Tik in voorwielophanging
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2017 11:27 #1439656
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hardere tik
Het is echt wel een hardere tik dan een beetje speling op een fusee. Ik dacht eerst dat de bijrijdersstoel met passagier bij hard remmen in de vergrendeling viel (komt wel eens voor na het verstellen van de stoel).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2017 13:26 #1439673
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Naar een sleuteldagje komen?
Naar een sleuteldagje komen?
- noppen20
- Senior lid
-
Minder
Meer
14-08-2017 13:57 #1439704
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Mij een bekend probleem
Mij een bekend probleem
Is bij mij 100% identiek aan jouw verhaal. Zowel met sturen als met remmen, en ook dezelfde kant.
Bij Timen al eens de complete veerpoot er onder uit gehaald, omdat ik ook aan de lager/bevestigings-constructie van de veerpoot dacht. Niets gevonden....
Fusee heb ik al eens vervangen, heeft niets geholpen.
Stuurkogel vervangen...ook geen resultaat
Stabilisatorstangen vervangen (die kleintjes) niets geholpen...
Dit alles heeft niets geholpen, maar ook helemaal niets veranderd aan de tik.
Ik geloof dat Timen wel eens gelijk kan hebben, echter is bij mij het geluid behoorlijk hard, en klinkt niet alsof dit door dergelijk verschuiven van rubber kan worden veroorzaakt. Misschien dat ik wel eens ga proberen om deze rubbers flink in te vetten om zo het slip-stick effect weg te nemen/reduceren. Is natuurlijk maar een lapmiddel, maar werkt het...dan weet ik zeker wat de oorzaak is.
Ik ben op zoek gegaan naar de oorzaak aan de hand van onderstaande link... maar tot op heden zonder resultaat.
www.volvoclub.org.uk/faq/FrontSuspension...l#Clunk_in_Front_End
Is bij mij 100% identiek aan jouw verhaal. Zowel met sturen als met remmen, en ook dezelfde kant.
Bij Timen al eens de complete veerpoot er onder uit gehaald, omdat ik ook aan de lager/bevestigings-constructie van de veerpoot dacht. Niets gevonden....
Fusee heb ik al eens vervangen, heeft niets geholpen.
Stuurkogel vervangen...ook geen resultaat
Stabilisatorstangen vervangen (die kleintjes) niets geholpen...
Dit alles heeft niets geholpen, maar ook helemaal niets veranderd aan de tik.
Ik geloof dat Timen wel eens gelijk kan hebben, echter is bij mij het geluid behoorlijk hard, en klinkt niet alsof dit door dergelijk verschuiven van rubber kan worden veroorzaakt. Misschien dat ik wel eens ga proberen om deze rubbers flink in te vetten om zo het slip-stick effect weg te nemen/reduceren. Is natuurlijk maar een lapmiddel, maar werkt het...dan weet ik zeker wat de oorzaak is.
Ik ben op zoek gegaan naar de oorzaak aan de hand van onderstaande link... maar tot op heden zonder resultaat.
www.volvoclub.org.uk/faq/FrontSuspension...l#Clunk_in_Front_End
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-08-2017 13:13 #1439720
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet de enige
Ik ben dus gelukkig niet de enige. Ik was in gedachten ook de veerpoot al aan het demonteren, maar daar wacht ik voorlopig dan maar even mee. Nu de PU paddenstoelen ingespoten, misschien doet dat iets. Maar ook ik heb twijfels omdat de tik tamelijk hard klinkt.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-08-2017 18:40 #1439721
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Ik heb het met een v90 en een
Ik heb het met een v90 en een 960.
De v90 heeft (in verschillende stappen en over vele kilometers) o.a. nieuwe draagarmen, alle rubbers, kogels, schokdempers, remschijven, klauwen, naven, lagers en spoorstangen gehad. Toch bij hard remmen, achteruit rijden+sturen en/of inparkeren over een drempel al sinds ik hem heb een redelijk harde 'klonk' vanaf de voorkant, alsof er iets verspringt.
Nooit iets kunnen vinden wat los zit of er uitziet alsof het verschuift.
Toen kocht ik er een 960 bij. Vers van de 1e eigenaar en door de dealer onderhouden dus zonder dat Powerflux er met z'n tengels aan had gezeten. Die maakt dat geluid ook..
Nu is de 960/v90 anders dan de 740/940 maar het fenomeen is herkenbaar
De v90 heeft (in verschillende stappen en over vele kilometers) o.a. nieuwe draagarmen, alle rubbers, kogels, schokdempers, remschijven, klauwen, naven, lagers en spoorstangen gehad. Toch bij hard remmen, achteruit rijden+sturen en/of inparkeren over een drempel al sinds ik hem heb een redelijk harde 'klonk' vanaf de voorkant, alsof er iets verspringt.
Nooit iets kunnen vinden wat los zit of er uitziet alsof het verschuift.
Toen kocht ik er een 960 bij. Vers van de 1e eigenaar en door de dealer onderhouden dus zonder dat Powerflux er met z'n tengels aan had gezeten. Die maakt dat geluid ook..
Nu is de 960/v90 anders dan de 740/940 maar het fenomeen is herkenbaar
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2017 01:16 #1439735
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Even
wat relativeren.
meerdere apk keurmeesters kunnen niets vinden.
van alles vervangen wat niets helpt.
Lekker zo laten lijkt me.
Behoefte om de volvo perfect te hebben herken ik wel maar schaar het nu gewoon onder karakter en je hebt er geen last meer van. Goedkoopste oplossing.
Zou mijn benadering zijn. Maar dat is ook maar een mening natuurlijk.
meerdere apk keurmeesters kunnen niets vinden.
van alles vervangen wat niets helpt.
Lekker zo laten lijkt me.
Behoefte om de volvo perfect te hebben herken ik wel maar schaar het nu gewoon onder karakter en je hebt er geen last meer van. Goedkoopste oplossing.
Zou mijn benadering zijn. Maar dat is ook maar een mening natuurlijk.
Moderators: Jerry Stam