Tik in voorwielophanging
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2017 09:43 #1106942
door V700 register
Tik in voorwielophanging is gemaakt door V700 register
Voor het eerst gemerkt tijdens de vakantie, als ik ver naar links stuur en achteruit rijd, dan hoor ik één keer een harde tik uit de rechter voorpoot. Daarna lijkt alles weer gewoon, totdat ik vooruit rijdend een keer stevig rem. Dan hoor ik dezelfde tik, alsof er iets weer op zijn plaats schiet. Daarna niets meer aan de hand.
Bij het achteruit rijden staat het wiel natuurlijk behoorlijk dwars op de rijrichting en wil de veerpoot naar achteren kantelen. Ik denk zelf aan het taatslager bovenin de veerpoot, maar weet zo even niet hoe die precies is opgebouwd. Zo op het oog zie ik geen losse bevestigingspunten of gebroken veer.
Wat zou er loos kunnen zijn?
Bij het achteruit rijden staat het wiel natuurlijk behoorlijk dwars op de rijrichting en wil de veerpoot naar achteren kantelen. Ik denk zelf aan het taatslager bovenin de veerpoot, maar weet zo even niet hoe die precies is opgebouwd. Zo op het oog zie ik geen losse bevestigingspunten of gebroken veer.
Wat zou er loos kunnen zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2017 10:50 #1439614
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb ook zoiets
Als ik de bocht omga heb ik een "kloink"
Net alsof het een gebroken veer is, zelf al gezocht en ook bij de APK kwam er niets uit...
Wie weet hebben we hetzelfde ?
Net alsof het een gebroken veer is, zelf al gezocht en ook bij de APK kwam er niets uit...
Wie weet hebben we hetzelfde ?
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2017 20:14 #1439616
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic spirale veer
uit het rubber of rubber kapot?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2017 01:06 #1439621
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hahaha
Hallo Volvosti
Met remmen hoor ik 'm niet, maar bij flink insturen, zowel voorwaarts als achterwaarts. Twee garages hebben nog niks gevonden. Het gebeurt sinds er een gereviseerd stuurhuis in gezet is. 945 modeljaar 1991.
groetjes
Mathy
Met remmen hoor ik 'm niet, maar bij flink insturen, zowel voorwaarts als achterwaarts. Twee garages hebben nog niks gevonden. Het gebeurt sinds er een gereviseerd stuurhuis in gezet is. 945 modeljaar 1991.
groetjes
Mathy
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2017 09:41 #1439626
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Kan zijn de rubbers van de reactiestangen
De rubbers van de reactiestangen willen nog wel eens dat klonk geluid veroorzaken. Bij scherp insturen komt de carrosserie omhoog. De rubbers willen niet langzaam verdraaien maar komen dan ineen wel een stuk verder.(stick slip effect) Ook met nieuwe PU-rubbers kun je dit hebben omdat de conussen in de draagarmen veelal ribbels vertonen van de vorige gewone rubbers. Eigenlijk moet je bij nieuwe PU-rubbers de draagarmen ook vervangen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2017 10:15 #1439627
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Reactiestangen al vervangen
Het was er al toen ik hem kocht en ik heb er nieuwe reactie stangen op gezet, het geluid blijft, vind het niet vervelend maar ben toch nieuwsgierig wat het is, rubber van veer lijkt mij niet onlogisch..
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2017 10:45 #1439628
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Het zit anders
In de draagarm zit de conus.
Een nieuwe reactiestang zal niet wat uitmaken. Die zet er nieuw onder als het achterste dikke rubber niet goed meer is.
Een nieuwe reactiestang zal niet wat uitmaken. Die zet er nieuw onder als het achterste dikke rubber niet goed meer is.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2017 10:46 #1439629
door Timen Smit
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2017 10:47 #1439630
door Timen Smit
Een nieuwe reactiestang zal niet wat uitmaken. Die zet je er nieuw onder als het achterste dikke rubber niet goed meer is.
Een nieuwe reactiestang zal niet wat uitmaken. Die zet je er nieuw onder als het achterste dikke rubber niet goed meer is.
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2017 19:14 #1439651
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Zit er misschien speling op
Zit er misschien speling op de fusees?
Moderators: Jerry Stam