stuur schokt

• Reinier Verbeek
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-08-2018 16:49 #1448246 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Ik schaf ook dat het de snaar is
Hele goede tip.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2018 19:02 #1448248 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Flauwekul!
Bij stilstand aan een stuur draaien is fout! Dat hoort niet.
Met of zonder bekrachtiging, maakt geen enkel verschil, punt uit.
Met bekrachtiging loop je zelfs het gevaar het stuurhuis te slopen, dat het gaat lekken als een gieter.
En die zijn lastig te reviseren, speciaal die stuurhuizen die snelheidsafhankelijk bekrachtigd zijn.

Bij zware voertuigen met zware belasting is het gevaar dan zelfs aanwezig de band van de velg te werken, dat gevaar is ook aanwezig bij meerassige voertuigen waarbij de chauffeur probeert beladen extreem korte bochten de maken.

Zware punten herkennen in een stuurinrichting kan prima gedaan worden op een brug, indien vier kolomsbrug poot eronder zodat de voorwielen vrij zijn, en dan met de hand een van de voorwielen van links naar rechts draaien.
Dan haal je de eventuele zware punten er direct uit.
Op die manier kun je meteen de stuurhoezen controleren op beschadigingen.

En ik heb meermalen meegemaakt dat de medewerker van de RDW die een steekproef komt doen het op precies dezelfde manier doet.

Groeten,

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2018 13:02 #1448537 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Exact wat Ton zegt was ook
Exact wat Ton zegt was ook het antwoord van de APK monteur waarmee ik op vakantie was. Het antwoord van Noppen dat dit in de regels staat is dan ook onjuist, want de wijze van keuren is simpelweg ook voorgeschreven. En die wijze is NIET om de auto in D te zetten op de straat, en dan met de voet op de rem bij stilstand aan het stuur te gaan hegsten.

Moderators: Jerry Stam