Middenlager cardan as - speling?

• R Newvolvo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2017 17:24 #1436833 door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Vervangen
Over een week een afspraak bij Timen om het te vervangen. Ben echter bang dat, zoals al vaak op dit forum is vermeld, er na het vervangen alleen ergere trillingen zullen ontstaan. We will see..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2017 13:36 #1436857 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Het nieuwe lager moet
Het nieuwe lager moet natuurlijk wel even opnieuw uitgelijnd worden. Die spookverhalen over trillingen zou ik verder niet zo geloven: Timen heeft dit vaker gedaan, en een groot deel van de verhalen komt door een serie aftermarket lagers met te hard rubber. Ik heb het nog niet meegemaakt bij de lagers die ik zelf heb (helpen) vervangen.

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2017 21:34 #1436868 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Spookverhalen?
De trillingen na vervangen van het tussenlager zijn echt geen spookverhalen.

Autotechniek Raalte, Technotrans en Terberg Hoogeveen hebben het alle drie niet op kunnen lossen. Technotrans en Terberg zijn ingeschakeld door Autotechniek Raalte overigens, omdat die er zelf niet uit kwamen.
Er zijn in eerste instantie een origineel rubber en lager gebruikt. De monteur beweerde het ook als eens bij een 240 gedaan te hebben. Later is er ook nog een Meyle rubber geprobeerd, etc.
Na ruim twee maanden en €1400 had ik nog steeds last van trillingen.
Nog eens €500 verder voor het proberen op te lossen door van der Werf en uiteindelijk een andere cardanas en tussenlager, omdat mijn eigen cardanas inmiddels compleet om zeep geholpen was.
En dan zijn ook nog eens beide dorpels beschadigd door een twee koloms brug, wat me ook nog eens minimaal €2000 kost om te repareren.
En wat heb ik dan? Een auto in precies dezelfde staat als voor het vervangen van het tussenlager. Ik, de trilling bij wegrijden is iets minder.
Ik wou dat het waar was, spookverhaal. Dan had ik nu nog een kleine €4000 extra op mijn rekening staan, had ik nu een trillingsvrije auto, had ik nog een beetje vertrouwen in garages en een stuk meer plezier aan de S90 gehad.

Maar goed, Timen schijnt wel erg goed te zijn en heeft erg veel ervaring met de 900 serie. Het lijkt me heel verstandig om het door iemand met kennis van zaken te laten doen en niet zomaar een garage.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2017 11:22 #1436881 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ja, en tegenover jouw
Ja, en tegenover jouw (inderdaad bekende) verhaal staat minimaal een stuk of twintig clubauto's die op sleuteldagen en via Rob Barten van een nieuw rubber zijn voorzien zonder enig probleem. En, toegegeven: de 940 van Willem V die vergelijkbare problemen als de jouwe had. Totdat het "originele" nieuwe lager was vervangen uit eentje van de serie die wel de juiste hardheid rubber had...

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2017 11:39 #1436884 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Willem, geloof me, het zijn
Willem, geloof me, het zijn echt geen spookverhalen.
Bij Carlo werd er zelfs een tijd gewoon het liefst een andere tweede hands cardan onder gezet met een nog goed rubber omdat ook zij hier problemen mee hadden (inmiddels opgelost ivm andere leverancier zoals eerder beschreven).
Ik moet er binnenkort ook weer aan geloven bij 940 van mn vrouw.
Die meeste rubbers zijn gewoon veel te hard.

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2017 12:24 #1436887 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Andere leverancier
Volvo levert nu dus wel betere rubbers van een andere leverancier.
Het mooiste is dat ze mij een jaar of twee terug vertelden dat er geen klachten bekend waren. Ja, dat zal wel, vandaar dat ze nu andere leveren. En zowel bij Carlo Schmidt, als op dit forum, als bij Timen was bekend dat die dingen veel te hard waren,.
Het gezeik had wellicht voorkomen kunnen worden als Volvo wel fatsoenlijke onderdelen geleverd had. Maar zowel Volvo als de Volvo dealer als Volvo Cars lopen lekker weg voor hun verantwoordelijkheid.

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2017 23:29 #1436960 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic zo zijn ze soms
Kan het nog wel sterker vertellen trouwens ,
Met de motorfiets, hele blok aan gort door een uit elkaar spattende koppeling.
Nee, toeval , Nooit eerder klachten gehad maar wel een verbeterde koppeling uitgebracht. Coulance 0,0
Foto op de ligfiets trouwens ?

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2017 23:32 #1436961 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic alhoewel....
Ik las even terug. Dit is toch ook wel dramatisch om te lezen.
Wat een gezeik en wat een geld ermee kwijt

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2017 16:14 #1436991 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Ligfiets
Ja, mijn profielfoto is inderdaad op de ligfiets genomen, een Challenge Fujin SL1.
Op dit moment heb ik er twee, een Challenge Hurricane en een Challenge Chamsin.
Laatst nog de 200km toerversie van de Amstel Gold Race gefietst met de Chamsin.

• R Newvolvo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2017 22:04 #1437122 door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Hopen
Hopen dat mijn trillingen bij accelereren woensdag bij Timen verholpen gaan worden. Ik hou jullie op de hoogte!

Moderators: Jerry Stam