volvo 960 1995 schokt/ bonkt soms bij hogere snelheid ,versnellingsbak? OPGELOST??
- A.R.M. van Rijckevorsel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2017 20:55 #1107210
door A.R.M. van Rijckevorsel
volvo 960 1995 schokt/ bonkt soms bij hogere snelheid ,versnellingsbak? OPGELOST?? is gemaakt door A.R.M. van Rijckevorsel
de volvo heeft 900 km geleden totale kleprevisie gehad (zie andere discussie) na probleem distributieriem. Tot gister heeft deze 900 km probleemloos gereden nooit meer dan 3000 toeren gemaakt. maar toen op de snelweg soms plots een kort bonkend echt mechanisch geluid dat je ook echt voeldeals ik dan gas inhield kwam het enkele keren terug als ik gas gaf ging het weg. De motor leek me niet in te houden tijdens het gebonkEr gingen geen lampjes branden, het was zowel op lpg als gas en in de sportstand winterstand en gewone stand van de automaat. Het leek mij te maken hebben met de versnellingsbak? maar kon dan ook weer 10 km rijden zonder problemen en dansen probleem bij gashouden remmen optrekken etc. Vandaag 20 km gereden max 80 km en geen problemen gehad. Kan zoiets bij de versnellingsbak passen? Ik hoop dat de omschrijving een beetje duidelijk is. Kan de garage fiets uitlezen?
BLEEK EEN PROBEEM MET DE NOKKENASSENSOR,DEZE IS VERVANGEN EN INMIDDELS AL 500 KM GEREDEN ZONDER EEN KEER EEN HORT OF STOOT.
BLEEK EEN PROBEEM MET DE NOKKENASSENSOR,DEZE IS VERVANGEN EN INMIDDELS AL 500 KM GEREDEN ZONDER EEN KEER EEN HORT OF STOOT.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2017 20:56 #1441705
Beantwoord door A.R.M. van Rijckevorsel in topic dansen = dan geen
en dansen probleem bij gashouden remmen optrekken etc= en dan geen probleem bij gas geven remmen optrekken etc
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2017 23:48 #1441708
door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Cardanas
Uitlezen kan, maar de kans.dat je iets gaat vinden is niet zo groot.
De cardanas heeft kruiskoppelingen waarop speling kan zitten, of juist niet soepel lopen. Tussenlager steun (rubber) is na vele jaren dienst vaak ook niet top meer, evenals de steun onder de versnellingsbak.
Dit is makkelijk te controleren.
De cardanas heeft kruiskoppelingen waarop speling kan zitten, of juist niet soepel lopen. Tussenlager steun (rubber) is na vele jaren dienst vaak ook niet top meer, evenals de steun onder de versnellingsbak.
Dit is makkelijk te controleren.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2017 09:29 #1441712
Beantwoord door A.R.M. van Rijckevorsel in topic bonken
dank voor je reactie is het gebonk in dt geval afhankelijk van hoe hobbelig een weg is of kan dat ook optreden op de zeer gladde snelweg>
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2017 10:05 #1441714
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Uitlezen
Jij woont toch in de buurt van Delft?
Ik woon in Voorschoten en kan met Vol-FCR de eventuele storingscodes van de automaat uitlezen. Moet je wel bij mij langs komen, ik zit met een enkel in het gips dus kan zelf niet auto rijden.
PIet
Ik woon in Voorschoten en kan met Vol-FCR de eventuele storingscodes van de automaat uitlezen. Moet je wel bij mij langs komen, ik zit met een enkel in het gips dus kan zelf niet auto rijden.
PIet
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2017 10:43 #1441715
Beantwoord door A.R.M. van Rijckevorsel in topic voorschoten
wat een super aanbod!!!! Graag! heb je een pers. bericht gestuurd
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2017 20:04 #1441723
Beantwoord door A.R.M. van Rijckevorsel in topic volvo schokt soms
Heb bij piet de volvo uit laten lezen, geen problemen met de versnellingsbak wel melding engine speed (RPM) sensor signal missing.
Verder weer mee gereden en op de snelweg rond 100km/uur soms even horten en stoten, lijkt toch meer motorisch dan versnellingsbak, ook dit keer geen waarschuwingslampjes die gingen branden en ook geen moment die gehad dat motor ermee zou stoppen. Meldingen verwijderd en binnenkort Toncar mee laten denken. Ook schudt de motor een beetje bij stationair draaien. Suggestie van Piet was kabelboom, honkversterker, bobines?. NB Dank Piet voor je hulp
Verder weer mee gereden en op de snelweg rond 100km/uur soms even horten en stoten, lijkt toch meer motorisch dan versnellingsbak, ook dit keer geen waarschuwingslampjes die gingen branden en ook geen moment die gehad dat motor ermee zou stoppen. Meldingen verwijderd en binnenkort Toncar mee laten denken. Ook schudt de motor een beetje bij stationair draaien. Suggestie van Piet was kabelboom, honkversterker, bobines?. NB Dank Piet voor je hulp
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2017 21:34 #1441724
door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Bobines
Bobines en de kabels en stekkers bovenop het blok zijn inderdaad <a href="
volvo700vereniging.nl/benzine-motoren/ri...-960-over-definitief
">vaak slecht.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2017 11:37 #1441750
Beantwoord door A.R.M. van Rijckevorsel in topic las in ander topic dat je bij
las in ander topic dat je bij elbert bos een reparatie set bobines kabelboom kan bestellen, lijkt me sowieso een goed idee
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2017 12:56 #1441767
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Bonkiebonkie
Even los van alles wat er over is gezegd. Diagnosedenken is systematisch denken. Sluit eerst mechanische oorzaken uit. Motorsteunrubbers en versnellingsbakrubber. Lager aandrijfas. En hardyschijf. Lagers achteraandrijving. Ophanging van de uitlaat. Sommige wormvormige aanhansels bij uitlaatbedrijven zetten pijpen in elkaar en letten niet op de stand zodat een pijp of demper met een soms alarmerend geluid tegen de bodem bonkt.
Verder alles wat van rubber is zoals draagarmrubbers, schokdemperrubbers etc. Bonken is namelijk een mechanisch verschijnsel.
Daarna ga je pas naar andere zaken kijken...
Verder alles wat van rubber is zoals draagarmrubbers, schokdemperrubbers etc. Bonken is namelijk een mechanisch verschijnsel.
Daarna ga je pas naar andere zaken kijken...
Moderators: Jerry Stam