Rammelende Bilstein B4 achter dempers

• noppen20
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
31-10-2018 09:30 #1450329 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic De dempers zelf, Bilstein of
De dempers zelf, Bilstein of welk merk dan ook, zullen de auto niet verlagen/verhogen.
Hoewel de Bilstein dempers al iets meer tegendruk geven tov de Monroe's, geven de Sachs dempers naar mijn idee nóg net wat meer tegendruk.

Laat het een keer 5 a 10kg zijn om ze in beweging te krijgen, daar wordt je auto niet noemenswaardig lager van....

Wel is er al veel geschreven (hier op het forum) dat de verzwaarde veren je auto vaak nét wat verlagen. Dit had ik zelf ook, en opgelost door een 2,5 en 3cm dik blok boven de veren te plaatsen. 1 blok links, en 1 blok rechts en dus niet gestapeld..... de auto stond na diverse keren meten nét wat scheef.

Al diverse keren met Bilstein contact gehad over dit probleem, heb ze verwezen naar diverse andere berichten (Turbobricks en volvoclub.org.uk en nog 2 andere).
Bilstein zegt zich niet te herkennen in de problemen.
Op hun verzoek heb ik de complete berekening voorgeschoteld aan hun engineering afdeling. (zo moeilijk is deze berekening overigens niet als je weet wat je doet) Maar daarna blijft het stil... ook op de vraag wat de afmetingen van deze bussen zouden moeten zijn (incl toleranties) kreeg ik geen concreet antwoord...

Waarschijnlijk gaan ze nooit toegeven dat de bussen te klein zijn. Dat zou de weg openen voor aardig wat omruilingen....

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2018 01:02 #1450390 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Je hebt
eigenlijk dus Rammelstein dempers...

• Peter Borghs
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
24-11-2018 08:56 #1450919 door Peter Borghs
Beantwoord door Peter Borghs in topic Sachs dat moet wel goed zijn
Sachs dat moet wel goed zijn, is de gedachte die ik krijg.
@Noppen20 Wat heb je er voor op zitten of waar ga je voor bij vervanging voor?

• noppen20
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
27-11-2018 11:30 #1450985 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Ik heb iets van 3 weken
Ik heb iets van 3 weken geleden de voorste dempers (versleten Monroe's) vervangen voor de Bilstein B4.

Ik had toentertijd een complete set Bilstein gekocht (voor+achter)
De achterkant was broodnodig, en is een stuk makkelijk te vervangen...dus die eerst gedaan.
Ondank het debacle met Bilstein achterdempers toch maar gewoon de gok gewaagd, en de voorkant van Bilstein B4 voorzien.
Ondanks dat het mijn voorkeur heeft vóór en achter van hetzelfde merk/serie te hebben.

Over de B4 dempers aan de voorzijde heb ik eigenlijk niets te klagen tot op heden.
Door de kleine overdruk welke de B4 dempers hebben ten opzichte van de versleten Monroe's is voorkant wel iets omhoog gekomen. Ik heb het verschil helaas niet gemeten.

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Moderators: Jerry Stam