Brandstof tekort Volvo 740

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2017 19:03 #1435965 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic kan
Je hebt twee filters; een nabij de hoofdbenzinepomp onder bestuurdersstoel en een onderaan/nabij de vlotter. Ik zou proberen allereerst de eerste te vervangen.

Kun je brandstofdrukken meten. Dan zou daar eerst mee beginnen om die te meten bij lage toeren. Voor een k-jet moet die vlgs mij standaard boven de 5 bar zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2017 23:20 #1435977 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oke dan doe ik dat. Hoe meet
Oke dan doe ik dat. Hoe meet ik de druk?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2017 21:32 #1436020 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vanaf bepaald bouwjaar heb je
Vanaf bepaald bouwjaar heb je een drukmeet nippel op de injector rail. Is erop gekomen toen de koudestart injector afgeschaft werd. Gaat om LH Jetronic 2.4, waar ik van uit ga hier bij dit model voertuig.

Luchtmassameter controleren, gasklephuis reinigen, gasklepsensor controleren op werking, stationair regelaar controleren. Ontsteking nalopen. Bougies, verdelerkap, rotor, bougiekabels controleren op vals vonken (lekkende kabels). Lambdasonde controleren. Computer uitlezen op foutmeldingen. Dan auto resetten door accupool paar uur los te gooien en dan computer nog eens uitlezen.

Dat is het probleem bij gas wagens, te weinig op benzine rijden zorgt voor versnelde veroudering van het systeem.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2017 02:16 #1436044 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de uitleg!
Bedankt voor de uitleg!

Moderators: Jerry Stam