volvo 960
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2015 08:28 #1421703
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic MIsschien
Misschien een vastzittende/verstopte hydraulische klepstoter? Ik zou eerst eens kijken of olie verversen kan helpen, die olie van 5/6 jaar oud heeft zn beste tijd ook wel gehad (veroudering, vocht). Dan evt nog een oliereiniginsmiddel proberen (al ben ik daar persoonlijk ook niet zo weg van).
Kop zou ik er echt zo lang mogelijk op proberen te houden. Een kop eraf/erop bij een whiteblock is echt wat anders dan bij een redblock, en betekent vaak (maar niet altijd) het einde van het blok. Een hypothese is dat het aluminium onderblok niet vlak genoeg is, waardoor je het kapot trekt bij het aanhalen van de kopbouten. Of dat door de spanningen bij montage en door krimpen/uitzetten bij afkoelen/opwarmen van het blok het scheurt. Kop vlakken helpt je dan niet, als het onderblok niet vlak genoeg is.
Kop zou ik er echt zo lang mogelijk op proberen te houden. Een kop eraf/erop bij een whiteblock is echt wat anders dan bij een redblock, en betekent vaak (maar niet altijd) het einde van het blok. Een hypothese is dat het aluminium onderblok niet vlak genoeg is, waardoor je het kapot trekt bij het aanhalen van de kopbouten. Of dat door de spanningen bij montage en door krimpen/uitzetten bij afkoelen/opwarmen van het blok het scheurt. Kop vlakken helpt je dan niet, als het onderblok niet vlak genoeg is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2015 20:29 #1421769
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Banden absoluut vervangen.
Banden absoluut vervangen. Als je dat niet doet, merkt je waarschijnlijk bij de eerste rit dat het hele spul trilt; tenminste, dat was het geval bij mijn 760. Banden ouder dan zeven jaar zijn no-go in mijn ervaring.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2015 13:49 #1421824
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klinkt hoopvol allemaal,
Klinkt hoopvol allemaal, alleen die 6e cilinder . . .succes ermee. Hoop dat het goed komt, dan heb je een leuke bof.
Gr. Joop
Gr. Joop
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2015 11:11 #1421902
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi kado
Ik hoop dat je m goed aan de praat krijgt.
Voor wat betreft die banden, in de loop van de tijd verharden ze (oplosmiddelen in de compount verdwijnen) waardoor de grip op straat op momenten dat je het nodig hebt, er niet blijkt te zijn. Zowel met de motor al met m'n oude Saabje 96 al eens mogen ervaren. Vervangen dus! (Als hij op 6 pitten wil lopen)
Voor wat betreft die banden, in de loop van de tijd verharden ze (oplosmiddelen in de compount verdwijnen) waardoor de grip op straat op momenten dat je het nodig hebt, er niet blijkt te zijn. Zowel met de motor al met m'n oude Saabje 96 al eens mogen ervaren. Vervangen dus! (Als hij op 6 pitten wil lopen)
Moderators: Jerry Stam