Kachelstanden werken nauwelijks
- R Newvolvo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-05-2017 19:33 #1437412
door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Deels opgelost
Na een vacuumslang uit de EGR vervangen te hebben (overigens alle vacuumslangen vervangen) zijn de standen bijna perfect te selecteren. Wel komt er nog lucht bij het raam als ik hem alleen op voetenstand heb staan. Is dit bij jullie ook zo?
Ook komt er bij de voeten een andere temperatuur lucht dan bij het raam en fluctureert de temperatuur nogal. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Ook komt er bij de voeten een andere temperatuur lucht dan bij het raam en fluctureert de temperatuur nogal. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-05-2017 22:08 #1437415
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Altijd lucht bij het raam
Altijd lucht bij het raam klopt, dat staat ook in je instructieboekje. Je houdt daar altijd iets luchtstroom voor ontwaseming.
Andere temperatuur is wat minder logisch, en fluctueren ook. Dat laatste zou bijvoorbeeld aan de zonsensor kunnen liggen: ik heb weleens de indruk dat die erg sterk ingrijpt.
Andere temperatuur is wat minder logisch, en fluctueren ook. Dat laatste zou bijvoorbeeld aan de zonsensor kunnen liggen: ik heb weleens de indruk dat die erg sterk ingrijpt.
- R Newvolvo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2017 00:28 #1437421
door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Fijn om te horen dat de
Fijn om te horen dat de regelkleppen in ieder geval niet defect zijn. Bij de Lexus van de oudeheer stroomt ook constant lucht naar het raam heb ik vandaag opgemerkt. Gelukkig niks om me druk over te maken.
Zonnesensor was inderdaad ook mijn eerste ingeving. Werkt deze echter ook als alle standen op manueel, dus NIET op auto staan? In dat geval zou (gedeeltelijk) afplakken misschien een optie zijn.
Zonnesensor was inderdaad ook mijn eerste ingeving. Werkt deze echter ook als alle standen op manueel, dus NIET op auto staan? In dat geval zou (gedeeltelijk) afplakken misschien een optie zijn.
- R Newvolvo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-06-2018 15:49 #1447003
door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Update
Na eindelijk de airco gerepareerd te hebben (condensor en droger vervangen), maar eens de tijd genomen om de vacuumverdeler uit elkaar te halen. Resultaat: het gele slangetje lekt het meest, gevolgd door de witte en de zilveren. Afdichten is geen optie voor mij (iets met perfectionisme, haha). Zou ik dan nieuwe vacuumpotjes moeten kopen?
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-06-2018 18:02 #1447008
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Gele
Het is waarschijnlijk alleen de gele. De witte is de hoofdleiding vanaf de motor en wordt vervuild vanuit de gele leiding.
En ja dan moet je zo'n nieuwe vacuüm balg/actuator bestellen. Staat in onderstaand topic volgens mij een bestelnummer.
volvo700vereniging.nl/node/9437
En ja dan moet je zo'n nieuwe vacuüm balg/actuator bestellen. Staat in onderstaand topic volgens mij een bestelnummer.
volvo700vereniging.nl/node/9437
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-06-2018 20:36 #1447009
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Als je onder het stuur de
Als je onder het stuur de gele slang losneemt en deze Ff afdopt heb je meteen resultaat.
Deze balg heeft 3 opties/standen.
Met afdoppen nog maar 2.
Alleen voorraam werkt nog,
Voorraam en voeten ook maar op stand alleen voeten blijft het hetzelfde als de gezamelijke optie.
Die balg gaat zeer vaak kapot bij de optie voeten (intern lek in balg)
Op deze manier Is het hoogstens 5 minuten werk.
Als je de luchtbalg wilt vervangen dan kan dit ook.
Moet wel halve dash uit elkaar.
Misschien wel een optie om dan meteen je warmtewisselaar (verwarming) te vervangen als dit nog niet Is gedaan.
Deze houden het ook niet eeuwig.
En airco delen.
Wordt wel wat duurder maar dash uit elkaar halen in niet mijn hobby.
Ik zou het in een keer allemaal doen als je er toch al aan begint maar dat Is natuurlijk ieder zn eigen keuze.
Grtz Daniel
Deze balg heeft 3 opties/standen.
Met afdoppen nog maar 2.
Alleen voorraam werkt nog,
Voorraam en voeten ook maar op stand alleen voeten blijft het hetzelfde als de gezamelijke optie.
Die balg gaat zeer vaak kapot bij de optie voeten (intern lek in balg)
Op deze manier Is het hoogstens 5 minuten werk.
Als je de luchtbalg wilt vervangen dan kan dit ook.
Moet wel halve dash uit elkaar.
Misschien wel een optie om dan meteen je warmtewisselaar (verwarming) te vervangen als dit nog niet Is gedaan.
Deze houden het ook niet eeuwig.
En airco delen.
Wordt wel wat duurder maar dash uit elkaar halen in niet mijn hobby.
Ik zou het in een keer allemaal doen als je er toch al aan begint maar dat Is natuurlijk ieder zn eigen keuze.
Grtz Daniel
- R Newvolvo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-06-2018 12:57 #1447031
door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Apart?
Bedankt mannen voor de info.
Dashboard is al een keer uit elkaar geweest om de kachelradiator te vervangen. Wat een #$%&* karwei. Gelukkig weet ik nu wel hoe het zit, zodat ik er niet weer een hele dag mee bezig ben. Echter, vanochtend gebeurde er iets raars. Had even snel al het zwarte vuil dat te zien is op de foto schoongemaakt. Wat vacuum testjes gedaan en slangen weer aangesloten en goed aangedrukt. En ja hoor, de stand "hoofd" doet het gewoon weer. Heb ik iets over het hoofd gezien, of puur toeval?
Dashboard is al een keer uit elkaar geweest om de kachelradiator te vervangen. Wat een #$%&* karwei. Gelukkig weet ik nu wel hoe het zit, zodat ik er niet weer een hele dag mee bezig ben. Echter, vanochtend gebeurde er iets raars. Had even snel al het zwarte vuil dat te zien is op de foto schoongemaakt. Wat vacuum testjes gedaan en slangen weer aangesloten en goed aangedrukt. En ja hoor, de stand "hoofd" doet het gewoon weer. Heb ik iets over het hoofd gezien, of puur toeval?
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-06-2018 21:41 #1447037
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Klopt
In normale rij toestand is er er niks aan de hand en levert de motor genoeg vacuüm. Maar zodra je gas geeft valt het vacuüm voor het systeem weg en gaat die naar de voetenstand staan blazen totdat er weer genoeg vacuüm is om de kleppen te bedienen.
Moderators: Jerry Stam