Het roesten van de remschijf beschermplaten...
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2016 00:15 #1425465
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic inspuiten
inspuiten met blanke tectyl voor montage.
wat houdt het werk in?
wat houdt het werk in?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2016 01:26 #1425466
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Adrian,
75 euro betalen voor 1 zo'n plaat die onder je vingers wegroest? Pff. Nee hoor. Het is een aanfluiting van het merk. Gewoon zelf maken uit aluminium. Dat houdt dan stand voor zover die plaat echt nut heeft.
Ik snap er niks van maar het is idd uit pisbakkenstaal gemaakt. Flinterdun, gaat niet mee met de tijd en is weer rot. Hopeloss dei plaat is mijn ervaring.Vreemde is wel: 240, 740,760.. geen probleem. 960 I, en 960II: weggerot. En nog andere zaken trouwens die wegrotten bijde 960.
Ik snap er niks van maar het is idd uit pisbakkenstaal gemaakt. Flinterdun, gaat niet mee met de tijd en is weer rot. Hopeloss dei plaat is mijn ervaring.Vreemde is wel: 240, 740,760.. geen probleem. 960 I, en 960II: weggerot. En nog andere zaken trouwens die wegrotten bijde 960.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2016 01:29 #1425467
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alu
als je zo'n plaat uit aluminium maakt kost je dat mss 2 euro.... En 75 euro origineel bij de garage.. schandalig...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2016 01:44 #1425468
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het is echt schandalig..
Je gaat toch geen 75 euro betalen voor een stalen plaat van een paar tienden gram? Hoeveel weegt dat nou? Als je dat gewicht weg brengt naar de oud ijzerbour krijg je er mss 2 cent voor. Jongens, niet doen. Wees inventief en maak het zelf. Zo moeilijk is het niet. Iedereen kan dat zelf maken.
Robert
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2016 06:51 #1425469
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Corrosie......
Als je ze van aluminium maakt krijg je last van "Galvanische Corrosie".
Hierbij wordt het aluminium opgegeten door het staal.
Hierbij wordt het aluminium opgegeten door het staal.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2016 08:34 #1425476
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Die stofplaat is geen vlakke
Die stofplaat is geen vlakke plaat:
www.estateservices.nl/remmen/rem-onderde...-rechts-met-abs.html
Als ik bedenk hoe lang ik bezig ben om dergelijke vormen van vlakke plaat te maken, heb ik best drie, vier tientjes per kant over voor kant-en-klaar...
Ik ga er direct van uit, dat een vlakke vorm overal zou aanlopen, als het al past, met nare bijgeluiden als gevolg. Of domweg krom waait in de rijwind.
Als ik bedenk hoe lang ik bezig ben om dergelijke vormen van vlakke plaat te maken, heb ik best drie, vier tientjes per kant over voor kant-en-klaar...
Ik ga er direct van uit, dat een vlakke vorm overal zou aanlopen, als het al past, met nare bijgeluiden als gevolg. Of domweg krom waait in de rijwind.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2016 08:35 #1425477
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Jij betaalt toch ook meer dan
Jij betaalt toch ook meer dan pakweg 75 euro voor een 960? Kwa oud-ijzerprijs zijn die ook niet meer waard...
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2016 10:03 #1425481
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic RVS
Als je het goed wilt doen maak ze dan van "RVS" Er denk ik nog wel wat klopwerk nodig om tot een passend deel te komen
Trouwens de kant en klare kosten voor of met ABS kosten "ergens" 28 euro. Die voor, voor zonder ABS kosten 25 euro.
Trouwens de kant en klare kosten voor of met ABS kosten "ergens" 28 euro. Die voor, voor zonder ABS kosten 25 euro.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-02-2016 21:29 #1425523
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic @robertm
qoute
75 euro betalen voor 1 zo'n plaat die onder je vingers wegroest? Pff. Nee hoor. Het is een aanfluiting van het merk. Gewoon zelf maken uit aluminium. Dat houdt dan stand voor zover die plaat echt nut heeft.
ff goed lezen 2 stuks voor 75 euro. En zo als reeds gezegd. Een vlak stuk aluminium gaat niet als stofkap. moet je toch wel weten als Volvo rijder. Trouwens van geen 1 merk zijn de stofkappen plat. Gaat hem dus niet worden. Gewoon Volvo stofkappen kopen en in de tectyl zetten oid.
ff goed lezen 2 stuks voor 75 euro. En zo als reeds gezegd. Een vlak stuk aluminium gaat niet als stofkap. moet je toch wel weten als Volvo rijder. Trouwens van geen 1 merk zijn de stofkappen plat. Gaat hem dus niet worden. Gewoon Volvo stofkappen kopen en in de tectyl zetten oid.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-02-2016 14:21 #1425673
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Bij
Bij 7 series zijn ze vaak ook alwel weggerot....vooral bij de voorste veerpoten, achteras blijft meestal wel "ok" in mijn eigen ervaring.
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
Moderators: Jerry Stam