interieurfilter in 740
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2016 13:49 #1424720
door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Nazoeken.
Ik zal het eens in mijn oude rekeningmap nazoeken ( soms is het wel handig als je alles bewaart) maar begin jaren 90 reed ik een 740 en daar had ik via de dealer een aftermarket interieurfilter in. Die zat zeker niet onder de paravan maar onder het dashbord in het kanaal van waaruit de blower de lucht aanzoog. Wellicht kan ik op de rekeningen nog een merk en/of onderdeelnummers achterhalen. Het werkte prima met alleen de bemerking dat de capaciteit van de blower bij een beslagen voorruit iets minder was waardoor het ietsje langer duurde voordat de voorruit ontwasemd was.
@Jeroen: als je ziet hoe zo'n interieurfilter er na 15000 km uitziet, dan heeft het volgens mij toch wel enig nut. Ik heb er eentje in mijn 480 en in de VW Up maar die zijn roetzwart na 15000 km. Maar zoals zoveel: als je het niet hebt, mis je het (meestal) ook niet.
Groeten, Jan.
@Jeroen: als je ziet hoe zo'n interieurfilter er na 15000 km uitziet, dan heeft het volgens mij toch wel enig nut. Ik heb er eentje in mijn 480 en in de VW Up maar die zijn roetzwart na 15000 km. Maar zoals zoveel: als je het niet hebt, mis je het (meestal) ook niet.
Groeten, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15-01-2016 18:04 #1424731
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic opening onder de parafaan
Deze die ik heb wordt onder de parafaan in de opening van de blower gedrukt. Van onderen via de blower kan ook maar zie je wat minder of het filter goed zit. Qua werk is het om het even.
Alle interieurfilters worden aan buitenlucht en vocht bloot gesteld ook bij de nieuwe types. filters zijn daarvoor behandeld en moeten ook regelmatig vervangen worden. Het interieur heeft zeker nut, zo wordt de voorruit veel minder snel vuil aan de binnenzijde , waardoor deze ook mindersnel beslaat.
Verder heeft het een groot voordeel voor mensen met astma / COPD.
qua blaas vermogen lever ik niets in ECC is een airmix systeem die ten alle tijde cabinelucht en buitenlucht gebruikt. Indien het filter meer verstopt raak zal deze in verhouding steeds meer cabine lucht worden gebruikt.
In mijn dagelijkse auto gebruik ik het filter wel echter in de 780 niet dit is zonde van het filter met max 300 km per jaar.
Alle interieurfilters worden aan buitenlucht en vocht bloot gesteld ook bij de nieuwe types. filters zijn daarvoor behandeld en moeten ook regelmatig vervangen worden. Het interieur heeft zeker nut, zo wordt de voorruit veel minder snel vuil aan de binnenzijde , waardoor deze ook mindersnel beslaat.
Verder heeft het een groot voordeel voor mensen met astma / COPD.
qua blaas vermogen lever ik niets in ECC is een airmix systeem die ten alle tijde cabinelucht en buitenlucht gebruikt. Indien het filter meer verstopt raak zal deze in verhouding steeds meer cabine lucht worden gebruikt.
In mijn dagelijkse auto gebruik ik het filter wel echter in de 780 niet dit is zonde van het filter met max 300 km per jaar.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2016 09:57 #1424740
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Nut
Tegen stank van uitlaatlucht en pollenvanger.
Op Bali huurde ik lang geleden een jeep met filter in de airco.
Dat was prettiger rijden dan met alles open in al het brommer verkeer.
Inderdaad zal je voorruit schoner blijven.
Op Bali huurde ik lang geleden een jeep met filter in de airco.
Dat was prettiger rijden dan met alles open in al het brommer verkeer.
Inderdaad zal je voorruit schoner blijven.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2016 22:12 #1425402
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een interieurfilter met
Een interieurfilter met koolstof laagje werkt ook tegen de geur van uitlaatgassen.
Alle filters die ik ken zijn rechthoekig, past dat wel in het luchtkanaal bij de blowermotor?
Alle filters die ik ken zijn rechthoekig, past dat wel in het luchtkanaal bij de blowermotor?
Moderators: Jerry Stam