Plots uitvallen motor, na 2 minuten weer starten
- Jp Van Bommel (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-05-2019 20:13 #1454283
door Jp Van Bommel (GAST)
Beantwoord door Jp Van Bommel (GAST) in topic Gas
Het is op gas gas dat de motor eerst uitvalt. Maar op benzine wordt de auto daarna weer gestart. En valt daar daar nog vaak 3 keer op uit.
De pijlen lijken nu vooral op de onsteking te wijzen.
Want Het zal toch niet dat beide (both) benzine en gas injectoren niet goed functioneren?
Ik krijg verder de kans niet om een test te doen naar welke cilinders nog lopen bij uitval. De motor valt uit voordat ik de motorkap open heb.
Is de bdp sensor verdwacht ?? Kan iemand dat bevestigen ?
Jpaul
De pijlen lijken nu vooral op de onsteking te wijzen.
Want Het zal toch niet dat beide (both) benzine en gas injectoren niet goed functioneren?
Ik krijg verder de kans niet om een test te doen naar welke cilinders nog lopen bij uitval. De motor valt uit voordat ik de motorkap open heb.
Is de bdp sensor verdwacht ?? Kan iemand dat bevestigen ?
Jpaul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
01-05-2019 21:06 #1454284
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Ja
Ja de BDP sensor vervangen zou ik proberen. Aan de buitenkant valt vaak niets te zien, maar binnenin kan de kabel of de isolatiefolie breukjes vertonen waardoor je dit soort perikelen krijgt. Ik herken de symptomen, heb dit ooit ook gehad (zelfde motortype ook Vialle LPI); telkens onverwachte uitval vd motor, geen peil op te trekken wanneer.
Na vervanging vd BDP sensor en de vonkversterker en het schoonmaken vd verdelerkap was het over. Succes! (P.S.: Je reageert wel op een draadje van vorig jaar).
groet,
Pascal
Na vervanging vd BDP sensor en de vonkversterker en het schoonmaken vd verdelerkap was het over. Succes! (P.S.: Je reageert wel op een draadje van vorig jaar).
groet,
Pascal
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
07-05-2019 18:38 #1454423
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic En?!?
Ben je al verder gekomen met het oplossen van dit probleem?
groet,
Pascal
groet,
Pascal
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-06-2020 14:54 #1461407
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic meer bekend?
Ik ben zeer benieuwd naar de stand van zaken. Heb namelijk exact hetzelfde probleem....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-06-2020 15:10 #1461408
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzinepomprelais
Vervang het benzinepomprelais maar, dat is de eerste verdachte. Is die nu niet het probleem, dan wordt die vroeg of laat wél een probleem, want uiteindelijk begeven ze het allemaal een keer. Dan doet de motor het ook niet meer op LPG.
Moderators: Jerry Stam