Passen veerpoten 740 16V van 1991 onder 960 van '93?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2016 15:07 #1430657
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Laat mij de ABS dubbelzuiger
Laat mij de ABS dubbelzuiger klauw eens zien? Vanaf het begin, toen de pomp nog in de kofferbak zat, is dat bij mijn weten een enkelzuiger klauw geweest.
Ik heb wel een 940 ZONDER ABS gehad, waarbij ook de kruiselings gescheiden remmen gebruikt zijn: dus enkelzuiger remmen met minder oppervlak, gecombineerd met de ontbrekende extra veiligheid van ABS. Misschien wel een sterker onderbemeten remsysteem dan de vroege 740 met zijn 262 remmetjes...
Dat er bij ABS geen dubbel circuit is gebuikt heeft Volvo geprobeerd te verkopen als overbodig, maar het was natuurlijk gewoon een centenkwestie. Rolls Royces met ABS hebben gewoon dubbel-rondom gescheiden: het KAN echt wel!
Ik heb wel een 940 ZONDER ABS gehad, waarbij ook de kruiselings gescheiden remmen gebruikt zijn: dus enkelzuiger remmen met minder oppervlak, gecombineerd met de ontbrekende extra veiligheid van ABS. Misschien wel een sterker onderbemeten remsysteem dan de vroege 740 met zijn 262 remmetjes...
Dat er bij ABS geen dubbel circuit is gebuikt heeft Volvo geprobeerd te verkopen als overbodig, maar het was natuurlijk gewoon een centenkwestie. Rolls Royces met ABS hebben gewoon dubbel-rondom gescheiden: het KAN echt wel!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2016 11:35 #1430702
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic upgrade 14" naar 15" wat is er nodig?
Ik heb inderdaad de onderbemeten 262 remmetjes met dubbele zuigers 40mm van Bendix. Wat zou ik nodig hebben voor 15"? (met behoud van de dubbele zuigers?
Ik kom er met Vadis niet uit. De beugel is dat voldoende? Vadis wil me niet vertellen wat het onderdeelnummer is: code NS (no stock???) bij zowel de 14 als 15 inch variant. De 14 inch beugel heb ik echter ooit eens gekocht in 2007 en heeft nummer 8251152 staat op de bon. Op internet kan ik datzelfde nummer terugvinden bij volvopartswebstore en GCP. Volvopartswebstore wil me echter ook niet vertellen wat het nummer voor de 15 '' versie is.
Iemand een idee wat je nodig hebt? Kan ik de bendix klauwen houden? Of mag ik over naar de (dubbele) Girling?
Tot nu toe had ik nooit problemen met deze remmetjes, ik houd gewoon afstand tot de voorligger en rijd pas hard als er ruimte is.
Maar we zijn deze zomer de Alpjes eens overgetuft met 5 mensen, de kampeerboel, koffer op het dak en de fietsen achterop. Toen vond ik de vertraging toch af en toe niet heel geruststellend ....
Rob
Ik kom er met Vadis niet uit. De beugel is dat voldoende? Vadis wil me niet vertellen wat het onderdeelnummer is: code NS (no stock???) bij zowel de 14 als 15 inch variant. De 14 inch beugel heb ik echter ooit eens gekocht in 2007 en heeft nummer 8251152 staat op de bon. Op internet kan ik datzelfde nummer terugvinden bij volvopartswebstore en GCP. Volvopartswebstore wil me echter ook niet vertellen wat het nummer voor de 15 '' versie is.
Iemand een idee wat je nodig hebt? Kan ik de bendix klauwen houden? Of mag ik over naar de (dubbele) Girling?
Tot nu toe had ik nooit problemen met deze remmetjes, ik houd gewoon afstand tot de voorligger en rijd pas hard als er ruimte is.
Maar we zijn deze zomer de Alpjes eens overgetuft met 5 mensen, de kampeerboel, koffer op het dak en de fietsen achterop. Toen vond ik de vertraging toch af en toe niet heel geruststellend ....
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2016 13:05 #1430703
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bendix beugel 15'' onderdeelnummer: 8251151
Toch maar eens bij Girling in Vadis gekoekeloerd en daar staan de nummers wel netjes opgeschreven:
8251155 Girling 14'' uit Vadis
8251153 Girling 15'' uit Vadis
8251152 Bendix 14'' van de bon
Dus maar eens recreatief vergelijkbare nummers geprobeerd met Google en bij de eerste was het raak
www.skandix.de/en/spare-parts/brakes/bra...ndix-287-mm/1010857/
Met dank aan Skandix.
Niet dat het leverbaar is ofzo
Rob
8251155 Girling 14'' uit Vadis
8251153 Girling 15'' uit Vadis
8251152 Bendix 14'' van de bon
Dus maar eens recreatief vergelijkbare nummers geprobeerd met Google en bij de eerste was het raak
www.skandix.de/en/spare-parts/brakes/bra...ndix-287-mm/1010857/
Met dank aan Skandix.
Niet dat het leverbaar is ofzo
Rob
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2016 15:15 #1430705
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Gelukkig kan je het nog vrij
Gelukkig kan je het nog vrij eenvoudig van een sloopauto afhalen.
Wat je nodig hebt:
- Een set 15 inch wielen (want 14 inch past niet met de grotere remmen)
- De beugels van de 287 remmen
- De klauwen van de 287 remmen als die niet van hetzelfde merk zijn als je huidige remmen
- De 287 remschijven zelf (uiteraard)
- Remblokjes als je de klauwen moet wisselen (of eigenlijk altijd, als je nieuwe remschijven plaatst)
In de meeste gevallen heb je dus alleen die beugels nodig en kan de rest blijven zitten. Dat maakt het gelijk een vrij kleine klus om te wisselen: je hoeft niet te ontluchten enzo. De klauwen hoeven helemaal niet los maar kunnen gewoon van de pennen geschoven worden en aan de veer opgebonden worden.
Wat je nodig hebt:
- Een set 15 inch wielen (want 14 inch past niet met de grotere remmen)
- De beugels van de 287 remmen
- De klauwen van de 287 remmen als die niet van hetzelfde merk zijn als je huidige remmen
- De 287 remschijven zelf (uiteraard)
- Remblokjes als je de klauwen moet wisselen (of eigenlijk altijd, als je nieuwe remschijven plaatst)
In de meeste gevallen heb je dus alleen die beugels nodig en kan de rest blijven zitten. Dat maakt het gelijk een vrij kleine klus om te wisselen: je hoeft niet te ontluchten enzo. De klauwen hoeven helemaal niet los maar kunnen gewoon van de pennen geschoven worden en aan de veer opgebonden worden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2016 16:40 #1430706
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hartelijk dank :-)
Ben op zoek naar twee beugels
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2016 23:44 #1430716
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic NS
Hallo Rob
Als ik me niet vergis, staat NS inderdaad voor "No Stock". Géén voorraad. Oftewel, "dit onderdeel wordt niet los verkocht".
BTW de betekenis van alle door Vadis (en Vida en de microfiches) gebruikte afkortingen, zou in Vadis (en Vida en de microfiches) moeten staan. Ergens helemaal aan het begin.
groetjes
Mathy
Als ik me niet vergis, staat NS inderdaad voor "No Stock". Géén voorraad. Oftewel, "dit onderdeel wordt niet los verkocht".
BTW de betekenis van alle door Vadis (en Vida en de microfiches) gebruikte afkortingen, zou in Vadis (en Vida en de microfiches) moeten staan. Ergens helemaal aan het begin.
groetjes
Mathy
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2016 08:35 #1430731
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Praktijk
Op mijn diesel zitten de klauwen met dubbele zuigers. Dezekomen inderdaadvaak vast te zitten. In de loop der tijd van alles aan gedaan. Revisie klauwen erop. Tweemaal per jaar bij bandenwisseling zuigers losmaken en invetten. Als laatste actie de revisie klauwen zelf gereviseerd. Nu blijven ze los.
Met de enkele zuigers van de lpt's heb ik veel minder werk. Al kijk ik ook daar bij bandenwissel of er niet iets vast zit.
Belangrijkste feit is dat je veel makkelijker remt met het systeem met enkele zuigers dan met de dubbele.
Met de enkele zuigers van de lpt's heb ik veel minder werk. Al kijk ik ook daar bij bandenwissel of er niet iets vast zit.
Belangrijkste feit is dat je veel makkelijker remt met het systeem met enkele zuigers dan met de dubbele.
Moderators: Jerry Stam