Temperatuurmeter staat in het midden na koude start en valt soms terug na klap op het dashboard
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2019 17:26 #1454052
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Er zijn bouwjaarsverschillen:
Er zijn bouwjaarsverschillen: hoe nieuwer de teller, hoe lastiger het is om de stand zelf 'even' bij te stellen. En breek je die koperdraadjes naar de tellersegmenten, dan moet je goed kunnen solderen om de teller weer werkend te krijgen. Het is echt ragdun spul.
ETS repareert niet alleen een directe storing maar wisselt ook de bekende probleempunten (vooral oude condensatoren) uit bij een revisie. Normaal gesproken heb je daarna weer een betrouwbare tellerset.
ETS repareert niet alleen een directe storing maar wisselt ook de bekende probleempunten (vooral oude condensatoren) uit bij een revisie. Normaal gesproken heb je daarna weer een betrouwbare tellerset.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2019 07:46 #1454065
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Bouwjaar
Andersom Willem. Bouwjaar begin 90 is lastig de delen te scheiden, maar lukt wel. Vanaf 95? is dat een stuk makkelijker.
Kwetsbare koperdraadjes zitten aan de spoel.
Tellersegmenten? Niet lastig. Geen koperdraadjes. Wel priegel werk.
Kwetsbare koperdraadjes zitten aan de spoel.
Tellersegmenten? Niet lastig. Geen koperdraadjes. Wel priegel werk.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2019 10:38 #1454067
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Vervangenof schoonmaken
Zo te horen is er een los of slecht contact. Schoonmaken/ vastzetten. Of de meter defect. Gewoon vervangen.
Da's alles.
Volgens mij heeft Timen Smit een hele verzameling van deze meters. En die kosten niet zo veel.
Da's alles.
Volgens mij heeft Timen Smit een hele verzameling van deze meters. En die kosten niet zo veel.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2019 11:42 #1454071
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Oh, mijn ervaring met een
Oh, mijn ervaring met een 1991 tellerset versus een 1997 tellerset waren anders. De 1997 had een extra borging waardoor verdraaien op de 1991 manier niet ging: de 1991 heb ik helemaal niet zo ver uit elkaar hoeven halen als op jouw linkje. Daar kon ik de teller uit de behuizing schroeven en met een luchtpistool geduldig blazen totdat het telwerk in hoog tempo de benodigde 155.000 km had afgelegd. Terug had ook gekund overigens. Bij de 1997 ging dat niet, en moest ik de teller scheiden zoals op jouw linkje.
Moderators: Jerry Stam