welke koppeling voor 940?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2018 16:32 #1448262 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toplager
Een M90 heeft geen toplager (pilot bearing) in het vliegwiel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2018 20:17 #1448349 door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Dual Mass
Of het dubbele massa vliegwiel prijzig is weet ik niet. Wat ik wel regelmatig gehoord heb, is dat het nieuw niet meer geleverd kan worden. En dan is duur altijd m.i. nog beter dan niet te koop.

Cor-Jan

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2018 09:23 #1448447 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic De vraag van de remschijven
Even nagekeken in de onderhoudsdatabase. Remschijven gaan bij mij gemiddeld 90.000 km mee. Ik vervang zodra de minimumdikte wordt bereikt. Eenmaal eerder omdat door een vastzittende remzuiger de boel te heet is geweest, het geval lingerde.

Wel inspecteer ik de boel om de 15.000 km en controleer op gangbaarheid van de remzuigers. Maar we hadden het over koppelingen, geloof ik?

De keus voor het type koppeling wordt bepaald door de versnellingsbak. UIk geef de voorkeur aan Sachs, die werden ook OEM gemonteerd.

Zorg ook voor een centreerdoorn. Of een universeel centreerapparaat zoals van Midlock, deze kosten in verhouding tot de tijd van geklier om de boel om zijn plaats te krijgen heel weinig. Met het Midlockgeval klem je de plaat op de drukgroep en monteert het geheel daarna. Kostte geloof ik twee tientjes.

Moderators: Jerry Stam