Veerpoot lager
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2018 20:11 #1447261
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nou,
Ja en nee Peter, ook Zweden is EU. Dat is dus ja.
Maar officieel mag je hier maar drie maanden verblijven zonder je aan te melden bij de autoriteiten, lees plaatselijke politie. En wij zitten hier vier maanden. En dat is dus nee.
En wij hebben geen adres omdat we aan een zgn skogsväg zitten, dat is geen officiele weg maar die weg bestaat al sinds 1960 als weg voor de bosbouw en wordt ook door de plaatselijke bevolking gebruikt. Maar die weg heeft geen naam en geen nummer en wij zijn de enige aanwonenden. We hebben maar een buur, de Finse firma Bergvik die in Scandinavie grote gebieden bos in zijn bezit heeft.
Vroeger was dit huis ook van de firma, een opzichter heeft dit hier ooit laten zetten en wij hebben in 1996 van de firma gekocht, wij moesten toen ook de kosten van het kadaster betalen.
En de Gemeente Hällefors weet van ons bestaan maar laat ons al 22 jaar met rust, we betalen dus ook geen gemeentelijke belastingen. Dit soort plekken vind je niet veel meer in Zweden.
<a href=" www.google.se/maps/@59.9784779,14.6188976,11z?hl=nl " target="_blank">Link
Groeten,
Maar officieel mag je hier maar drie maanden verblijven zonder je aan te melden bij de autoriteiten, lees plaatselijke politie. En wij zitten hier vier maanden. En dat is dus nee.
En wij hebben geen adres omdat we aan een zgn skogsväg zitten, dat is geen officiele weg maar die weg bestaat al sinds 1960 als weg voor de bosbouw en wordt ook door de plaatselijke bevolking gebruikt. Maar die weg heeft geen naam en geen nummer en wij zijn de enige aanwonenden. We hebben maar een buur, de Finse firma Bergvik die in Scandinavie grote gebieden bos in zijn bezit heeft.
Vroeger was dit huis ook van de firma, een opzichter heeft dit hier ooit laten zetten en wij hebben in 1996 van de firma gekocht, wij moesten toen ook de kosten van het kadaster betalen.
En de Gemeente Hällefors weet van ons bestaan maar laat ons al 22 jaar met rust, we betalen dus ook geen gemeentelijke belastingen. Dit soort plekken vind je niet veel meer in Zweden.
<a href=" www.google.se/maps/@59.9784779,14.6188976,11z?hl=nl " target="_blank">Link
Groeten,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Senior lid
-
Minder
Meer
10-07-2018 09:09 #1447280
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic @Hdalhuizen; Het is niet je
@Hdalhuizen; Het is niet je standaard webshop met plaatjes en wat nog meer. Het is een site van een liefhebber die zo te zien een enorme voorraad onderdelen heeft.
Hij heeft een enorme lijst met onderdeel(nummers) online staan, waarvan hij (in het Deens) vermeld dat hij deze op voorraad heeft.
Uiteraard laat mijn Deens nogal wat te wensen over, maar gelukkig biedt google uitkomst met zijn vertaal functie.
In de bijlage wat plaatjes, en contact gegevens. Geloof dat de meeste Denen wel aardig met Engels overweg kunnen....
Hij heeft een enorme lijst met onderdeel(nummers) online staan, waarvan hij (in het Deens) vermeld dat hij deze op voorraad heeft.
Uiteraard laat mijn Deens nogal wat te wensen over, maar gelukkig biedt google uitkomst met zijn vertaal functie.
In de bijlage wat plaatjes, en contact gegevens. Geloof dat de meeste Denen wel aardig met Engels overweg kunnen....
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2018 17:56 #1447290
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Engels
Nu zit de enige Dalhuisen die engels kan in China op het moment en is er over 3 weken weer .
Sjit
Sjit
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2018 18:42 #1447292
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Vast
Iemand die wel ff voor je wl vertalen
Type je tekst in het NL hier en dan vertaal ik het wel
Of type het in een PB naar me, Ook goed.
Daarna mailen naar die Deen.
Simpel
Type je tekst in het NL hier en dan vertaal ik het wel
Of type het in een PB naar me, Ook goed.
Daarna mailen naar die Deen.
Simpel
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2018 18:44 #1447293
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Owh
Henk
Ik ken ook nog wel iemand die het in het Deens wil vertalen
Maar niet direct uit het NL.
Eerst naar Engels
Ik ken ook nog wel iemand die het in het Deens wil vertalen
Maar niet direct uit het NL.
Eerst naar Engels
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2018 18:55 #1447295
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Mogelijk
Mogelijk kan ik ze een mail sturen in het Zweeds, er zijn heel wat Denen die mij verstaan.
De mail is inmiddels onderweg Henk, welterusten.
De mail is inmiddels onderweg Henk, welterusten.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2018 18:58 #1447296
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Spreek
en schrijftaal is niet altijd hetzelfde hè ?
Maar mooi dat Henk geholpen is.
Maar mooi dat Henk geholpen is.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2018 07:53 #1447298
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Oh jee,
Zojuist bericht ontvangen van Kristian Worm.
Zo een lager heeft hij helaas niet meer in voorraad.
Jammer Henk, ik zal eens hier en daar op Zweedse adressen gaan zoeken.
Groeten,
Zo een lager heeft hij helaas niet meer in voorraad.
Jammer Henk, ik zal eens hier en daar op Zweedse adressen gaan zoeken.
Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2018 17:44 #1447316
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @ Ton
Niets aan te doen helaas .Wel enorm bedankt alvast voor de moeite die je voor mij doet.Ik wacht af....Ben inmiddels aan het "klooien "met 740 veerpoten .
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-07-2018 10:06 #1447335
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Update
Hieronder heb ik een link geplaatst van een Russische site, als je wat naar beneden bladert kom je afbeeldingen tegen waar mogelijk een oplossing in beeld staat.
Mijn Russisch is niet je dat maar mogelijk kun je er een vertaling via Google op loslaten.
нашел.. Это проставки 20мм, может лучше сделать 30мм?
Ik heb nu ook een vraag geplaatst op het Zweedse 700/900 forum, er zullen hier vast ook klanten rondrijden met hetzelfde probleem.
Even afwachten wat het oplevert.
Groeten,
Mijn Russisch is niet je dat maar mogelijk kun je er een vertaling via Google op loslaten.
нашел.. Это проставки 20мм, может лучше сделать 30мм?
Ik heb nu ook een vraag geplaatst op het Zweedse 700/900 forum, er zullen hier vast ook klanten rondrijden met hetzelfde probleem.
Even afwachten wat het oplevert.
Groeten,
Moderators: Jerry Stam