benzine tank leegmaken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-03-2019 09:16 #1453285
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch maar de tank uitgebouwd
Toch maar voor de zekerheid de tank uitgebouwd. Zat weinig of niks aan vuil in (en inderdaad nog een pomp, daar twijfelde ik ook niet meer aan na de reacties). Willem ik heb gekeken naar de rail maar kan geen blinde flens op afdop vinden .zou ik een andere fuel rail hebben of kijk ik weer verkeerd. foto gemaakt. weet iemand wat de pomp druk moet zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2019 12:48 #1453318
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gisteren de tank weer
gisteren de tank weer gemonteerd met een vers filtertje op de inwendige pomp en de pomp vooraf in een emmer met benzine getest. Alles in orde. motor start onmiddellijk en blijft ook draaien. het hikken bij stationeer leek ook beter te zijn. dus een rondje naar het benzine station.Rijden leek nergens op geen power en dikke rookwolken in hogere toeren leek het wat beter. Net de pompdruk getest gaf 2.2 bar aan (is dat de hoog en de drukregeling misschien stuk). getest via het gat van koudstart injector in de rail zit verder geen meetpunt.
bougies zijn zwart en lijken te veel te krijgen.
de distrubutie bekeken, stond op tijd.
Als de motor loopt en ik trek achtervolgers de bougie kabels los van de 1ste en 2 cilinder dan valt hij terug in toeren. doe ik het bij de 3 dan gebeurt er weinig als ik de vierde er af trek dan gaat de motor beter lopen, ik heb op al de kabels vonk. Als ik van links naar rechts kijk naar de verdeelkap staat 1 op cilinder4 (het dichts bij het schutbord) 2op3 3op1 en 4 op2 volgens mij is dat de goede volgorde. Is de motronic te testen of zou ik het ergens ander moeten zoeken. alvast dank voor jullie reactie
bougies zijn zwart en lijken te veel te krijgen.
de distrubutie bekeken, stond op tijd.
Als de motor loopt en ik trek achtervolgers de bougie kabels los van de 1ste en 2 cilinder dan valt hij terug in toeren. doe ik het bij de 3 dan gebeurt er weinig als ik de vierde er af trek dan gaat de motor beter lopen, ik heb op al de kabels vonk. Als ik van links naar rechts kijk naar de verdeelkap staat 1 op cilinder4 (het dichts bij het schutbord) 2op3 3op1 en 4 op2 volgens mij is dat de goede volgorde. Is de motronic te testen of zou ik het ergens ander moeten zoeken. alvast dank voor jullie reactie
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2019 15:23 #1453324
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik heb een originele
Ik heb een originele fabrieksuitlezer voor o.a. de motronic. Weet niet waar je woont maar als je 'm uitgelezen wilt hebben, stuur maar een PB.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2019 00:03 #1453334
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic 3 bar
Hallo Volvisti
Ik meen me te herinneren, dat er 3 bar op de injectierail moet staan. Da's dus de gereduceerde druk, niet de druk die de pomp levert.
groetjes
Mathy
Ik meen me te herinneren, dat er 3 bar op de injectierail moet staan. Da's dus de gereduceerde druk, niet de druk die de pomp levert.
groetjes
Mathy
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2019 02:53 #1453338
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Raar
Wanneer je een bougie lostrekt moet je op iedere cylinder een gelijke toerenval hebben. Zo niet dan moet je per cylinder de compressie meten. Zit daar verschil in dan heb je een oorzaak van de symptomen.De compressie moet, even uit mijn blote Alzheimerorgaan, tussen 9 en 11 bar liggen, met een maximaal verschilt tussen de cilinders van 2 bar.
Een compressieverschil ontstaat door bij voorbeeld een gebroken zuigerveer. Hierdoor komt er motorolie vanuit het carter in de cylinder. Vandaar de roetpluim en het slechte lopen. Ook kan het een scheurtje in de kop zijn of een lekkende koppakking. Iets anders kan ik op dit moment niet verzinnen.
Verder denk ik dat Mathy gelijk heeft, de druk op de brandstofrail is bij bijna alle Volvo's 3 bar. Is de druk lager dan kan de rail nooit een te hoge benzinedruk hebben, da's logisch, of niet? Maar dat kan de verschijnselen bij jouw wagen niet verklaren.
De pompdruk is hoger, ik meen 12 bar, maar daar ben ik niet zeker van. In ieder geval ruim hoger dan de 3 bar op de brandstofrail.
Het kan ook een vervuilde klep zijn, dan bouwt er in een cylkinder geen (onvoldoede) druk op, maar dat voert wel ver...
Een compressieverschil ontstaat door bij voorbeeld een gebroken zuigerveer. Hierdoor komt er motorolie vanuit het carter in de cylinder. Vandaar de roetpluim en het slechte lopen. Ook kan het een scheurtje in de kop zijn of een lekkende koppakking. Iets anders kan ik op dit moment niet verzinnen.
Verder denk ik dat Mathy gelijk heeft, de druk op de brandstofrail is bij bijna alle Volvo's 3 bar. Is de druk lager dan kan de rail nooit een te hoge benzinedruk hebben, da's logisch, of niet? Maar dat kan de verschijnselen bij jouw wagen niet verklaren.
De pompdruk is hoger, ik meen 12 bar, maar daar ben ik niet zeker van. In ieder geval ruim hoger dan de 3 bar op de brandstofrail.
Het kan ook een vervuilde klep zijn, dan bouwt er in een cylkinder geen (onvoldoede) druk op, maar dat voert wel ver...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2019 07:02 #1453340
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Compressie is verledenjaar
Compressie is verledenjaar gedaan bij 204.000 duizend kilometer, was toen goed, maar dat is geen garantie dat het nu nog klopt, ga ik morgen nogmaals met een koude motor( warm is beter maar laat hem liever niet te veel lopen) uitvoeren, als de druk te laag is wordt volgens mijn simpele redenering de bezine niet goed ingespoten (verneveld) dan kan de motor toch ook slecht lopen? ik heb zelf al flink wat in de papieren gekeken en kan de brandstof druk maar niet vinden. kortom meerdere dingen te doen, maar steeds meer uit te sluiten. wordt vervolgd.
Groet,
Sjaak
Groet,
Sjaak
- noppen20
- Senior lid
-
Minder
Meer
08-03-2019 09:14 #1453342
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Zie bijgevoegde foto's voor
Zie bijgevoegde foto's voor de brandstofdruk van een B200ET (Linkjes voor als de foto's het niet doen)
Voor de druk regelaar:
Voor de pomp:
Voor de druk regelaar:
Bijlage Fuel pressure B200ET.png niet gevonden
Voor de pomp:
Bijlage Fuel pump B200ET.png niet gevonden
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2019 19:24 #1453367
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Compressie net gemeten al de
Compressie net met koude motor gemeten al de cilinders rond de 10, van de 4de cilinder was de bougie zwart nogmaals de vonk getest leek of de 3 het soms niet deed nogmaals aangedrukt op de verdeelkap, toen weer een prima vonk. weer gestart maar precies het zelfde beeld bokkig. Trek bougie kabel cilinder 4 eraf loopt hij voor het oor mooier.
Noppen dank voor de gegevens daar kan ik wat mee, in ieder geval lijkt de brandstof druk in de rail te laag.
Ga de pompdruk los van de rail nog even meten, en de opbrengst bij de 2,2 bar bekijken ben benieuwd wat er voor waardes uitkomen.
Wordt vervolgt.
Noppen dank voor de gegevens daar kan ik wat mee, in ieder geval lijkt de brandstof druk in de rail te laag.
Ga de pompdruk los van de rail nog even meten, en de opbrengst bij de 2,2 bar bekijken ben benieuwd wat er voor waardes uitkomen.
Wordt vervolgt.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2019 18:42 #1453384
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic misschien
ook de injectors testen op hun werking en sproeibeeld? dan kun je ook meteen de rubberen O-ringen vervangen (een k-jet heeft er twee per injector, hoe dat zit bij deze motor weet ik niet).
Moderators: Jerry Stam