Olie stop leak
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2017 06:43 #1438394
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Die zelfgemaakte pijp lijkt
Die zelfgemaakte pijp lijkt niet zo fijn te lopen als de originele: daar krijg je spijt van als je kleppen moet stellen, want zo te zien zit hij dan in de weg.
Pakkingen van de warmtewisselaar (ik wist niet dat die op een redblock ook zit) zijn er inderdaad eentje om in de gaten te houden en tijdig te vervangen: bij mijn V90 is een van de koelwaterslangen aan die wisselaar gesprongen omdat hij verzwakt was door de olie (de druppel blijft aan die slang hangen...). Het hele pakket van slangen en keerringen voor de wisselaar bleek amper 25 euro te kosten bij de dealer, dus daarom hoef je het niet te laten.
Pakkingen van de warmtewisselaar (ik wist niet dat die op een redblock ook zit) zijn er inderdaad eentje om in de gaten te houden en tijdig te vervangen: bij mijn V90 is een van de koelwaterslangen aan die wisselaar gesprongen omdat hij verzwakt was door de olie (de druppel blijft aan die slang hangen...). Het hele pakket van slangen en keerringen voor de wisselaar bleek amper 25 euro te kosten bij de dealer, dus daarom hoef je het niet te laten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2017 08:36 #1438402
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De pijp pak je makkelijker
De pijp pak je makkelijker weg dan de originele beide uiteinden zitten gewoon met 16mm slang aangesloten bovendien worden de originele pijpjes van onze Volvo erg broos waardoor deze bij het minste of geringste breken.
Ook ben je het T stukje kwijt waar snel verstopping in ontstaat.
Vind de pakkingring nog redelijk duur in verhouding dan he was origineel iets van 7 euro, maar moest wel besteld worden kwam niet zo vaak voor dat deze vervangen werd zeiden ze bij Volvo.
Ook ben je het T stukje kwijt waar snel verstopping in ontstaat.
Vind de pakkingring nog redelijk duur in verhouding dan he was origineel iets van 7 euro, maar moest wel besteld worden kwam niet zo vaak voor dat deze vervangen werd zeiden ze bij Volvo.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2017 14:30 #1438457
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Geen troep gebruiken, hulde
In een carter hoort motorolie, en niet anders. Geen bier, aardbeienjam of aspirine. Ook biefstukken werken niet positief uit.
Hulde, het enige verstandoge antwoord tot dusver.
Hulde, het enige verstandoge antwoord tot dusver.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2017 14:40 #1438460
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Druppeltjes
Het plankje lijkt een creatief idee, ik zou eerder gaan voor een sponsje op voor pampers (voor een blije droge Volvo)..
Lekkende keerringen? Vervangen. Dat is het enig juiste antwoord.
Maar ook vervangen wanneer je er bij 'in de buurt' zit. Bijvoorbeeld bij het vervangen van een koppelingsplaat en drukgroep is het volgende verstandig. Vliegwiel er uit en achterste krukaslager vervangen, vliegwiel weer monteren. Daarna het priseas-toplager er uit en vervangen. Daarna pas de koppeling monteren met een nieuw drukgroeplager en de versnellingsbak weer aan de motor hangen.
Zou je later alleen een priseastoplager of een keerring moeten vervangen dan krijg je het hele circus opnieuw, Zonde van de tijd.
Ook een veelgemaakte fout: Bij het vervangen van een keerring is vaak een soort slijt-rilletje van de lip zichtbaar. Plaats de nieuwe keerring dusdanig dat de lip op een 'schoon' deel van de as valt. Dan dicht het beter, zal ik maar zeggen...
Lekkende keerringen? Vervangen. Dat is het enig juiste antwoord.
Maar ook vervangen wanneer je er bij 'in de buurt' zit. Bijvoorbeeld bij het vervangen van een koppelingsplaat en drukgroep is het volgende verstandig. Vliegwiel er uit en achterste krukaslager vervangen, vliegwiel weer monteren. Daarna het priseas-toplager er uit en vervangen. Daarna pas de koppeling monteren met een nieuw drukgroeplager en de versnellingsbak weer aan de motor hangen.
Zou je later alleen een priseastoplager of een keerring moeten vervangen dan krijg je het hele circus opnieuw, Zonde van de tijd.
Ook een veelgemaakte fout: Bij het vervangen van een keerring is vaak een soort slijt-rilletje van de lip zichtbaar. Plaats de nieuwe keerring dusdanig dat de lip op een 'schoon' deel van de as valt. Dan dicht het beter, zal ik maar zeggen...
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2017 15:24 #1438466
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik moest even terugzoeken
Ik moest even terugzoeken waar die opmerking over troep in het carter op sloeg. Blijkt, dat dat een post van bijna een jaar geleden is, eerder in dit draadje, over slick50 en aanverwanten.
Daar ben ik het uiteraard helemaal mee eens, maar er staat ook een tip over ATF bij de motorolie. Als spoelmiddel kort voor een olieverversing kan dat weinig kwaad, al kan het tegenwoordig ook netter: de professionele produkten zoals Forte zijn gelukkig inmiddels vrij verkrijgbaar en niet meer alleen aan professionele bedrijven voorbehouden.
En ja: zo'n spoelbeurt kan genadeloos blootleggen dat er een paar keerringen aan vervanging toe zijn. Net als motorolie met goede reiniging, zoals volsyntheet.
Daar ben ik het uiteraard helemaal mee eens, maar er staat ook een tip over ATF bij de motorolie. Als spoelmiddel kort voor een olieverversing kan dat weinig kwaad, al kan het tegenwoordig ook netter: de professionele produkten zoals Forte zijn gelukkig inmiddels vrij verkrijgbaar en niet meer alleen aan professionele bedrijven voorbehouden.
En ja: zo'n spoelbeurt kan genadeloos blootleggen dat er een paar keerringen aan vervanging toe zijn. Net als motorolie met goede reiniging, zoals volsyntheet.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2017 18:29 #1438469
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja maar,
Smeerkaas dan Jur, als dat bij jou net zoveel kost als gewone kaas? Of smeert dat ook niet?
Groeten,
Groeten,
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2017 01:16 #1438616
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Waar
Gaat dit nog over ?
Groeten niet uit Zweden maar gewoon uit NL.
Groeten niet uit Zweden maar gewoon uit NL.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2017 22:05 #1438713
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ho Ho onze dame heeft alleen
Ho Ho onze dame heeft alleen maar een klein beetje last van ongemak daar onder aan zoals veel oudere dames op leeftijd dit wel hebben.
en nee als oma voor dat ongemak naar de dokter gaat wordt ze ook niet direct op de operatie tafel gegooid om het ongemak te verhelpen.
Nee eerst proberen met een maatverbandje en een pilletje.
Zo ook bij onze dame (plankie werkt tot op heden nog perfect)
en nee als oma voor dat ongemak naar de dokter gaat wordt ze ook niet direct op de operatie tafel gegooid om het ongemak te verhelpen.
Nee eerst proberen met een maatverbandje en een pilletje.
Zo ook bij onze dame (plankie werkt tot op heden nog perfect)
Moderators: Jerry Stam