Toerental "drop" koude motor

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2018 21:37 #1443743 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Rob,
Hoi Rob,

Bedankt, ik ga zaterdag meteen meten. Makkelijkste dingen eerst...
Heb overigens vandaag een tijd op benzine gereden en dat gaat beduidend slechter dan op lpg. Af en toe een hik en stationair erg onrustig.

Al moet ik wel zeggen dat 1 klep uitgesteld is en nog net voldoet qua speling. Maar dan zou ie op lpg ook last van moeten hebben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2018 11:58 #1443746 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic stage 0
Voordat je componenten van een LH systeem verdenkt, altijd eerst stage 0 zeker stellen.

Dat wil zeggen, staat bougies, bougiekabels (weerstand meten), idem verdelerkap en rotor, vonk controleren, compressie, vacuümsysteem controleren, valse lucht in- en uitlaat traject.

Zit daar ergens iets mis dan geeft dat geen gerelateerde foutcodes. Er worden wel andere "spook"foutcodes gesignaleerd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2018 12:53 #1443764 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo, mijn 745 heeft
Hallo, mijn 745 heeft hetzelfde probleem denk ik.Wanneer ik de motor start en dan direct gas geef, slaat ie af of hobbelt met een knipperend lamba-lampje.
Start ik zonder aan het gas te komen en iets van 20 seconden wacht, hebben ik en de motor geen problemen.Ik den dat ie iets te veel benzine geeft, wat ik wijt aan een vervuilde gasklep. Als er weer beter weer is ben ik van plan deze even te controleren en ws schoon te maken. nb ik rijd alleen op benzine.
groetjes Kasper

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2018 20:11 #1443812 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Kasper,
Hoi Kasper,

Is dit niet een probleem wat Rob eerder beschreef?

Werkt de schakelaar op de as van de gasklep (Throttle Position Sensor) wel goed? Die heeft de ECU nodig om te bepalen of het toerental moet worden bijgeregeld of dat je zelf gas geeft. Zonder bijregeling is het stationaire toerental maar 500 tpm (warm) en koud slaat de motor dan waarschijnlijk af of blijft nét draaien met knipperend lambda lampje.
Meet de schakelaar eens door en controleer of de afstelling niet te kritisch staat (bij koude motor)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2018 12:28 #1443851 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi MRTN, de positie
Hoi MRTN, de positie-schakelaar van de gasklep had ik al eens bekeken met het diagnose-systeem. Als ik van het gas afblijf, kan ik wegrijden van mijn oprit.Na 10 meter een heg en trottoir, dus voetstaps .De toeren van de machine ca 900 ( mooi constant)
Ik heb het idee dat het systeem even wakker moet worden ( 5 seconden) Eigenlijk geen probleem dus. Groetjes Kasper.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2018 16:27 #1443912 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi,
Hoi,

Even een update: Ik heb de auto laten uitlezen bij Bosch Car Service (die kunnen tenminste nog met oudere auto's overweg) en er is geen probleem in de electronica/sensoren.

Wel gaf hij aan dat de kleppen gesteld moeten worden en evt klepstelen slijpen om m onofficieel weer goed te maken als ze uitgesteld zijn. Ook de ontsteking is aan vervanging toe ivm overmatige speling op de as. Verder evt injectoren reinigen. Positie schakelaar gasklep nog niet gecheckt.

Maandag gaan ze verder.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2018 17:02 #1443913 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Klepstelen slijpen houd ik
Klepstelen slijpen houd ik persoonlijk niet zo van: je moet kleppen stellen omdat zowel de zitting als de klep zelf dunner worden (er slaat materiaal weg). Als je een uitgestelde klep afslijpt, heb je weliswaar weer voldoende ruimte om 'm binnen specs te stellen, maar je loopt wel verhoogd risico op een lekke klep, en in extreme gevallen een kop waar je ook geen nieuwe zittingen meer in kunt monteren.
Ik zou dus liever de kop dan reviseren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2018 12:38 #1444483 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi,
Hoi,

Even een update:

Normaal tank ik niet zoveel benzine, zo'n halve tank meestal. Nu maar eens verder volgegooid en dit schijnt te helpen. De auto valt in ieder geval niet meer stil (wel schommelende toerental). Zou de benzinepomp dan toch niet lekker zijn?

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2018 16:38 #1444489 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Of het brandstoffilter
Of het brandstoffilter verstopt... Had je dat al eens vervangen? Zo niet, is dat een goede en goedkope eerste stap.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2018 07:47 #1444524 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee, moet ik nog doen... Had
Nee, moet ik nog doen... Had m besteld bij mijn garage, maar nog niet opgehaald.

Moderators: Jerry Stam