Interesse peiling groupbuy PU-bussen (UITGESTELD)

• noppen20
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
26-04-2018 11:19 #1107801 door noppen20
****UITGESTELD 01-05*****
Omdat de rubbers van mijn panhard-stang wel eens betere tijden hebben gezien, was ik aan het rondkijken naar PU (PolyUrethaan) bussen hiervoor.
Maar waarom stoppen bij de panhard-stang? En waarom geen groupbuy?
Dus dacht ik, laat ik eens even de intresse peilen....

Waarom PU en niet gewoon rubber?
Nou ten eerste is de levensduur aanzienlijk langer.
Je kunt er (soms) voor kiezen om hardere rubbers te nemen, waardoor de auto wat sportiever wordt.
Maar vooral ook omdat deze makkelijker te monteren zijn. Een aantal bussen (niet allemaal) moeten er normaal gesproken ingeperst worden.
Sommige met zoveel kracht dat de gemiddelde garage er zelfs moeite mee heeft.
PU-bussen werken doorgaans op een nét iets andere manier, waardoor deze niet geperst hoeven te worden.
PU heeft als bijkomend voordeel dat deze aanzienlijk beter bestand zijn tegen olie/benzine dan rubber.

Wie/wat/waar?
Dit eerste bericht is een eerste interesse-peiling.
Ik heb nog geen concrete prijzen of info.
Ik ben nog aan het kijken naar wat, waar te koop is, tegen welke prijs.
Ook heb ik diverse mails uitstaan voor informatie over groepskortingen.

Wat kan ik al wel melden?
Vrijwel elke bus voor de ophanging, kan in PU verkregen worden. (zowel vóór als achter)
Sommige hebben de optie 80sh (hardheid) en 90sh. Sommige alleen in 90sh, maar dat is dan omdat de huidige rubber versie ook al zo stug is.
Prijzen? Prijzen voor de meeste bussen liggen tussen de €10,- á €15,- per stuk (niet per set (L+R), maar per stuk (L of R), en dat is voor sommige al heel goedkoop!)
Sommige zijn nog goedkoper, en sommige zijn net wat duurder. (het is even een richtprijs voor iedereen)
Sommige leveranciers geven korting, sommige minder of niet...

Ik begrijp dat alles nogal vaag klinkt. En dat is het momenteel ook nog.
Maar ik wil niet bakken energie en tijd ergens in stoppen, om er later achter te komen dat er te weinig animo voor is, of de besparing te gering.
Momenteel zit ik wat krap in de tijd, maar hoop volgende week even een lijstje te maken met de rubbers welke besteld kunnen worden, en een betere prijs indicatie.
Heb je (ondanks de zeer wazige en beperkte info) al intresse, laat het hier onder weten.
De eventuele uiteindelijk bestelling zal toch plaatsvinden in een ander draadje wanneer alle info en prijzen beschikbaar zijn.

****Update 30-04****
Eerste update voor wat prijzen betreft. (er staat nog niks vast!!!)
Prijzen zijn voor complete set per auto
-Stabilisatorstang - maat 20/22/23/24/25mm - €24,- per set van 2 (L+R) (80sh of 90sh)
-Kleine stabilisatorstangetjes - bovenste rubbers - €18,- per set van 4 (2xL + 2xR) in 80sh (€20 voor 90sh)
-Reactiearm rubbers - de bekende paddestoelen - €28,- per set van 2 (1xL+1xR) in 80sh (€30 voor 90sh)
-Panhardstang - complete set - €22 voor 80sh of €24 voor 90sh
-Plus €6,50 verzendkosten binnen NL

****UITGESTELD 01-05*****
****Bovenstaande bericht zal aangevuld worden wanneer ik meer informatie binnen krijg*****

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2018 11:29 #1445545 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De ophanging nazien en (waar
De ophanging nazien en (waar nodig) vervangen staat op mijn lijstje. Aangezien het onderhoud door de vorige eigenaar nogal verwaarloosd is, wil ik dan meteen elk rubber maar vervangen. Ik heb dus interesse in een complete kit met alle rubbers voor mijn 740.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2018 12:43 #1445547 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik doe ook mee
Ik wil voor de achterzijde ook zéker de panhardstang en mogelijk meer wel eens in de PU zetten, dus gráág !

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2018 13:40 #1445550 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik heb wel interesse voor
Ik heb wel interesse voor zowel de 940 als de 760 (die in principe gelijk is want van 1985).
Als je ook iets voor de 960-II kunt betekenen heb ik ook daarvoor wel belangstelling voor 1 of 2 sets. Nergens haast mee, zeker niet nadat ik al heb uitgespat bij de LED groupbuy...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2018 15:36 #1445552 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aangezien de rubbers van de
Aangezien de rubbers van de draagarmen bij mijn 960-II ook op zijn dacht ik ook om maar meteen de hele boel te doen. Bij deze dus ook interesse van mijn kant.

• R Newvolvo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2018 15:55 #1445553 door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Interesse
Mooi idee, ik heb interesse voor rubbers voor een 944! Ligt natuurlijk aan de prijzen en de groepskortingen ;)

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2018 20:56 #1445559 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Hee, Noppen,
Hee, Noppen,
Ik zal zeker meedoen met delen waar ik nog pu wil hebben (ben deels al voorzien)
Panhard stang Is wel op redelijk korte termijn welkom, momenteel maakt een Duitse volvo vriend een verstelbare panhardstang voor me ivm verlaging.
Heb nog wel meer pu nodig dan alleen parhard-stang dus zal zeker van de partij zijn.
Erg leuk initiatief...

Grtz Daniel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2018 21:59 #1445563 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Count me in
Goed initiatief, ik ben zeker geïnteresseerd voor mijn 944.
Groeten,
Steef

• R Dobbelaere (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2018 22:26 #1445607 door R Dobbelaere (GAST)
Beantwoord door R Dobbelaere (GAST) in topic Leuk initiatief. Ik ben ook
Leuk initiatief. Ik ben ook wel in voor een set. Voorkant bij goeie korting ook achter.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-04-2018 08:03 #1445639 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi plan
Maar mijn twee rechterduimen vragen hoeveel PU-bussen er nu in totaal op een 945 zitten? En hoeveel tijd kost het om PU en de rest te vervangen? Want loshalen betekent meestal ook van : Laat ik dit ok maar vervangen, de boel ligt nu toch los ..
Er is recent al wat vervangen maar of het rubber of PU was? Moet ik nakijken/navragen.

Moderators: Jerry Stam