Contactslot
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
19-11-2018 15:31 #1450804
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic eerst schoonmaken, dan "drogen", dan smeren
ik zou dus schoonmaken met wd40, dan drogen met ontvetter en dan smeren met grafiet. Als je nu alleen maar grafiet gebruikt neem je het probleem niet weg en voeg je droge smeerstof toe.
Flinke stapel lappen eronder.
Succes
Flinke stapel lappen eronder.
Succes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2018 17:46 #1450806
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Het hele dashboard
wegnemen ?
Wat wordt verstaan onder het hele dashboard bij deze kwestie ?
Wat wordt verstaan onder het hele dashboard bij deze kwestie ?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2018 11:57 #1450819
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic De complete kunststof
De complete kunststof dashboardkap. Als je het nooit eerder hebt gedaan, mag je voor een kundig sleutelaar op een halve dag demontage rekenen, voor een ongeoefend sleutelaar navenant meer. Montage ook weer zoiets.
Nadat ik binnen een jaar drie dashboards had gedaan ging de vierde in een halve dag eruit en erin.
@Schoonmaken: dat zou ik dus niet met WD40 doen, maar met remmenreiniger oid. Het is de bedoeling dat je het vuil en oude slijpsel uit het slot spuit, niet dat je hetin bindt met een enigszins vettig middel. En WD40 is alleen maar echt goed voor de portemonnee van de verkoper. Alle andere mogelijke toepassingen bestaan betere middelen voor.
Nadat ik binnen een jaar drie dashboards had gedaan ging de vierde in een halve dag eruit en erin.
@Schoonmaken: dat zou ik dus niet met WD40 doen, maar met remmenreiniger oid. Het is de bedoeling dat je het vuil en oude slijpsel uit het slot spuit, niet dat je hetin bindt met een enigszins vettig middel. En WD40 is alleen maar echt goed voor de portemonnee van de verkoper. Alle andere mogelijke toepassingen bestaan betere middelen voor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2018 15:41 #1450828
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb vandaag de eerste
Ik heb vandaag de eerste stappen genomen, zoals daar zijn, beetje grafietpoeder ingespoten. Ik moest de sleutel wel een klein beetje in het slot steken, anders gaat het gleufje niet open.
En de sleutel draaide niet, opnieuw de hamer ertegen, dan draaide hij wel.
Op de verschillende standen grafietpoeder erin, voldoende ingespoten, en dan even rondgedraaid met de sleutel, mijn vingers zagen grijs van het poeder. Enkele keren gedraaid met de sleutel, er terug uit gehaald, opnieuw geprobeerd en ging na een klein klikje.
Na even peinzen...het grafietpoeder kan natuurlijk nog niet overal zijn doorgedrongen, de luchtslang er even op.....een grijze wolk....maar nadien draaide hij vlot rond. Verschillende keren eruit gehaald, opnieuw geprobeerd, en telkens lukte het.
Dus het demonteren van de hele zwik is uitgesteld, ofwel niet meer nodig, als ik dit regelmatig herhaal. Hoop ik.
Bedankt allen om me na te denken
Grtz
Rudy
En de sleutel draaide niet, opnieuw de hamer ertegen, dan draaide hij wel.
Op de verschillende standen grafietpoeder erin, voldoende ingespoten, en dan even rondgedraaid met de sleutel, mijn vingers zagen grijs van het poeder. Enkele keren gedraaid met de sleutel, er terug uit gehaald, opnieuw geprobeerd en ging na een klein klikje.
Na even peinzen...het grafietpoeder kan natuurlijk nog niet overal zijn doorgedrongen, de luchtslang er even op.....een grijze wolk....maar nadien draaide hij vlot rond. Verschillende keren eruit gehaald, opnieuw geprobeerd, en telkens lukte het.
Dus het demonteren van de hele zwik is uitgesteld, ofwel niet meer nodig, als ik dit regelmatig herhaal. Hoop ik.
Bedankt allen om me na te denken
Grtz
Rudy
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2018 17:58 #1450829
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Grafiet kan je ook goed
Grafiet kan je ook goed gebruiken voor de sloten thuis en de ander sloten van de auto. Vinden de sloten best wel fijn na verloop van tijd.
Mooi dat het gelukt is!!
Mooi dat het gelukt is!!
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2018 18:36 #1450832
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic @willem
In dit topic gaat het over een 740 hier . Niet een 960 ofzo.
Kan het daar in zitten dat ik het anders zie dan jij ?
Geloof er niets van dat het hele dashboard eruit moet.
Ik heb regelmatig de schopplaat losgehad en de tellerbak eruit en dat volstaat. Heb ook een nieuw contactslot liggen om nog eens te monteren en zijdelings tijdens andere klusjes gekeken wat er komt kijken bij een contactslot vervangen.
Leek mij te doen zonder alles eruit te trekken.
Kan het daar in zitten dat ik het anders zie dan jij ?
Geloof er niets van dat het hele dashboard eruit moet.
Ik heb regelmatig de schopplaat losgehad en de tellerbak eruit en dat volstaat. Heb ook een nieuw contactslot liggen om nog eens te monteren en zijdelings tijdens andere klusjes gekeken wat er komt kijken bij een contactslot vervangen.
Leek mij te doen zonder alles eruit te trekken.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2018 08:16 #1450843
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Met schopplaat eruit heb je
Met schopplaat eruit heb je net de ruimte om op de tast de contactschakelaar (electrisch gedeelte achter contactslot) te demonteren, maar een boor netjes recht op de breekbouten van het contactslot zetten en uitboren? Ik verwacht dat dan het dashboardgedeelte rond de rechter schakelaars fors in de weg zit. Maar ik heb nog nooit een contactslotcilinder in een 7/9 hoeven wisselen: die dingen gaan bij normaal gebruik (geen zware sleutelbossen gebruiken!) minimaal zeven ton mee.
Ik heb het weleens bij een Skoda 130 gedaan, en dat was alleen al vanwege het bereiken van de breekbouten een dagklus. Zo'n Skoda is best slim tegen jatten beveiligd.
Ik heb het weleens bij een Skoda 130 gedaan, en dat was alleen al vanwege het bereiken van de breekbouten een dagklus. Zo'n Skoda is best slim tegen jatten beveiligd.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2018 08:46 #1450845
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Maar,
Breekbouten kun je ook verwijderen door er een prop op te lassen, dan met de griptang losdraaien.
Maar je moet er dan ook inderdaad wel goed bij kunnen.
Groeten,
Maar je moet er dan ook inderdaad wel goed bij kunnen.
Groeten,
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2019 11:19 #1454543
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic startslot cylinder vervangen
Als je het contactslot niet meer kunt draaien omdat de cylinder defect is of omdat alle sleutels kwijt zijn is het uitboren van de breekbouten zoals door Willem beschreven de enige oplossing.
Als je het contactslot nog wel kunt draaien en je wilt de cylinder toch verwijderen (bv omdat een deurcylinder defect is en je alle cylinders wil wisselen met die uit een sloopauto zoals ik gisteren) dan is er een heel eenvoudige methode: draai de cylinder in een positie bij de I en je kunt met een pennetje de borging indrukken en de cylinder er uit trekken. Dit is bij een 960 maar ik verwacht dat het bij de 940 ook werkt. Zet de nieuwe cylinder in dezelfde positie en die klikt er dan weer in.
Als je het contactslot nog wel kunt draaien en je wilt de cylinder toch verwijderen (bv omdat een deurcylinder defect is en je alle cylinders wil wisselen met die uit een sloopauto zoals ik gisteren) dan is er een heel eenvoudige methode: draai de cylinder in een positie bij de I en je kunt met een pennetje de borging indrukken en de cylinder er uit trekken. Dit is bij een 960 maar ik verwacht dat het bij de 940 ook werkt. Zet de nieuwe cylinder in dezelfde positie en die klikt er dan weer in.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2019 11:48 #1454544
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kiek
Doar heij wat an . !
Hulde aan Piet .
En die breek bout draai je zo los met een goede griptang.( moordenaar zo heet dat ding in Epe)
Hulde aan Piet .
En die breek bout draai je zo los met een goede griptang.( moordenaar zo heet dat ding in Epe)
Moderators: Jerry Stam