foutcode automaat
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2018 08:18 #1449967
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Wat voor gasinstallatie heb
Wat voor gasinstallatie heb je? Ik heb nooit een motormanagement lampje, en had dat met de andere drie 960's op lpg ook nooit.
En ja: de lampjes zitten er wel gewoon in...
En ja: de lampjes zitten er wel gewoon in...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2018 08:19 #1449968
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik betwijfel overigens of
Ik betwijfel overigens of Henk zelf kan uitlezen: waarschijnlijk doet hij dat bij Bosscha.
- Kristiaan Windt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2018 12:45 #1450052
door Kristiaan Windt
Beantwoord door Kristiaan Windt in topic Hallo Willem,
Hallo Willem,
Ik heb Prins VSI.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar ik de bak (en evt de motor) zou kunnen laten uitlezen en dan het liefst enigzins in de buurt. Ik woon tussen Groningen en Drachten, redelijk noordelijk dus.
Groet, Kristiaan.
Ik heb Prins VSI.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar ik de bak (en evt de motor) zou kunnen laten uitlezen en dan het liefst enigzins in de buurt. Ik woon tussen Groningen en Drachten, redelijk noordelijk dus.
Groet, Kristiaan.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2018 15:03 #1450057
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Prins is een mooie
Prins is een mooie installatie, dat mag niet de oorzaak van een motorstoringslampje zijn. Misschien een bedradingsfout bij aanleg van de gasinstallatie, of de installatie is slecht afgeregeld.
Een uitleesadres in die directe regio weet ik zo niet: Bosscha zit in Langezwaag, en Combigarage in Westerbroek kan het vast ook. Elke volvo-dealer zou 'm ook moeten kunnen uitlezen.
Een uitleesadres in die directe regio weet ik zo niet: Bosscha zit in Langezwaag, en Combigarage in Westerbroek kan het vast ook. Elke volvo-dealer zou 'm ook moeten kunnen uitlezen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2018 14:41 #1450147
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Motronic
is toch OBD-2? of is dit nog die OBD 1.5 die tussen 1 en 2 inzit?
OBD1.5 (zeg maar) heeft geen knipper ledjes meer(wat OBD-1 wel heeft) maar een OBD stekker als het goed is in de armsteun welke je kan uitlezen middels een kastje of via een luxer uitlees apparatuur, welke eigenlijk weer gelijk staat aan OBD-2.
OBD1.5 (zeg maar) heeft geen knipper ledjes meer(wat OBD-1 wel heeft) maar een OBD stekker als het goed is in de armsteun welke je kan uitlezen middels een kastje of via een luxer uitlees apparatuur, welke eigenlijk weer gelijk staat aan OBD-2.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2018 15:32 #1450150
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic V90 is OBD-2. Volgens mij
V90 is OBD-2. Volgens mij heeft alleen de late 940 de OBD-1,5.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2018 17:00 #1450155
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vraag
De vraag komt voort door jou opmerking die je eerder gaf Willem
Citaat:
Verder heeft je duitser ongetwijfeld een OBD-1 uitlezing gehad: 1995 voor de europese markt had nog de knippercodes.
Voor zover mij ook bekend is heeft zelfs de 960 met de 6 in lijn geen knipper ledjes meer gehad en zijn ze vanaf 95 het zelfde gaan doen met 940 a OBD-1,5
De eerste 850 hadden ook OBD-1,5 wat later naar OBD-2 is gegaan. samen met de 960 omdat ze bijde Motronic hadden en de 940 altijd al Jetronic.
Citaat:
Verder heeft je duitser ongetwijfeld een OBD-1 uitlezing gehad: 1995 voor de europese markt had nog de knippercodes.
Voor zover mij ook bekend is heeft zelfs de 960 met de 6 in lijn geen knipper ledjes meer gehad en zijn ze vanaf 95 het zelfde gaan doen met 940 a OBD-1,5
De eerste 850 hadden ook OBD-1,5 wat later naar OBD-2 is gegaan. samen met de 960 omdat ze bijde Motronic hadden en de 940 altijd al Jetronic.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2018 09:00 #1450173
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dan ken je de 960 niet zo
Dan ken je de 960 niet zo goed als je denkt. Tot en met modeljaar 1995 draaien die op motronic 1.8, met knippercode-kastje op de veerpoot, hittedraad-LMM en enkele lambdasonde.
Vanaf modeljaar 1996 (en kennelijk eerder in de USA - zie de auto van Kristiaan) is er motronic 4.4 met OBD-2 uitleespoort in de middenconsole, MAF ipv LMM, en twee lambdasondes.
Vanaf modeljaar 1996 (en kennelijk eerder in de USA - zie de auto van Kristiaan) is er motronic 4.4 met OBD-2 uitleespoort in de middenconsole, MAF ipv LMM, en twee lambdasondes.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2018 10:37 #1450178
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Klopt helemaal
Klopt helemaal Willem,
Ik heb sinds een paar maanden ook een USA 960 uit maart 1995 erbij die een motronic 4.4 heeft en dus ook een OBD-2 aansluiting in de middenconsole.
Wel heeft de auto kennelijk nog geen immobilizer want gewoon een dunne sleutel zonder chipje.
Bij een 960 met OBD-2 aansluiting kan je tegewoordig de foutcodes van de motor eenvoudig op je smartphone uitlezen en resetten met een bluetooth-dongle en een appje zoals Torque. Voor het uitlezen en resetten van de automaat, airbag, ABS, power seats en immobilizer heb je nog steeds een Volvo system tester of Vol-FCR nodig. En het uitlezen van de cruise-control gaat nog steeds alleen maar met een knipperled-lezer.
Ik ben benieuwd of Kristaan al iemand gevonden heeft om de automaat uit te kunnen lezen.
Of gewoon het typenummer van zijn nieuwe motor (6304S voor 204pk en 6304S2 voor 180 pk) te vergelijken met het onderdeelnummer van zijn automaatcomputer. Dan weet je ook al genoeg.
Piet
Ik heb sinds een paar maanden ook een USA 960 uit maart 1995 erbij die een motronic 4.4 heeft en dus ook een OBD-2 aansluiting in de middenconsole.
Wel heeft de auto kennelijk nog geen immobilizer want gewoon een dunne sleutel zonder chipje.
Bij een 960 met OBD-2 aansluiting kan je tegewoordig de foutcodes van de motor eenvoudig op je smartphone uitlezen en resetten met een bluetooth-dongle en een appje zoals Torque. Voor het uitlezen en resetten van de automaat, airbag, ABS, power seats en immobilizer heb je nog steeds een Volvo system tester of Vol-FCR nodig. En het uitlezen van de cruise-control gaat nog steeds alleen maar met een knipperled-lezer.
Ik ben benieuwd of Kristaan al iemand gevonden heeft om de automaat uit te kunnen lezen.
Of gewoon het typenummer van zijn nieuwe motor (6304S voor 204pk en 6304S2 voor 180 pk) te vergelijken met het onderdeelnummer van zijn automaatcomputer. Dan weet je ook al genoeg.
Piet
- Kristiaan Windt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2018 20:56 #1450340
door Kristiaan Windt
Beantwoord door Kristiaan Windt in topic Even een tussenstand: Ik ga
Even een tussenstand: Ik ga vrijdag naar de Combigarage in Westerbroek om de automaat te laten uitlezen. Ik ben benieuwd. Heb onlangs de motronic "reset" en heb motorstoringslampje is al een week "uit" gebleven. Dit vind ik hoopgevend!! De motor loopt ook nog veel mooier dan voorheen. Bij het vorige blok was er altijd wel wat. Deze lijkt dus beter en past blijkbaar toch bij de aanwezige computer! Mijn Volvo is overigens een USA versie en is afkomstig van de Virgin Islands. Het oude blok is vlg mij een B6304S; dit zou dus toch gewoon de 204PK versie zijn?? In dat geval zou de bak dus gewoon bij de huidige motor thuishoren i.c.zou de storing niet door een niet passende computer veroorzaakt worden?
Ik ben heel benieuwd wat de uitslag van aanstaande vrijdag zal zijn.
Het is me overigens nog steeds niet geheel duidelijk waar de motronic en de computer van de bak zich bevinden..
Groet, Kristiaan
Ik ben heel benieuwd wat de uitslag van aanstaande vrijdag zal zijn.
Het is me overigens nog steeds niet geheel duidelijk waar de motronic en de computer van de bak zich bevinden..
Groet, Kristiaan
Moderators: Jerry Stam