Draagarmrubbers

• Paul Goossens (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2016 15:10 #1430809 door Paul Goossens (GAST)
Beantwoord door Paul Goossens (GAST) in topic iets meer info waar ik die
iets meer info waar ik die precies moet zien? foto?

Ook rammelt het stuur ietsjes wanneer ik rem. eerste vermoeden was scheve remschijven, maar aangezien ik die enkele maanden geleden vervangen heb lijkt me dat sterk..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2016 16:59 #1430811 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stuurhuishouding
Als je wagen gewoon lekker strak stuurt en wanneer je ook bij lage snelheden tot 30 km geen waggelen waarneemt dan zijn je voorste draagarmrubbers hoogstwaarschijnlijk niet meteen het probleem.
Een klonk geluid kan goed door de 2 reactiestangetjes of door versleten rubbers die grote reactiestang vasthouden.
Maargoed, kan natuurlijk ook goed een fuseekogel of stuurkogel zijn die dat geluid geeft, of uit het stuurhuis of stuurkolom komen. Als je het zeker wilt weten moet hij ergens op de brug en met bandenlichters worden gevoeld waar er speling is. Is er geen garage in de buurt die dat even wil checken voor je?

De reactiestangen kun je al voor rond de 10-20 euro online aanschaffen, montage is heel simpel bij de 960, als dat al niet zou lukken dan niet zelf aan de andere rubbers beginnen verder..

De rubbers op de triangel zelf vervangen is te doen zegt men.
De grote rubbers zijn niet heel moeilijk, als je maar goed bestudeerd hoe ze er in moeten (zie topic van mij hierover van vorige week) en ze niet beschadigd bij het inpersen, maar de kleine rubbers zijn haast onmogelijk om te lossen
uit deze armen. Is mij gewoon gewoon niet gelukt, en ik heb echt alles geprobeerd..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2016 18:12 #1430814 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan niet missen: er zit voor
Kan niet missen: er zit voor aan beide kanten een klein vertikaal stabilisatie stangetje dat je kan zien zitten als je het stuur wat naar 1 kant draait: ik heb er inmiddels 2 versleten in 6 jaar. Kost vrijwel niets. Het geluid dat het bij mij veroorzaakt lijkt als of je een loszittende rammelende accu of zoiets onder kap hebt of dat je motorkap niet dicht zit maar in de vergrendeling.

Trillend stuur met remmen zijn vaak minder vlakke remschijven (keer te warm geworden bij lang remmen en op rem blijven staan voor verkeerslicht). Kan je auto gewoon oude mee worden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2016 18:13 #1430815 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic (en ja, dat kan ook bij
(en ja, dat kan ook bij nieuwe schijfremmen)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2016 19:56 #1430818 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kromme schijven
Kromme schijven komen juist vaak voor bij nieuwe schijven.
Een oneffenheidje dat is ontstaan op de schijf heet een kromme schijf. Dit door te hard te remmen voor een noodstop of wanneer je in de file hebt gestaan met een automaat gebeurt dit ook al snel. Kan ook door oude blokken en nieuwe schijven omdat ze 'niet goed passen', omdat de blokken oneven zijn geworden door de oude schijven.
Je kunt ook nog controleren of de remblokken überhaupt wel goed op hun plek zitten, als de veer niet goed vast zit kunnen ze ook nog gaan dansen namelijk, met veel krassen op de schijf tot gevolg.
Dit alles geeft trilling bij het remmen, want het remblok moet over een bobbel of groef heen, bij contact (remmen).
Wat helpt is een paar weken lang steeds met een hele lange remweg stoppen.
Dus zacht remmen, zo vaak als het kan.
Dus dan schuur je als het ware je schijven. Uiteraard alleen als dit veilig kan.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2016 00:08 #1430866 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Signatuur
Hallo Volvisti

De "handtekening", ook wel "signatuur" genoemd, verschijnt NIET in het eerste bericht in een draadje. Wel in ieder volgend bericht.

groetjes

Mathy

Moderators: Jerry Stam