Olie stop leak

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2016 15:05 #1105614 door V700 register
Olie stop leak is gemaakt door V700 register
Goedendag luitjes,

Na alles wat enigszins verdacht was, en wat te maken kon hebben met mijn olie lekkage heb ik dit inderdaad ook bijna helemaal verholpen.

Alleen er blijft altijd standaard een druppel hangen aan mijn versnellingsbak en ben er wel bijna zeker van dat dit uit de achterste krukas keerring komt.

Vind het niet de moeite om hier nou alles voor uit te gaan bouwen, maar had al wat positieve artikelen gelezen over olie stop leak.

En heb dan ook besloten om dit is te proberen.

Dus hierbij de test heb het er vandaag in gegooid ga binnenkort een eind rijden en zal over een poosje hier verslag van uit brengen of het spul nu echt gewerkt heeft of niet.

Groet Peet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2016 15:10 #1429310 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Olie stop leak
Foto s

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2016 21:18 #1429314 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Herkenbaar
Hoi Peet,

Dat druppeltje op de foto komt me zeer bekend voor... Dat heb ik onlangs ook bij mijn 940 ontdekt. Volgens de kenners hier op het forum kan dat geen kwaad, echter ben ik benieuwd of de 'oil stop leak' werkt.

Succes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2016 23:56 #1429401 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewoon een half
Gewoon een half koffiebekertje ATF bij je olie gooien, helpt perfect want maakt je rubbers weer soepel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2016 14:53 #1430370 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aub die troep niet gebruiken,
Aub die troep niet gebruiken, genoeg over te vinden op internet. Slijtage van je motor gaat daarna nog harder, is leuk spul als je de auto verkoopt anders ver weg van blijven.

quote van ander forum

Slik 50 en andere rotzooi, nooit maar dan ook nooit in je motor gieten!!!

Wat o.a slick50 doet is ruimte's opvullen, die niet opgevult moeten worden.

Zoals de hoongroeven in de cilinder, die zijn ervoor zodat er olie in kan zitten en zo je zuiger smeren, en zorgt voor afdichting!

Hierdoor zal je motor veel, heel veel sneller slijten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2017 09:57 #1438366 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goedendag mensen,
Goedendag mensen,

Olie stop leak er ongeveer een jaar in gehad heeft mijn in ziens niet echt geholpen,
toch ook dit jaar besloten na een olie verversing om het nog een keer te proberen.
Baat het niet schaad het niet.
En nee doe er echt geen ATF olie in of slick 50.

Overigens wel weer wat verbeteringen aan gebracht ivm lekkages zo begon ook ineens de bovenste nokkenas keerring te lekken en zelf olie uit de olie vuldop.
Maar eens aan het zoeken gegaan bleek carterventilatie verstopt te zitten (T stukje) en de pijp gebroken te zijn.
Toen besloten zelf een pijp te maken na voorbeeld van een mede forumlid hier werkt perfect en staat nog goed ook.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2017 10:12 #1438367 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook aan de twee koelslangen
Ook aan de twee koelslangen van de warmtewisselaar bleef ik druppels olie houden ook na het vervangen van pakkingen turbo retourleiding die nu overigens prima droog is.
Het vervelende is dat deze olie de neiging heeft de slangen op te lossen heb deze ivm koelvloeistof lekkage ook al een keer moeten vervangen.

Na het een poosje aangekeken te hebben tot de conclusie gekomen dat de pakkingring tussen warmtewisselaar en warmtewisselaar huis lekt.

Nu ik toch olie ging verversen dit maar meteen aan te pakken, viel mij op dat maar weinig mensen deze afdichtingsring vervangen.

Terwijl dit vrij eenvoudig is.
zoals op de foto is te zien is de nieuwe pakkingring duidelijk dikker, omdat de pakkingring in een kraag zit kan de oude pakkingring nooit goed meer afdichten ondanks dat de silicone pakking nog wel soepel was.

Wel goed opletten dat je de juiste pakkingring besteld zit er ook nog 1 tussen warmtewisselaar huis en motorblok.
De groene op de foto is dus de verkeerde!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2017 10:21 #1438368 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De druppel olie aan de
De druppel olie aan de versnellingsbak heb ik voorlopig met een beetje huisvlijt opgelost.

Heb van een stukje triplex een plankje gemaakt wat precies onder het vliegwiel huis doorloopt, het idee is dat de triplex de olie goed opneemt als het plankje verzadigd is schroef ik hem er onder uit en zaag na voorbeeld van de oude weer een nieuwe uit.

Kijken of dit werkt.

Nou dit was het weer.
Groet Peet

• Reinier Verbeek
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-06-2017 10:28 #1438370 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic uitlaat, zilverfolie?
Hoi Peet,

Supergoed, minder olie in het milieu. Ik heb nu alleen een twijfeltje, normaal ben ik helemaal niet zo. Maar een van olie verzadigd plankje zo dicht bij de uitlaatbocht? Ik zou er een soort van hitteschildje op maken, en eigenlijk zou ik het u-tje om de uilaat heen van ijzer maken. Verder een goed idee, had het niet bedacht.

Succes reinier

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2017 10:39 #1438371 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt heb ook zitten denken
Klopt heb ook zitten denken aan brandgevaar, maar heb het plankje behoorlijk ruim om de uitlaat heen weggezaagd, ook nog zitten denken om iets op het plankje te maken waar de olie in opgezogen wordt , beetje sponsachtig materiaal maar heb besloten dat ivm brandgevaar niet te doen.

Het is overigens niet zo dat de olie er uit zeikt, maar meer om die enkele druppel die er van afvalt op te vangen en niet op mijn oprit terecht komt.

Hou het verder wel even goed in de gaten zit nog in de test fase.

Groet Peet

Moderators: Jerry Stam