VOLVO 740 gaat haperen bij langzamer rijden na autobaanrit
- noppen20
- Senior lid
-
Minder
Meer
10-09-2018 11:07 #1448917
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Ik zou eerder de
Ik zou eerder de vonkversterker/powerstage verwachten.
Op de snelweg is er voldoende rijwind om de boel enigszins koel te houden, kom je vervolgens van de snelweg af dan krijg je een soort van "heat-soak".
Bij gebrekkige rijwind warmt dit ding op omdat de koelpasta waarschijnlijk vergaan/uitgedroogd is.
Op de snelweg is er voldoende rijwind om de boel enigszins koel te houden, kom je vervolgens van de snelweg af dan krijg je een soort van "heat-soak".
Bij gebrekkige rijwind warmt dit ding op omdat de koelpasta waarschijnlijk vergaan/uitgedroogd is.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2018 22:22 #1448933
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Den Haag, daar werk ik
Den Haag, daar werk ik momenteel. Een keer na werktijd kijken wat er loos is kan wat mij betreft prima.
Voor een 1992 heb ik ook nog wel een en ander aan wissel-onderdelen om oorzaken uit te sluiten, al heb ik niets dat specifiek voor de regina-ontsteking is.
Voor een 1992 heb ik ook nog wel een en ander aan wissel-onderdelen om oorzaken uit te sluiten, al heb ik niets dat specifiek voor de regina-ontsteking is.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-09-2018 09:23 #1448941
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Bobines en Amerikanen
De Amerikaanse (en zeker Californische) en Canadese uitvoeringen kennen verschillen. Maar verschillen zijn volgens mij niet zo groot waar het bobines betreft. De oplossing is duidelijk, verwissel de bobine voor een ander, mogelijk tijdelijk exemplaaar en kijk of er verschil is.
Een zwakke vonk is zichtbaar, maar wanneer je dit door gebrek aan ervaring niet kunt zien, vergelijk de vonk met die van een onverdachte wagen, van je buurman of van een Volvo-fanaat.![;-) ;-)]()
Wellicht ten overvloede, maar zijn de eventuele storingscodes al uitgelezen? Bij een dergelijk verschijnsel hoort ook een storingscode...
Een zwakke vonk is zichtbaar, maar wanneer je dit door gebrek aan ervaring niet kunt zien, vergelijk de vonk met die van een onverdachte wagen, van je buurman of van een Volvo-fanaat.
Wellicht ten overvloede, maar zijn de eventuele storingscodes al uitgelezen? Bij een dergelijk verschijnsel hoort ook een storingscode...
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-09-2018 09:31 #1448942
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Garagehouder
En geef de garagehouder die zo wijs was te vermelden dat de bobine niet te vervangen zou zijn omdat deze Amerikaans is een stevige schop onder zijn ehhhh.... achterwerk. Zelfs voor 'Amerikaanse' bobines zijn vervangers. Een bobine bestaat uit twee rollen koperdraad, meer niet.
.
Met een simpele Ohm-meter kun je een bobine doormeten, hebben de wikkelingen een sluiting dan is de weerstand lager. Staat in de documentatie. Ik zit nu in België, daar heb ik mijn bibliotheek niet bij de hand. Anders zou ik het je zo kunnen vertellen.
Maar je kunt de weerstanden ook vergelijken met die van een gezond exemplaar.
Met een simpele Ohm-meter kun je een bobine doormeten, hebben de wikkelingen een sluiting dan is de weerstand lager. Staat in de documentatie. Ik zit nu in België, daar heb ik mijn bibliotheek niet bij de hand. Anders zou ik het je zo kunnen vertellen.
Maar je kunt de weerstanden ook vergelijken met die van een gezond exemplaar.
- Mathy van Nisselroy
- Junior lid
-
Minder
Meer
12-09-2018 01:03 #1448973
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Nooit doen!
Hallo Peter
Zet NOOIT je mail-adres open en bloot op een forum. Tenzij je er geen probleem mee hebt als je mailbox volloopt met aanbiedingen voor middelen en methodes die een bepaald onderdeel van het mannelijk lichaam tijdelijk of permanent in grootte kunnen doen toenemen, mailtjes van Stormy Daniels en meer van dat soort zaken.
groetjes
Mathy (moderator)
Zet NOOIT je mail-adres open en bloot op een forum. Tenzij je er geen probleem mee hebt als je mailbox volloopt met aanbiedingen voor middelen en methodes die een bepaald onderdeel van het mannelijk lichaam tijdelijk of permanent in grootte kunnen doen toenemen, mailtjes van Stormy Daniels en meer van dat soort zaken.
groetjes
Mathy (moderator)
Moderators: Jerry Stam