GEMAAKT! Kopbout 960 afgebroken. Volvo-Garage wil niet verder. En nu?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2018 21:36 #1446840
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mee eens...
Echt héél vreemd dat als er een bout afbreekt ze de auto terug geven en zoek het maar uit zeggen...
Dan kun je nog beter naar kwikfit gaan...
Vraag me ook af hoe dat juridisch zit, tenslotte hebben ze zelf de bout afgebroken...
Dan kun je nog beter naar kwikfit gaan...
Vraag me ook af hoe dat juridisch zit, tenslotte hebben ze zelf de bout afgebroken...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2018 23:32 #1446851
door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Blok kan in de auto blijven zitten
en hij zie tegen mij zet jij maar vast een bak koffie dan ga ik vast beginnen.
Nou de koffie was nog maar net door gelopen en hij riep al het is gelukt de bout is er uit.
Deze bout zat ruim onder het koppakking vlak.
Je zag hem zitten maar kon hem aan raken met een schroeven draaier.
Je kan zelf een poging wagen, heb dat ook overwogen maar voor het zelfde geval verniel je een net 3.0 liter blok.
Ik ben via het motor revisiebedrijf waar mijn motor lag in contact gekomen met een bedrijf dat alleen maar van deze werkzaamheden doet, zoals afgebroken verstuivers en bougies en meer van dat soort klussen.
Dit bedrijf heeft speciaal gereedschap en lukt het hem niet dan kost het ook niks.
Maar het lukt bijna altijd wat hij mij vertelde.
Als het niet lukt is de oorzaak bijna altijd dat er een poging is onder nomen, en dat men het alleen maar erger hebben gemaakt.
Voor de adres gegevens Rik stuur even een PB of stuur mij even je telefoon nummer om je verder te helpen.
Want dit is nog lang geen einde oefening.
Groeten Henk
Nou de koffie was nog maar net door gelopen en hij riep al het is gelukt de bout is er uit.
Deze bout zat ruim onder het koppakking vlak.
Je zag hem zitten maar kon hem aan raken met een schroeven draaier.
Je kan zelf een poging wagen, heb dat ook overwogen maar voor het zelfde geval verniel je een net 3.0 liter blok.
Ik ben via het motor revisiebedrijf waar mijn motor lag in contact gekomen met een bedrijf dat alleen maar van deze werkzaamheden doet, zoals afgebroken verstuivers en bougies en meer van dat soort klussen.
Dit bedrijf heeft speciaal gereedschap en lukt het hem niet dan kost het ook niks.
Maar het lukt bijna altijd wat hij mij vertelde.
Als het niet lukt is de oorzaak bijna altijd dat er een poging is onder nomen, en dat men het alleen maar erger hebben gemaakt.
Voor de adres gegevens Rik stuur even een PB of stuur mij even je telefoon nummer om je verder te helpen.
Want dit is nog lang geen einde oefening.
Groeten Henk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2018 19:22 #1446874
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gezocht en gevonden
Volvodealer wil er alleen een ruilblok ( sloper, 330k) inzetten. Daar begin ik dus niet aan. Verder geen andere mogelijkheden door dealer omdat je dan "van de regen in de drup komt bij het demonteren blok". OK dan.
10 minuten gezocht, gevonden en gebeld. Wagen gaat naar Van der Linden Motorentechniek in Didam waar een andere Volvo-dealer uit Zevenaar af en toe gebruik van maakt met positieve resultaten. Komt vaker voor. Goed gevoel en wordt vervolgd.
Verder voel je je wel enigszins vervelend omdat je het eigenlijk zelf kan uitzoeken en er werd aangeven in eerste instantie dat het niet meer te fixen was maar dat er toch meer mogelijk is uiteindelijk.
10 minuten gezocht, gevonden en gebeld. Wagen gaat naar Van der Linden Motorentechniek in Didam waar een andere Volvo-dealer uit Zevenaar af en toe gebruik van maakt met positieve resultaten. Komt vaker voor. Goed gevoel en wordt vervolgd.
Verder voel je je wel enigszins vervelend omdat je het eigenlijk zelf kan uitzoeken en er werd aangeven in eerste instantie dat het niet meer te fixen was maar dat er toch meer mogelijk is uiteindelijk.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2018 19:28 #1446875
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Dat
Zal dan Harrie Arendsen zijn, Die dealer in Zevenaar,
Daar ooit een 480 gekocht.
Denk dat het adres is Didam dan wel ok is, Maar je auto moet op transport dus.
Nemen zij wel de kosten voor hun rekening dan ?
Daar ooit een 480 gekocht.
Denk dat het adres is Didam dan wel ok is, Maar je auto moet op transport dus.
Nemen zij wel de kosten voor hun rekening dan ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-06-2018 13:39 #1447032
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic UPDATE
Restant van de bout is er uit! Kunnen dus beginnen aan het vervangen pakking en dan weer de opbouw.
Zijn er nog zaken die meegenomen kunnen worden nu het blok open ligt? Zoals klepstoters? Of komt moet er dan meer los? En is het nodig al die kleinere bouten te vervangen die zitten onder de plastic afdekklep? Garage zegt van niet.
Groet Rik
Zijn er nog zaken die meegenomen kunnen worden nu het blok open ligt? Zoals klepstoters? Of komt moet er dan meer los? En is het nodig al die kleinere bouten te vervangen die zitten onder de plastic afdekklep? Garage zegt van niet.
Groet Rik
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-06-2018 16:30 #1447034
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Je kunt alles vervangen als
Je kunt alles vervangen als je wilt, maar zinvol lijkt het me allemaal niet. Met 315K denk ik dat de klepstoters nog heeeel lang mee kunnen: die van mij zitten tegen de vijf ton en zijn geen uitzondering.
Kopbouten zou ik even nakijken in het revisiehandboek voor de B6304: dat is wel online te vinden als je het nog niet hebt. Ik weet niet zeker of ze herbruikbaar zijn.
Kopbouten zou ik even nakijken in het revisiehandboek voor de B6304: dat is wel online te vinden als je het nog niet hebt. Ik weet niet zeker of ze herbruikbaar zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2018 01:46 #1447039
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien meteen de
Misschien meteen de keerringen van de nokkenassen mee vervangen? Kosten de wereld niet en nu de boel toch open ligt en distributie eraf. Geen idee hoe het zit met de afdichtingen aan de voorkant van de krukas? Ik dacht dat de 5 cilinders hier vaak lekken ontwikkelden (pakking tussen oliepomp en blok. Ook weer: nu de distributie er toch af ligt... Die papieren/vezel pakking kost ook niet veel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2018 08:56 #1447042
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waterpomp
Misschien gelijk de waterpomp vervangen. Neem dan wel een originele Volvo pomp met metalen schoepenblad, voorkomt een hoop ellende later en het ligt toch uit elkaar.
Uiteraard de spanrollen enz. mee vervangen met een nieuwe distributieriem. Controleer de spanner op lekkage/werking.
Uiteraard de spanrollen enz. mee vervangen met een nieuwe distributieriem. Controleer de spanner op lekkage/werking.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2018 08:58 #1447043
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vloeibare pakking
Voor de vloeibare pakking van het kleppendeksel; ik gebruik hiervoor de originele Volvo (roze) lijm/pakking, duur maar goed. Ik heb vaak gezien dat er van de zwarte troep is gebruikt, gaat veel sneller olie lekken.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2018 10:00 #1447045
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Het is maar wat je wil, of je
Het is maar wat je wil, of je zo goedkoop mogelijk klaar wil zijn of dat je het leuk vind om de motor weer in zo goed mogelijke staat te brengen
Als je de kop toch laat vlakken kan je aan dat bedrijf vragen om de passing van de kleppen op de klepzittingen te controleren, die krijgen het bij LPG toch wat zwaarder te verduren. Slechte passing kan wat compressieverlies veroorzaken.
En je zou nu de klepsteelrubbers kunnen laten vervangen, die zijn meestal uitgedroogd en kan olieverbruik veroorzaken.
Piet.
Als je de kop toch laat vlakken kan je aan dat bedrijf vragen om de passing van de kleppen op de klepzittingen te controleren, die krijgen het bij LPG toch wat zwaarder te verduren. Slechte passing kan wat compressieverlies veroorzaken.
En je zou nu de klepsteelrubbers kunnen laten vervangen, die zijn meestal uitgedroogd en kan olieverbruik veroorzaken.
Piet.
Moderators: Jerry Stam