Plots uitvallen motor, na 2 minuten weer starten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2018 22:17 #1108168 door V700 register
Plots uitvallen motor, na 2 minuten weer starten is gemaakt door V700 register
Sinds 1 a 2 weken heb ik het volgende probleem met mijn Volvo met B230FK op Vialle LPi.
In ene gaat het lambda lampje op mijn dashbord aan en gaat het ledje in de LPG knop uit en valt de motor stil.
Normaal als ik de auto start gaat het LPG ledje groen knipperen en de auto start op benzine.
Maar als de motor plots stil valt moet ik een paar keer starten voordat het LPG ledje weer gaat knipperen en dan start de motor weer.
Het moment van stil vallen is niet echt te bepalen, soms een week niet, dan 1 keer op een dag, maar ook verschillende keren op een dag.
Wat mij ook is opgevallen is dat de snelheids meter soms terug valt naar 0 en dan in ene weer oppakt, of het in verband staat met elkaar weet ik niet.

wie heeft toevallig ook zoiets mee gemaakt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Reinier Verbeek
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-08-2018 22:28 #1448631 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Massa?
Van de lpi. Of de aansturing.. of de voeding.

• Coen de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-08-2018 00:30 #1448633 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic De beruchte 4 zekeringen
De problemen komen bekend voor. Na schoonmaken van de contacten en vervanging van de (beruchte) 4 zekeringen, was t over. Hebt expliciet over vervangen want ondanks dat bij doormeten van de zekeringen niets wees op kapotte zekering(en) waren deze (uiteindelijk) toch de oorzaak.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2018 11:26 #1448634 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brandstofrelais
Ik zou zeker ook het Volvo brandstofrelais niet willen uitsluiten. Als de voeding naar de LPi computer wegvalt, zou je verwachten dat ook het Vialle benzineonderbreekrelais afvalt (wordt actief bekrachtigd door de LPI ECU tijdens rijden op gas) en je dus gewoon op benzine zou doorhobbelen. Of als dat niet meteen gebeurt, dan op zijn minst na herstarten.
De LPi ECU gebruikt ook een signaal van het benzinesysteem dat aangeeft dat de motor loopt.

• Reinier Verbeek
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-08-2018 13:21 #1448638 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic dat wist ik nie
Verdachte nummer 1 dan, groot wit relais op de tweede rij vanaf achter en helemaal links, vaak losse solderingen.

• Coen de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-08-2018 15:40 #1448640 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Toerenteller
Je schrijft dat de snelheidsmeter wel eens naar 0 ‘duikt’’. Ben je er zeker van dat je niet je toerenteller bedoeld. Vraag dit omdat toerenteller naar 0 op problemen met bdp sensor kan duiden. En wanneer je motormanagement (dus kapotte / gammele bdp sensor - meestal afscherming van de draad-) niet meer weet wat de stand is van je zuigers, hij ook geen vonk meer geeft.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2018 15:57 #1448641 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waar woon je ?
Mogelijk is er iemand van hier die wat onderdelen heeft liggen om te testen zoals het beroemde(beruchte) brandstofrelais. Even vermelden in welke omgeving je woont en dan is er mogelijk hulp...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2018 20:50 #1448645 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brandstof relais and BDP sensor vervangen
Bedank voor het mee denken. Het LPi gedeelte had ik eigenlijk al uitgesloten, want dan had de auto het op benzine moeten doen. Het probleem is dat je eigenlijk niet kan fout zoeken bij een auto die het doet.
Vanmiddag uit voorzorg bij Wytze al een niet brandstof relais en nulpuntsensor gemonteerd. Nu dus even wachten of het is opgelost.

PS. Als ik de nulpunt sensor los trek brandt de led in de LPG knop niet meer, dat lijkt op het probleem.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2018 12:06 #1448655 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BDP sensor
Er is geen rechtstreeks verband tussen BDP sensor en LPG systeem, alleen indirect via het originele brandstofsysteem. Trek je de stekker los, dan komt het benzinesysteem informatie te kort om goed te werken. Daardoor wordt ook het LPG systeem niet meer aangestuurd. Het witte benzinepomprelais (dus niet het Vialle onderbreekrelais) kan dus net zo goed de boosdoener zijn.

• Coen de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
29-08-2018 01:21 #1448673 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Onduidelijk
Uit de omschrijving kan ik niet (goed) opmaken op welke brandstof het probleem zich nu precies voor doet. Lijkt mij wel randvoorwaardelijk want dan kunnen de ‘meedenkers’ zich focussen op mogelijke oorzaak. Als t probleem zich bijv. Ook voor doet bij rijden op benzine dan kan je mijn eerdere suggestie (de vier beruchte zekeringen) al uitsluiten. Omgekeerd geldt dit ook voor suggestie tav. Onderbreekrelais.

Moderators: Jerry Stam