Remmen voor
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2016 10:56 #1431185
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Met de juiste types van Toyo
Met de juiste types van Toyo heb je juist heel wat meer remcapaciteit, reserve in bochten en comfort. Oftewel: in 16 inch zijn de T1R van Toyo nog steeds een aanrader, al is het ontwerp van de band inmiddels wat ouder. Ik heb nog niet iets gevonden wat echt beter is in die prijsklasse, en dat is inclusief de Uniroyal Rainsport 3 die ik nu heb onder de 940.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2016 12:15 #1431214
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Andere auto
Willem, je hebt het met de 940 over een totaal ander scenario. Een 940 weegt wat 1400kg? Een Alto weeg 605kg. De 940 heeft 16inch velgen. De Alto heeft 12inch velgen. Er was niet of nauwelijks wat te kiezen voor die pietepeuterige wieltjes van een Alto.
Cor-Jan
Cor-Jan
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2016 15:16 #1431218
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat weet ik: de Toyo's die ik
Dat weet ik: de Toyo's die ik bedoel zijn ook niet leverbaar in de 15 inch maat van de 940, alleen in 16 en 17 inch.
Ik bedoelde maar te zeggen dat een merk minder zegt dan een bandentype. En inderdaad: sommige lijnen van Toyo zijn dramatisch slecht.
Ik bedoelde maar te zeggen dat een merk minder zegt dan een bandentype. En inderdaad: sommige lijnen van Toyo zijn dramatisch slecht.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2016 20:21 #1431232
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewoon origineel Volvo spul
Gewoon origineel Volvo spul er onder (beslist geen Skandix).
Ben zelf een hele pittige rijder en geloof me, voor dat de Volvo remmen je in de steek laten moet je gek, echt heel gek doen.
En als weetje: als er een Volvo (laat model) op de sloop staat is als eerste de remmerij er af gehaald. De 700 jongens en de bangers zijn er gek op i.v.m. de remcapaciteit, dat zegt genoeg denk ik.
Wil je helemaal top remmen zet er dan ook nieuwe voorschokbrekers en toplagers onder.
Wil je echt te gek remmen bestel dan ook nog een veerpootbrug (b.v. bij Timen).
Green Stuff is leuk (maar erg duur) en heeft best wel wat opwarm tijd nodig,
Just my 2 cents
Ben zelf een hele pittige rijder en geloof me, voor dat de Volvo remmen je in de steek laten moet je gek, echt heel gek doen.
En als weetje: als er een Volvo (laat model) op de sloop staat is als eerste de remmerij er af gehaald. De 700 jongens en de bangers zijn er gek op i.v.m. de remcapaciteit, dat zegt genoeg denk ik.
Wil je helemaal top remmen zet er dan ook nieuwe voorschokbrekers en toplagers onder.
Wil je echt te gek remmen bestel dan ook nog een veerpootbrug (b.v. bij Timen).
Green Stuff is leuk (maar erg duur) en heeft best wel wat opwarm tijd nodig,
Just my 2 cents
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2016 00:48 #1431270
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ???????????????
Hallo Rob/Dronten
Opwarmtijd? Ik rijd er al drie jaar mee, nooit wat van gemerkt. Volgens Google doe ik er 9 minuten over om op het werk te komen en vice versa. Misschien dat de auto beter remt als ik daar 5 minuten van maak, maar dat ga ik niet uitproberen.
groetjes
Mathy
Opwarmtijd? Ik rijd er al drie jaar mee, nooit wat van gemerkt. Volgens Google doe ik er 9 minuten over om op het werk te komen en vice versa. Misschien dat de auto beter remt als ik daar 5 minuten van maak, maar dat ga ik niet uitproberen.
groetjes
Mathy
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2016 10:56 #1431276
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Ok
Ok ik denk dat ik wel aardig om ben voor Volvo. GreenStuff ga ik dan later eens proberen.
Cor-Jan
Cor-Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2016 21:48 #1431290
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Mathy, ik bedoel na een
Hoi Mathy, ik bedoel na een paar keer flink remmen (opwarmtijd) zijn de green stuff's op hun best. Maarruh... weet bijna zeker dat jij nooit snelheden rijdt waarbij je flink moet remmen (is een grapje he, stangen zeg maar).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2016 19:04 #1432830
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volvo = bosch/brembo. Made in
Volvo = bosch/brembo. Made in Italy/China/India. Remschijven altijd China. Jaja China. Je leest t goed.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2016 20:25 #1432833
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 302mm remmen van 850R-V70
302mm remmen van 850R-V70 turbo. Brackets er bij scoren en je hebt een prima upgrade die goed onder de meeste 16" past.
Al bij 700 en 850 gedaan. Bijna plug and play* en alles met Volvo slijtagedelen.
www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=156900
Altijd prima mee door de APK en een rondje circuit deden ze ook vrolijk mee (wel normaal doen).
*Enkel twee ringen per kant voor de schroeven vinden/maken in 6,3mm dikte.
Al bij 700 en 850 gedaan. Bijna plug and play* en alles met Volvo slijtagedelen.
www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=156900
Altijd prima mee door de APK en een rondje circuit deden ze ook vrolijk mee (wel normaal doen).
*Enkel twee ringen per kant voor de schroeven vinden/maken in 6,3mm dikte.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2016 23:03 #1432836
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Remklauwen
De zuigers in de remklauwen gaan soms vastzitten. Volkomen normaal, zegt niets over kwaliteit of slijtage.
Bij een beurt of in ieder geval bij het vervangen van de blokken altijd controleren op vastzitten en zo nodig gangbaar maken. Een klusje van niks. Nieuwe monteren is leuk, maar het is net zoiets als de wagen vervangen wanneer de asbak vol is...
Ook een goede gewoonte: Iedere twee jaar remolie vervangen en de remmen en koppeling góed ontluchten. Wanneer de blokken en schijven goed zijn remt-ie als een ehhh.... Volvo die bijna stil staat!
Bij een beurt of in ieder geval bij het vervangen van de blokken altijd controleren op vastzitten en zo nodig gangbaar maken. Een klusje van niks. Nieuwe monteren is leuk, maar het is net zoiets als de wagen vervangen wanneer de asbak vol is...
Ook een goede gewoonte: Iedere twee jaar remolie vervangen en de remmen en koppeling góed ontluchten. Wanneer de blokken en schijven goed zijn remt-ie als een ehhh.... Volvo die bijna stil staat!
Moderators: Jerry Stam