electrische ramen weigeren af en toe
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2016 10:22 #1104912
door V700 register
electrische ramen weigeren af en toe is gemaakt door V700 register
Beste Forumleden,
Mijn electrische ramen aan de bestuurderszijde weigert zo nu en dan. Wanneer de storing optreed zijn de lichtjes van het bedieningspaneel uit. Bediening aan de bijrijders kant doet het wel. Soms door het portier open en dicht te doen, is de storing even weg. Ik heb de stekkers van het bedieningspaneel al even gecontroleerd en met contactspray in gespoten. Wat denken jullie? draadbreuk, of misschien het paneel zelf dat kaduuk is? Als de storing er niet is, doet de electromotor prima zijn werk: geen haperingen ofzo. Hoor graag van jullie!
Groetjes,
Tijs
Mijn electrische ramen aan de bestuurderszijde weigert zo nu en dan. Wanneer de storing optreed zijn de lichtjes van het bedieningspaneel uit. Bediening aan de bijrijders kant doet het wel. Soms door het portier open en dicht te doen, is de storing even weg. Ik heb de stekkers van het bedieningspaneel al even gecontroleerd en met contactspray in gespoten. Wat denken jullie? draadbreuk, of misschien het paneel zelf dat kaduuk is? Als de storing er niet is, doet de electromotor prima zijn werk: geen haperingen ofzo. Hoor graag van jullie!
Groetjes,
Tijs
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
30-01-2016 11:00 #1425071
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Draadbreuk
Dit is typisch gedrag van een draadbreuk. Dat of een gammele schakelaar, die kan je namelijk ook demonteren en schoonmaken. Gezien de constructie van de schakelaar verdenk ik de draadboom. Kijk eens voorbij de schakelaar naar de aansluiting van de motor. Die stekker en bedrading is een storingsgevoeligere set. (de draden lopen langs scherpe randen in de deur)
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2016 15:17 #1425077
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Of schakelaar
Of even een andere schakelaar proberen
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2016 15:34 #1425079
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Via
Hallo Volvisti
De spanning voor de schakelaars in de passagiersdeur en de achterdeur komt via de schakelaars in de bestuurdersdeur. Dus als het aan de bedrading ligt, zou je verwachten dat de schakelaars in de bestuurdersdeur het wel doen en de rest niet. Of dat alle schakelaars het niet doen. Daarom vermoed ik dat het in de schakelaar(s) zit en niet in de bedrading.
Let wel op bij het demonteren van de schakelaars. Het framepje waar ze in zitten is niet gemaakt op demontage van de schakelaars en de kans is dan ook zeer groot dat er wat afbreekt. Inhakend op wat Jerry zegt: Probeer een andere schakelaar vóór je de "oude" uit het framepje haalt.
groetjes
Mathy
De spanning voor de schakelaars in de passagiersdeur en de achterdeur komt via de schakelaars in de bestuurdersdeur. Dus als het aan de bedrading ligt, zou je verwachten dat de schakelaars in de bestuurdersdeur het wel doen en de rest niet. Of dat alle schakelaars het niet doen. Daarom vermoed ik dat het in de schakelaar(s) zit en niet in de bedrading.
Let wel op bij het demonteren van de schakelaars. Het framepje waar ze in zitten is niet gemaakt op demontage van de schakelaars en de kans is dan ook zeer groot dat er wat afbreekt. Inhakend op wat Jerry zegt: Probeer een andere schakelaar vóór je de "oude" uit het framepje haalt.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2016 19:52 #1425085
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb dan weliswaar een 740
Ik heb dan weliswaar een 740 en dus geen bedieningspaneel met lampjes.
Maar ik heb het ook gehad: de elektrische ramen deden het dan een tijdje niet en dan in een keer weer wel.
Oorzaak: relais!
Maar ik heb het ook gehad: de elektrische ramen deden het dan een tijdje niet en dan in een keer weer wel.
Oorzaak: relais!
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-02-2016 21:49 #1425211
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic gammel
Gammel contact slot is ook een optie.
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2016 00:15 #1425216
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Allemaal
Hallo Gerben
Als het aan het contactslot zou liggen, deden álle schakelaars het niet.
groetjes
Mathy
Als het aan het contactslot zou liggen, deden álle schakelaars het niet.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2016 15:30 #1425335
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic doet het weer
Stekkers nagekeken, hielp niet. Uit frustratie een hard aan draadkabel tussen portier en carrosserie getrokken: de ramen doen het weer!?? Eens kijken hoe lang dit goed gaat. Tot nu toe een aantal dagen en de wasstraat.
Dank voor jullie tips en adviezen!
gr. Tijs
Dank voor jullie tips en adviezen!
gr. Tijs
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2016 16:56 #1425338
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Stekker
In de B-stijl zit een stekker.
Misschien dat je die even moet controleren?
Misschien dat je die even moet controleren?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2016 23:00 #1425342
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Electric windows modification
I started to experience strange problems with operation of both front windows (on 1991 Volvo 940): they would open very slowly, or not, and close also very slowly, or not at all. It was not a mechanical problem. On some days they would work fine, then not. Few times I could simply not close the windows completely, and it became very annoying. Nothing looked wrong with the fuse box, nor any manipulation with the wires there or below the dashboard could have effect. Somehow I think there was some connection with the outside temperature and moist in the air, but cannot really claim there was some real dependency (on cold days it was more frequently there, than on warmer days)
So I discovered which was the main + lead towards the windows. I did that with the use of live + connected to the sewing needle, through an 8 amp fuse, and piercing carefully the wires on the windows switches box, and discovered that when there is good + connection provided there, windows work fine. I cut the original installation and connected the wires for both windows to the + from the radio constant + lead (the radio on my car has 2 red + wires, the thinner one is constant +), so I have the windows now fully operational without the key in the contact lock. This I find now much more comfortable solution than the original scheme with the contact lock on or engine running, as windows can be moved up or down at any time.
So I discovered which was the main + lead towards the windows. I did that with the use of live + connected to the sewing needle, through an 8 amp fuse, and piercing carefully the wires on the windows switches box, and discovered that when there is good + connection provided there, windows work fine. I cut the original installation and connected the wires for both windows to the + from the radio constant + lead (the radio on my car has 2 red + wires, the thinner one is constant +), so I have the windows now fully operational without the key in the contact lock. This I find now much more comfortable solution than the original scheme with the contact lock on or engine running, as windows can be moved up or down at any time.
Moderators: Jerry Stam