Bandenmaat 940 (Auriga)
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
28-05-2019 10:05 #1454822
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic comfortabeler?
de allereerste vraag ging over het comfort. Voor mij zou een band die net wel/niet aanloopt stilstaand en net wel/niet bij de velg hoort niet comfortabeler zijn?
Ieder ze meug?
groetjes reinier
Ieder ze meug?
groetjes reinier
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-05-2019 19:26 #1454826
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Och
als je stilstaat maakt het niet veel uit toch ?
Maar aanlopen binnenzijde wiel is minder natuurlijk.
Vaak merk je het alleen bij max stuuruitslag.
Maar aanlopen binnenzijde wiel is minder natuurlijk.
Vaak merk je het alleen bij max stuuruitslag.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-05-2019 20:43 #1454828
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt MeneerKoning voor de
Bedankt MeneerKoning voor de goede aanvulling op mijn verhaal!
Ik ben een behoorlijke leek als het aankomt op bandenmaten en velgmaten dus misschien is het volgende wel heel logisch maar ik had het zelf niet verwacht. Mijn ervaring is namelijk dat de breedte van de band niet alles zegt over aanlopen (bij maximale stuuruitslag). De borbet velgen die eerst onder mijn 940 lagen hadden banden van de maat 195/65 r15 er op liggen en die liepen flink aan bij maximale stuuruitslag. De Aries velgen die er nu onder liggen hebben banden van 205/65 r15 en die lopen niet aan bij maximale stuuruitslag (ook niet bij minder stuuruitslag
). Ik heb wel het idee dat de auto wat meer de neiging heeft om sporen in de weg te volgen, dus misschien steken de Aries velgen wat verder naar buiten en lopen ze daardoor niet aan ondanks de bredere bandenmaat?
Ik ben een behoorlijke leek als het aankomt op bandenmaten en velgmaten dus misschien is het volgende wel heel logisch maar ik had het zelf niet verwacht. Mijn ervaring is namelijk dat de breedte van de band niet alles zegt over aanlopen (bij maximale stuuruitslag). De borbet velgen die eerst onder mijn 940 lagen hadden banden van de maat 195/65 r15 er op liggen en die liepen flink aan bij maximale stuuruitslag. De Aries velgen die er nu onder liggen hebben banden van 205/65 r15 en die lopen niet aan bij maximale stuuruitslag (ook niet bij minder stuuruitslag
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-05-2019 22:07 #1454835
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ET....
Waarschijnlijk hadden de Borbet’s een andere ET-waarde dan de Aries waardoor ze meer naar binnen stonden.....
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2019 19:04 #1454848
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Heb nog een setjes nette
Heb nog een setjes nette Borbets liggen: 205 mm breed en een steek van 108. Wil er graag van af. Zie de advertentie (en Marktplaats).
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2019 19:09 #1454849
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Een velg
kan niet 205 breed zijn. Dat is een bandbreedte.
Velgbreedte zal een inch waarde zijn. 6 of 6,5 schat ik.
Of is het inclusief banden van 205 mm ?
Velgbreedte zal een inch waarde zijn. 6 of 6,5 schat ik.
Of is het inclusief banden van 205 mm ?
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-05-2019 00:31 #1454851
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Leuk, die eend
Toch leuk dat de smalle bandjes van de Eend voorbij komen. Deze wagen, die ik nog steeds intens aanbid vanwege de geniale simpelheid, hoewel ik er zelf wel wat aan heb verbeterd, was bij ijzel onverslaanbaar met de standaard Michelin (zomer)banden. Ik geloof zelfs dat het fenomeen winterband nog amper bestond. En waar andere agens ongewild de goot in gleden en er niet meer uitkwamen ging het eendje moeiteloos gehoorzaam van de trottoirband weg bij een licht rukje aan het stuur het wegrijden. Ook een besneeuwde helling , waar iedereen stil bleef staan, werd moeiteloos genomen, al zou ik niet graag een besneeuwde Alpe 'd Huez met een eend willen bestijgen. Ik vrees dat het nog niet eens halverwege achterwaarts afdalen wordt. Maar dat gebeurde ook al met een opeltje, om maar eens een boerenmercedes te noemen...
Mijn toenmalige leermeester legde mij uit dat de goede wegligging bij gladheid en de ongevoeligheid voor aquaplaning aan het kleine oppervlak in combinatie met het gewicht van rond de 600 kilo te wijten was...
Ik moet dus vrezen dat Noppen het grootste gelijk van de wereld heeft.
Mijn toenmalige leermeester legde mij uit dat de goede wegligging bij gladheid en de ongevoeligheid voor aquaplaning aan het kleine oppervlak in combinatie met het gewicht van rond de 600 kilo te wijten was...
Ik moet dus vrezen dat Noppen het grootste gelijk van de wereld heeft.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-05-2019 08:14 #1454853
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Maar eh?
Het grootste gelijk van de wereld met een citaat, een vraag van de topicstarter?
Groeten,
Ton.
Groeten,
Ton.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2019 09:50 #1455020
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic In rust kijken hoeveel
In rust kijken hoeveel speling je rondom hebt heeft weinig zin: de band gaat namelijk aanlopen bij inveren... en zoals gezegd bij insturen.
Antwoord op de vraag: nee, deze banden gaan NIET passen zonder aan te lopen. Tenzij je allerlei andere aanpassingen doet zoals verhoogde veren en spacers.
Antwoord op de vraag: nee, deze banden gaan NIET passen zonder aan te lopen. Tenzij je allerlei andere aanpassingen doet zoals verhoogde veren en spacers.
Moderators: Jerry Stam