Interesse peiling groupbuy PU-bussen (UITGESTELD)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2018 20:08 #1445697 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic He, jammer dat het niet
He, jammer dat het niet doorgaat. Die opmerking van die persen die ik maakte was om in te spelen op het voorstel om er een installatiedag van te maken. Volgens mij valt er sowieso winst te halen in de prijs, voor een eventuele installatiedag kunnen we een ander topic openen, los van dit (vond ik wel een goed voorstel omdat het een klus is die ik nog nooit gedaan heb)
Jammer dat het niet meer doorgaat. Dan zal ik zelf maar op zoek gaan naar een goed alternatief. Alleszins bedankt voor de tijd en het werk wat je erin gestoken hebt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• noppen20
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
01-05-2018 21:37 #1445704 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Even aangepast van
Even aangepast van geannuleerd naar uitgesteld.
Het was overigens geenszins een persoonlijke aanval op iemand of iemanden.

De vragen en of opmerkingen zijn begrijpelijk. Maar als je een dergelijke groupbuy wilt organiseren moet je er wel de tijd en energie voor hebben om hier mee om te gaan, en/of op in te gaan. En dat heb ik momenteel even niet...hopelijk op korte termijn weer wel.

Mijn eigen bestelling stel ik ook maar even uit, want anders ligt er weer een "projectje" op de grote stapel te verstoffen.

Oftewel; momenteel uitgesteld tot ik meer tijd heb

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2018 09:39 #1445715 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Excuses, ik ben er van uit
Excuses, ik ben er van uit gegaan dat het prijsverschil inderdaad niet zo groot was. Hoe dan ook wil ik nog steeds graag mee doen met de groupbuy als die er nog komt.

Mijn voorstel voor een installatie-dag was niet als vervanging, maar als toevoeging. Dit omdat ik me kan voorstellen dat het installeren nogal lastig is en deze toevoeging dus wellicht nog wat mensen overhaalt. Zeker omdat de meesten waarschijnlijk geen pers in huis hebben. Als er voor een installatie-dag genoeg interesse is, wil ik tzt wel een poging doen om dat te organiseren.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2018 10:24 #1445717 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik heb wat teweeg gebracht,
Ik heb wat teweeg gebracht, geloof ik. En dat terwijl Noppen het in eerste instantie met me eens was...
Als de paddestoelrubbers inderdaad per vier zijn, en niet een set van 2 zoals in de openingspost staat, dan is de prijs inderdaad veel lager dan estate services. dat kan ene groot verschil maken: het zijn de belangrijkste rubbers in de wielophanging om op orde te hebben, en de originele zijn het snelste versleten. De rest van de rubbers zijn daarbij vergeleken bijzaak...

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
02-05-2018 12:28 #1445723 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Verenigingsbelang...
"Willem noemde Estate Services, één van de adverteerders in de Factor. Zij geven 10 % korting indien je daar vooraf aangeeft lid van de Volvo700Vereniging te zijn. Ook verschillende dealerbedrijven geven korting aan leden. Laten we liever deze firma's in ere houden in plaats van her en der op internet dit soort spullen te kopen voor een dubbeltje minder. Groeten, Ton Visser"
Ja Ton, voor een eurootje of wat minder valt het - zeker als niet-clublid - niet mee om daarbij ook het verenigingsbelang in het oog te houden. En die vereniging houdt, méde door middel van de advertentie-inkomsten, wél deze site in de lucht. Want laten we wel zijn: als adverteerder in het clubblad zou ik me wel degelijk 'achter mijn oor krabben' wanneer de leden via een group buy, vooral vanwege het idee wat goedkoper uit te zijn, een flinke partij onderdelen bij de concurrentie aanschaffen.
En natuurlijk is iedereen vrij om te kopen waar hij/zij wil, zeker wanneer dat ook nog eens redelijk voordeliger is. We zijn per slot geen dief van onze eigen portemonnee, toch? Dat werpt de vraag op of er al met bv Estate Services is onderhandeld over hun meest aantrekkelijke aanbod. Als de order maar groot genoeg is, zullen óók zíj het - mijns inziens - niet laten afhangen van een paar euro meer of minder. Scheelt in ieder geval weer aan advertentie-inkomsten...
Adriaan

• noppen20
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
02-05-2018 13:33 #1445724 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Het is een prima bedrijf, met
Het is een prima bedrijf, met prima prijzen, en uitstekende service.
Maar ik heb ze niet benaderd voor wat betreft deze groupbuy.

En ik ga dat ook niet doen.

De reden is heel simpel; kijk even naar hun aanbod van PU.
Behalve wat paddestoelrubbers en stabilisatorstangrubbers hebben ze vrijwel niets aan PU in het assortiment.

Het idee is juist de moeilijker verkrijgbare rubbers (vaak alleen over plas verkrijgbaar) op een goedkope manier deze kant op te krijgen.

Ik snap ergens de gedachte van Ton wel.
Maar in dit geval is het dus TOTAAL niet relevant.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2018 13:48 #1445725 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic De ervaring leert wel, dat
De ervaring leert wel, dat estate services veel meer kan leveren dan wat er in hun webshop staat, soms zelfs ook meer op voorraad heeft. En misschien zouden we met een group buy via hen juist een stimulans kunnen geven om hun assortiment op dat gebied uit te breiden. Als een soort launching customer.

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
04-05-2018 11:09 #1445764 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Poging
Dat lijkt me zonder meer een constructieve suggestie, Willem. Heb eveneens uitstekende ervaringen met Estate Services. Zeker een poging waard, dunkt me.

Adriaan

• noppen20
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
04-05-2018 15:55 #1445765 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Er is contact met Estate
Er is contact met Estate Services.
Ze zijn aan het kijken wat er geregeld kan worden.
Hoor er later meer over.

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
05-05-2018 10:00 #1445775 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Lid
Het zal allicht van invloed zijn wanneer dat onder onze verenigingsvlag gebeurt. Als jij nu nog even snel lid wordt, Noppen20, zijn dat twee vliegen in één klap. Het lidmaatschapsgeld heb je dan bovendien zo terugverdiend :-)

Adriaan

Moderators: Jerry Stam