Maar omdat er zelden iemand met een tank tegen een boom rijdt is dit niet waarschijnlijk. Komt overigens wel voor bij de Landmacht. ;-)

Ik zou om te beginnen de weerstand van de tankzender opmeten met volle tank. De weerstandwaarde kan ik wel voor je opzoeken, die staat ergens in mijn documentatie.

Het kan ook zijn dat de banen van de tankvlotter ietwat ranzig zijn. Verder bedrading doormeten op weerstand. Slechte contacten komen ook voor, dus alle aansluitingen controleren en eventueel behandelen met contactspray.

Remblokken zullen het niet zijn, tegen de tijd dat aanlopende remblokken echt van invloed zijn zie je de brandweer in de spiegels...

En natuurlijk kan het in een gestegen verbruik zitten. Dus motormanagement controleren. Gasklephuis reinigen, en de luchtslangen. Misschien een verstopt luchtfilter? Op sok staande banden? Dat zijn de dingen die mij zo te binnen schieten.

Ik hoor het wel. ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2019 01:23 #1458120 door Peter B.
Maar ben je per saldo meer geld kwijt ?
Daar is de berichtgeving niet zo duidelijk over.

Zo ja. dan heb je twee problemen, en een defecte meter en een defect dat er voor zorgt dat ie teveel verbruikt

Zo nee, dan heb je 1 probleem wat aan twee dingen kan liggen. Meter of gever.

Al eens volgetankt en 100 km op de dagteller gereden en dan weer tanken ?

Dat een brandstof meter niet helemaal naar rechts gaat lijkt mij in volgorde van waarschijnlijk te zitten in:

-de meter zelf of de gever in de tank

en dan pas in dingen als:

-deuk in tank;
-geheimzinnige luchtbellen;
-scheeflopende pompstation vloeren;
-verstopte onluchting;
-Gat in de tank waardoor het er harder uitstroom dan dat je kan vullen.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2019 01:32 #1458258 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Foto bij
Hallo Volvisti

Vanavond heb ik de tank gevuld tot de brandstof aan het klepje in de vulopening stond. Daarna heb ik deze foto gemaakt van de brandstofmeter:

groetjes

Mathy

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2019 10:59 #1458262 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic lipjes aan de vlotter
Zijn niet helemaal jofel meer. Tank zit duidelijk vol.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2019 14:05 #1458269 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Magisch...
Hallo Volvisti

Toen ik even voor één uur instapte:

groetjes

Mathy

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2019 18:50 #1458270 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Top man
Gratis benzine :-)
Een tank die voller raakt door niet te rijden

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2019 19:12 #1458272 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Duidelijk, niks magisch
Die lipjes wiegelen naar boven en blijven soms steken indien ze niet meer jofel zijn.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2019 20:52 #1458276 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic En nu?
Hallo Adrian

Hoe los je dat op?

groetjes

Mathy

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2019 09:05 #1458282 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Andere vlotter
Je zou het lipje kunnen proberen te herstellen. Om er bij te komen is echter een hele klus. De tankunit met de brandstofpomp moet er uit.
Nieuw zal duur zijn.

Bij mijn 940 had ik hetzelfde probleem. Eerst hielp het om na tanken flink hard een paar drempels te nemen of onder de auto flink hard met de platte hand onderop de tank slaan.

Om er vanaf te zijn is er een vlotter uit een sloper ingezet met gebruik van mijn eigen tank-pompunit.

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2019 14:51 #1458287 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Minder volle tank door verstopte ontluchting
Dit is te voorkomen door de tankdop te verwijderen voor je tankt, bovendien tankt dit gemakkelijker....

En wat ik ook las: gaatje boren in de tankdop. Dit is iets uit een ver verleden Mag ook niet. De 'jongere' volvo's hebben een gesloten benzinesysteem waarddoor er geen benzine lekt wanneer de wagen op de kop gaat of op zijn kant( meer dan 45 graden).

Een hoger verbruik kan door vele zaken worden veroorzaakt, zoals mooie vrouwen op straat, dan zijn mensen geneigd even op de rem te trappen...

Ik ervaar een wisselend verbruik, meestal is dit na een grote beurt weer lager. Voor mij niets om je zorgen over te maken. Na iedere tankbeurt noteer ik achterop het bonnetje de stand van de dagteller en zet 'm daarna weer op nul. Dan deel ik na de rit het aantal kilometers door het aantal liters en weet ik het verbruik.

Dit gebruik van de dagteller is heel praktisch omdat je dan ook, weliswaar bij benadering, weet hoeveel kilometer je er al op hebt zitten en dus met redelijkheid af kunt leiden hoeveel liter je nog hebt te gaan. Vooral bij LPG is dit van belang (Sahara?), ik heb namelijk nog nooit een betrouwbare LPG-tankmeter aangetroffen.

Moderators: Jerry Stam