volvo 960
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2015 23:04 #1104327
door V700 register
volvo 960 is gemaakt door V700 register
Ik ben iemand in Belgie tegengekomen die al jaren een volvo 960 in zijn schuur had staan waar hij vanaf wilde. Ik kon deze auto gratis hebben maar ik moest hem wel zelf afhalen, welk jaar de auto was en hoe de toestand was wist hij weinig van te vertellen. De auto was niet van hem maar van zijn al jaren geleden overleden schoonvader. Ik daar naartoe met een kennis en een gehuurde autoambulance. Wat blijkt, de auto stond onder een hoes, en het is een plaatje, bouwjaar 1996, 180000km op de teller en voorzien van schuifkanteldak, en Prins dampgasinstallatie alle papieren erbij, maar wat de beste man niet wist wasdat er achter de auto netjes in de krimpfolie verpakt een 960 motor lag, compleet met alle toebehoren zoals startmotor, dynamo, aircocompressor, servopomp etc. inbouwklaar. Ook die mochten we meenemen. We hebben snel de hele boel opgeladen voor hij van gedachte zou veranderen en dat hele spul staat nu bij mij in de garage, en we gaan komend weekend de boel eens nauwkeurig bekijken en voorzichtig proberen de auto te starten. Wat me al wel is opgevallen aan de losse motor dat er iets op zat wat ik nog nooit niet had gezien op een 960. Die kennis van mij is monteur en vertelde dat dat een egr klep was. Is er iemand bij de vereniging die wist dat er 960 motoren zijn uitgevoerd met egr.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2015 23:30 #1421446
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Geluksvogel!
Geluksvogel!
960's met een kilometerstand onder de 2 ton worden al aardig zeldzaam en brengen een aardig bedrag op. Zijn het 2,5 liter of 3,0 liter motoren?
EGR staat voor Exhaust Gas Recirculation. Het zat op sommige 960's gemonteerd maar ik heb er nooit enig systeem in kunnen ontdekken. Ik kan wel uitleggen hoe het werkt maar het is sneller als je in Google zelf even "Volvo 960 EGR' intypt.
Piet
960's met een kilometerstand onder de 2 ton worden al aardig zeldzaam en brengen een aardig bedrag op. Zijn het 2,5 liter of 3,0 liter motoren?
EGR staat voor Exhaust Gas Recirculation. Het zat op sommige 960's gemonteerd maar ik heb er nooit enig systeem in kunnen ontdekken. Ik kan wel uitleggen hoe het werkt maar het is sneller als je in Google zelf even "Volvo 960 EGR' intypt.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2015 23:43 #1421448
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hallo Piet, het zin 2,5 ltr
hallo Piet, het zin 2,5 ltr motoren, maar we hebben ze pas net binnen staan en eigenlijk hebben we de boel nog niet echt goed bekeken, gaan we komend weekend doen.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2015 09:58 #1421459
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Allereerst: geluksvogel!
Allereerst: geluksvogel!
Ik zou juist denken dat elke 960 EGR heeft: niet elke 960 heeft een luchtpomp. Maar ook die komt wel vaker voor: mijn V90 had er ook eentje.
Maak je van het weekend foto's, zodat we echt weten waarover het gaat?
Ik zou juist denken dat elke 960 EGR heeft: niet elke 960 heeft een luchtpomp. Maar ook die komt wel vaker voor: mijn V90 had er ook eentje.
Maak je van het weekend foto's, zodat we echt weten waarover het gaat?
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2015 12:21 #1421462
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Mooi! Weer een auto gered!!!
Mooi! Weer een auto gered!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2015 20:40 #1421470
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wow
Sprookjes bestaan nog, zucht...
Gefeliciteerd man.
Gefeliciteerd man.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2015 21:21 #1421475
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op zo,n ervaring wordt je
Op zo,n ervaring wordt je toch hardstikke jalours.
Moi man, bofkont, geniet ervan.
Gr. Joop
Moi man, bofkont, geniet ervan.
Gr. Joop
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2015 21:23 #1421476
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb foto s gemaakt met
ik heb foto s gemaakt met mijn gsm toen we de auto bij die man uit de
schuur hebben geduwd, maar ik moet nog even uit zoeken hoe ik die geplaatst krijg.
schuur hebben geduwd, maar ik moet nog even uit zoeken hoe ik die geplaatst krijg.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2015 18:50 #1421663
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed bezig!
Leuk man!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2015 22:44 #1421694
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic we hebben vandaag de auto
we hebben vandaag de auto eens goed bekeken, en het is 2,5 ltr automaat met stoffen bekleding en automaatbak, ook is de auto voorzien van een afneembare trekhaak. Het geheel ziet er prachtig uit, de bumpers zijn echter een klein beetje beschadigd op de hoeken, en de bekende rimpels op de deurbekleding. Maar dat is dan ook werkelijk alles. we hebben vandaag de motor aan de praat gekregen, en dat was wel een probleem, hij loopt maar op 5 cylinders, zowel op benzine als op gas, we hebben alles geprobeerd, de bobines gecontroleerd, de vonkversterkers hebben we uitgewisseld, bougies vervangen, de ontsteking geeft wel een vonk op alle cylinders maar mooi op 6 pitten lopen ho maar. We gaan deze week een compressietest doen en een cylinderlektest, kijken wat daar uit komt. Mocht er een klepprobleem zijn, dan heb ik nog een gereviseerde cylinderkop liggen die er op past, en dan gaan we die monteren, en dan tevens de distributie en waterpomp vervangen, want per slot heeft de auto ongeveer 5 a 6 jaar stil gestaan. Op de brug hebben we de onderkant bekeken en dat ziet er goed uit alle rubbers lijken goed, remschijven en blokken als nieuw, originele uitlaat ook nog perfect. Banden zijn ook nog goed, 6mm profiel, stonden ook nog goed op spanning, geen droogtescheuren, maar volgens de code die er op staat zijn ze wel 10 jaar oud, het is de banden niet aan te zien, wat zouden jullie doen, vervangen
Moderators: Jerry Stam