Speling op stuurhuis (het volgende?)
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2019 23:13 #1455247
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic De lucht gaat
er vanzelf uit. Enkele keren volledige stuuruitslag. Ook een filtertje in het circuit gezet?
Natuurlijk het toespoor opnieuw stellen. Dit kan ook het genoemde gedrag veroorzaken. Vooral als het toespoor te weinig is of bij uitspoor. Toespoor gemeten op de velgrand voor en achter mag 2-3 mm zijn. Wel meten met de wielen op de grond!
Natuurlijk het toespoor opnieuw stellen. Dit kan ook het genoemde gedrag veroorzaken. Vooral als het toespoor te weinig is of bij uitspoor. Toespoor gemeten op de velgrand voor en achter mag 2-3 mm zijn. Wel meten met de wielen op de grond!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2019 00:53 #1455269
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Mooi Man
Dat het opgelost is.
Toch wel een zoektocht geweest.
Tip van Timen is een goede. Filtertje plaatsen in de retourleiding bij het reservoir.
Schat in dat hij ze ook wel in het assortiment heeft.
Toch wel een zoektocht geweest.
Tip van Timen is een goede. Filtertje plaatsen in de retourleiding bij het reservoir.
Schat in dat hij ze ook wel in het assortiment heeft.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2019 20:20 #1455405
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het stuurhuis is compleet
Het stuurhuis is compleet gedemonteerd met de spoorstangen en stuurkogels.
Ook tijdens de revisie zijn ze niet los geweest. Revisie is wellicht een groot woord; de geleidebus(sen?) zijn vervangen wat voldoende was.
In de afstelling van de sporing is (dus) niets veranderd. De stuurkogels hebben een conus en vallen in een taps gat in het fusee. Ik neem aan dat dat voldoende centreert.
Wel moet het stuur rechtgezet worden door het stuurhuis op de oorspronkelijke plek terug te zetten.
De oorzaak van het looïge / lome / luie stuurgedrag lag in een te strakke afstelling van het stuurhuis. Blijkbaar is dat voor moderne(re) auto's met een sterkere zelf centrerende stuurinrichting(?) ok, voor een 940 werkt het dus niet.
Opnieuw afstellen was simpel genoeg, echter daarvoor moest het stuurhuis opnieuw gedemonteerd worden.
De tweede keer lukte me dat op mijn gemak in minder dan een uur.
Nu is alles weer in orde.
Op naar het volgende?
Ook tijdens de revisie zijn ze niet los geweest. Revisie is wellicht een groot woord; de geleidebus(sen?) zijn vervangen wat voldoende was.
In de afstelling van de sporing is (dus) niets veranderd. De stuurkogels hebben een conus en vallen in een taps gat in het fusee. Ik neem aan dat dat voldoende centreert.
Wel moet het stuur rechtgezet worden door het stuurhuis op de oorspronkelijke plek terug te zetten.
De oorzaak van het looïge / lome / luie stuurgedrag lag in een te strakke afstelling van het stuurhuis. Blijkbaar is dat voor moderne(re) auto's met een sterkere zelf centrerende stuurinrichting(?) ok, voor een 940 werkt het dus niet.
Opnieuw afstellen was simpel genoeg, echter daarvoor moest het stuurhuis opnieuw gedemonteerd worden.
De tweede keer lukte me dat op mijn gemak in minder dan een uur.
Nu is alles weer in orde.
Op naar het volgende?
Moderators: Jerry Stam