brandstofpomp

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2017 00:39 #1106594 door V700 register
brandstofpomp is gemaakt door V700 register
Ik heb begrepen dat er 2 brandstofpompen in de 940 zitten: 1 in de tank en 1 onder de achterbank. Welke pomp hoor je zoemen als je t contact aanzet?

rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2017 09:23 #1436091 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beide want ze zittrn samen op
Beide want ze zittrn samen op het pomp relay.

Onder de auto die hoor je een paar tellen en als je de tank openzet hoor je er ook eentje.

Relay begeeft het weleens, computers van eerste paar jaar, zoals de 561 en 563 zijn berucht met defect brandstofpomp circuit.

Als je een van de 2 pompen niet hoort. Eerst 12v meten onder auto en kofferbak. Iemand vragen om contact om te zetten.

Geen 12v, overbruggingsrelay monteren, nog geen 12v. Dan zit het in de computer.

Maar heb je wel overal 12v. En werkt alleen de tank in de pomp? De pomp onder de auto wil weleens een vastlopen. Ferme tik erop en meestal begint die dan weer. Tijd voor vervanging.

069 bosch pomp is de vervanger voor fb/ft motoren met laagdruksysteem (niks met lpt en hpt turbo te maken). Deze kost origineel 87 euro, geen imitatie aub. Je moet dan wel oogjes solderen aan de kabel. Is toch al degelijker dan de originele stekkertjes en die zullen zwaar geoxydeerd zijn.

Niet voor kjet, dat is een hoog druk systeem. Pompen van kjet niet op een fb/ft hangen vinden de injectoren niet zo een feest, vooral de brandstofdrukregelaar.

Over die laatste gesproken, die gaan naar 20-30 jaar ook weleens kapot. Dus check of je retour brandstof werkt.

Check je injectorrail, aan de onderkant zit vanaf het jaar dat de koudestart injector achterwegen wordt gelaten een drukmeetventiel. Kun je makkelijk druk meten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2017 09:26 #1436092 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij een defecte computer
Bij een defecte computer altijd ke hoogspanning circuit nalopen. Bobine, verdelerkap, rotor, bougies en vooral de kabels. Als die lek zijn en vonken op het blok gaat de conputer niet leuk vinden. Computer zit bij rechtervoet bijrijder. Maar daar zou ik vooral eerst niet vanuit gaan.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2017 22:21 #1436131 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Die waar je op zit
Hallo Rob

Je hoort de pomp onder de bestuurdersstoel.

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2017 10:20 #1436157 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foutje??
Dat dacht ik ook Mathy, dus ik was van mening: of die pomp, of het relais is kapot. Maar de garage gaat de in-tank pomp vervangen. Is dat logisch?

• Reinier Verbeek
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-04-2017 12:08 #1436158 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic meten is weten
Als de pomp onder je kont wel 12/14 V heeft, maar geen geluid maakt is het niet logisch om de in tank pomp te vervangen.

• Reinier Verbeek
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-04-2017 12:12 #1436159 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic niet alle 940's hebben een pomp onder de bestuurdersstoel?
Bij mij (1997) zit buiten onder de vloer alleen maar een filter. Ik hoor wel een pomp zoemen, maar weet niet waar?

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2017 12:24 #1436161 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Benzinefilter
Zit het benzinefilter onder de bodem bij de stoel dan heb je 1 pomp die meteen voor de druk op de benzinerail zorgt.
Zit er op die plaats een pomp dan is dat de hoofdpomp. In de tank zit dan een hulppomp die alleen de brandstof naar de hoofdpomp opvoert.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2017 22:04 #1436305 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is onwaar. 740/940 met
Dat is onwaar. 740/940 met redblock heeft altijd 2 pompen. Bij kjet zit filter in motorruimte. Grote kjet pomp en accumulator (drukregelaar) onder de auto en in tank pomp.

Bij f/ft. Lh jetronic 2.4 zit het filter en de kleinere pomp (stuk minde duk dan kjet) onder de auto en ook een pomp in de tank
de drukregelaar zit bij lh jetronic 2.4 op de injectorrail.

Dit komt doordat bij kjet mechanische injectie en de injectoren altijd openstaan dus retour altijd open is. Bij lh jetronic is dit variabel, alle injectoren zouden theoretisch dicht kunnen zitten. Om dit te regelen heb je een brandstofdrukregelaar op injectorrail die op vacuum werkt en zorgt dat er altijd 3 bar op t systeem staa. Kjet zit veel hoger, tegen 6 bar.

• Reinier Verbeek
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
13-04-2017 10:18 #1436309 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic ik kan mijn pomp onder de auto niet vinden.
Hoi Daniel, waar zit die pomp onder de auto? Ik heb een 940 1997 b230FK. De auto wilde een keer niet starten wellicht toch een pomp die het niet deed?

Moderators: Jerry Stam