volvo 960 1995 schokt/ bonkt soms bij hogere snelheid ,versnellingsbak? OPGELOST??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2017 14:23 #1441776
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb dit op LPG gehad
Ik heb dit op LPG gehad (hield toen wel in en alleen koud) omdat de filter voor de verdamper verstopt zat. Mogelijk heb je er niets aan maar wie weet trechtert het weer iets zoeken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- A.R.M. van Rijckevorsel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2017 15:20 #1441786
door A.R.M. van Rijckevorsel
Beantwoord door A.R.M. van Rijckevorsel in topic horten op snelweg
zojuist bij Toncar geweest computer uitgelezen bougies vervangen compressie gemeten.
Stationair is de motor wat schokkerig verder is er een probleempje met de nokkenassensor maar geen andere problemen gevonden bij uitlezen en temperatuursensor werkt niet goed.
Wat wel opviel is dat de 1e en 2e zuiger wat nat zijn als je via bougiegat kijkt andere zuigers droog. De compressie is rond de 10 bij alle cylinders.
Vanochtend ook weer een blauwe pluim bij starten. Ook weer olieverbruik
Ook Willem een zeer ervaren monteur heeft in de auto gereden en qua rijgedrag vindt hij er niets op aan te merken.
Hij heeft wat kleine dingen gedaan dus nu weer rijden en kijken of het euvel zich herhaalt.
Mijn vraag aan het forum: overal compressie van 10 is dat ok? (ik heb begrepen dart met name wat aan de hand is als er verschil zit in compressie)
olie verbruik en duidelijk een wat natte 1e en 2e zuiger wat zou dat kunnen betekenen?
Toch maar op zoek gaan naar een ruilblok?? ZO ja waar vind ik een blok met lage KM van een betrouwbare verkoper?
Wordt vervolgd
Stationair is de motor wat schokkerig verder is er een probleempje met de nokkenassensor maar geen andere problemen gevonden bij uitlezen en temperatuursensor werkt niet goed.
Wat wel opviel is dat de 1e en 2e zuiger wat nat zijn als je via bougiegat kijkt andere zuigers droog. De compressie is rond de 10 bij alle cylinders.
Vanochtend ook weer een blauwe pluim bij starten. Ook weer olieverbruik
Ook Willem een zeer ervaren monteur heeft in de auto gereden en qua rijgedrag vindt hij er niets op aan te merken.
Hij heeft wat kleine dingen gedaan dus nu weer rijden en kijken of het euvel zich herhaalt.
Mijn vraag aan het forum: overal compressie van 10 is dat ok? (ik heb begrepen dart met name wat aan de hand is als er verschil zit in compressie)
olie verbruik en duidelijk een wat natte 1e en 2e zuiger wat zou dat kunnen betekenen?
Toch maar op zoek gaan naar een ruilblok?? ZO ja waar vind ik een blok met lage KM van een betrouwbare verkoper?
Wordt vervolgd
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2017 16:49 #1441787
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Vragen
Een compressie van 10 bar is te laag, moet 13 - 15 zijn.
Heb je naar de bougies gekeken die zijn vervangen? Hoe zagen die er uit, met name die van cylinder 1 en 2?
Hoezo een probleempje met de nokkenassensor en een temperatuursensor die niet goed werkte? Wat bedoel je hiermee?
Tijd voor een bezoekje aan het B6304 expertisecentrum in Bleiswijk denk ik (hoi Bert).
Piet
Heb je naar de bougies gekeken die zijn vervangen? Hoe zagen die er uit, met name die van cylinder 1 en 2?
Hoezo een probleempje met de nokkenassensor en een temperatuursensor die niet goed werkte? Wat bedoel je hiermee?
Tijd voor een bezoekje aan het B6304 expertisecentrum in Bleiswijk denk ik (hoi Bert).
Piet
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2017 17:39 #1441788
Beantwoord door A.R.M. van Rijckevorsel in topic Ha Piet,
Ha Piet,
de bougie van 1 en 6 hadden wat kalk (maar zaten er wellicht al in voor de koprevisie en toen waren cylinder 1 en 6 niet zo goed.
bougies cyl 2 3 4 en 5 zagen er goed uit.
toen de bougies eruit waren zag je goed dat zuiger 1 en 2 nat waren en de andere 4 zuigers niet
De auto is uitgelezen daarna gereset en opnieuw uitgelezen en daarin kwam steeds de foutcode van nokkenassensor verder staat de temperatuurmeter altijd meteen al in het midden zelfs als ik de koude motor net gestart heb.
de compressie is met de hand gemeten door de meter op bougiegat te duwen maakt dat nog wat uit?
Bleiswijk??
de bougie van 1 en 6 hadden wat kalk (maar zaten er wellicht al in voor de koprevisie en toen waren cylinder 1 en 6 niet zo goed.
bougies cyl 2 3 4 en 5 zagen er goed uit.
toen de bougies eruit waren zag je goed dat zuiger 1 en 2 nat waren en de andere 4 zuigers niet
De auto is uitgelezen daarna gereset en opnieuw uitgelezen en daarin kwam steeds de foutcode van nokkenassensor verder staat de temperatuurmeter altijd meteen al in het midden zelfs als ik de koude motor net gestart heb.
de compressie is met de hand gemeten door de meter op bougiegat te duwen maakt dat nog wat uit?
Bleiswijk??
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2017 11:01 #1442324
Beantwoord door A.R.M. van Rijckevorsel in topic bonken en schokken tgv nokkenassensor?
samen met Piet en Bert (of eigenlijk was ik toeschouwer) ruim een week geleden de nokkenassensor vervangen. Uitlezen bod gaf aan dat daar een storing in zat. De oude sensor was aan de bovenkant gebroken en gekit..... Was wel even moeilijk omdat alle lpg slangen erg in de weg zaten tijdens de (de)montage. Nu al 400 km gereden en tot nu toe nog geen bonken/horten/ schokken. Wellicht dus toch verkeerde info van de nokkenassensor? Het lambda lampje blijft ook uit. Hoop dat het geen ijdele hoop is dat het probleem nu verholpen is? ga nog wel de kabelboom van de bobines vervangen heb al een nieuwe liggen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2018 19:39 #1451238
Beantwoord door A.R.M. van Rijckevorsel in topic schokkend rijden bij hogere snelheden opgelost
Nadat de nokkenas sensor vervangen is heeft de auto bovenstaand probleem niet meer gehad.
Inmiddels logt er wel een andere motor in en heeft de auto een andere (handigere) eigenaar. De auto reed opeens op 5 poten en bij controle bleek cilinder 1 een druk van o bar te hebben... al 2x kop eraf gehad alle kleppen vervangen etc. Achteraf bleek een van de nieuwe kleppen flink verbrand. (na 10000km....) Maar dat had niets te maken met de nokkenas sensor
Inmiddels logt er wel een andere motor in en heeft de auto een andere (handigere) eigenaar. De auto reed opeens op 5 poten en bij controle bleek cilinder 1 een druk van o bar te hebben... al 2x kop eraf gehad alle kleppen vervangen etc. Achteraf bleek een van de nieuwe kleppen flink verbrand. (na 10000km....) Maar dat had niets te maken met de nokkenas sensor
Moderators: Jerry Stam